- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01822821
Pain Control After Cardiac Surgery Using Intravenous Acetaminophen
6. April 2017 aktualisiert von: The Cleveland Clinic
Intravenous Acetaminophen Analgesia After Cardiac Surgery: A Randomized, Blinded, Controlled Superiority Trial
Evaluate the efficacy of IV acetaminophen; compared to a placebo, in reducing opioid consumption and/or pain intensity scores after cardiac surgery.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
150
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Ohio
-
Cleveland, Ohio, Vereinigte Staaten, 44195
- Cleveland Clinic
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- - Males or females 18 years of age or older.
- Non-emergency cardiac surgery via a midline sternotomy at Cleveland Clinic Main Campus.
Exclusion Criteria:
- Redo cardiac surgery.
- Combined CABG (Coronary Artery Bypass Graft)& valve replacement, multiple valve replacements, Ascending aortic or aortic arch surgery.
- Weight < 50 Kg or Body mass index > 38 kg/m2.
- Left ventricle EF ¡Ü 35% ,Right ventricular moderate or severe dysfunction.
- Severe (3-4 +) Tricuspid Regurgitation.
- Recent stroke (within 6 months).
- Severe lung disease requiring home O2 therapy.
- Preoperative renal insufficiency (Creatinine > 2.0) or on dialysis.
- History of liver cirrhosis or active liver disease.
- Chronic pain conditions controlled by preoperative opioid administration.
- Known allergy to acetaminophen or fentanyl.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Sonstiges
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Doppelt
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: IV Acetaminophen
Patients will receive up to four doses of IV Acetaminophen (1000mg)every six hours after surgery along with standard PCA (patient controlled) opioids.
|
Patients will receive up to four doses of IV Acetaminophen (1000mg)every six hours after surgery along with standard PCA (patient controlled) opioids.
Andere Namen:
|
Placebo-Komparator: Placebo
Patients will receive up to four doses of IV placebo every six hours after surgery along with standard PCA (patient controlled) opioids.
|
Patients will receive up to four doses placebo every six hours after surgery along with standard PCA (patient controlled) opioids.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Cumulative Opioid Consumption
Zeitfenster: End of surgery through 24 hours after surgery
|
Evaluate the noninferiority and efficacy of IV acetaminophen; compared to a placebo, in reducing opioid consumption a after cardiac surgery.
Total opioid consumption is defined as the total amount amount of opioids administered to patients converted to mg morphine equivalents.
|
End of surgery through 24 hours after surgery
|
Pain Intensity
Zeitfenster: End of surgery through 24 hours after surgery
|
Evaluate the noninferiority and efficacy of IV acetaminophen; compared to a placebo, in reducing pain intensity scores after cardiac surgery.
Pain scores were measured on the Numeric Rating scale, ranging from 0 to 10 (where 0 indicates no pain and 10 indicates the worst pain imaginable).
|
End of surgery through 24 hours after surgery
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Postoperative Nausea and Vomiting
Zeitfenster: End of surgery through 24 hours after surgery
|
Incidence of any postoperative nausea and vomiting within 24 hours after surgery was collected.
|
End of surgery through 24 hours after surgery
|
Postoperative Sedation
Zeitfenster: Measured at 8, 16, and 24 hours after surgery
|
Postoperative sedation was assessed using the Richmond Agitation Sedation Scale (RASS).
It ranges from -5 to +4, where -5 indicates no response to voice or physical stimulation and +4 indicates overtly combative or violent and immediate danger to staff.
Lower the value, better the sedation.
|
Measured at 8, 16, and 24 hours after surgery
|
Duration of Mechanical Ventilation (Minutes)
Zeitfenster: End of surgery until the initial end of ventilation or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 1 week.
|
Evaluate whether IV acetaminophen reduced duration of Mechanical Ventilation.
|
End of surgery until the initial end of ventilation or date of death from any cause, whichever came first, assessed up to 1 week.
|
Intensive Care Unit (ICU) Length of Stay
Zeitfenster: End of surgery through discharge from ICU
|
Evaluate whether IV acetaminophen reduced intensive care unit (ICU) Length of Stay.
|
End of surgery through discharge from ICU
|
Hospital Length of Stay
Zeitfenster: end of surgery through hospital discharge
|
Evaluate whether IV acetaminophen hospital length of stay
|
end of surgery through hospital discharge
|
Alanine Aminotransferase (ALT); U/L
Zeitfenster: Two days after surgery or date of death from any cause, whichever came first
|
Two days after surgery or date of death from any cause, whichever came first
|
|
Aspartate Aminotransferase (AST); U/L
Zeitfenster: Two days after surgery or date of death from any cause, whichever came first
|
Two days after surgery or date of death from any cause, whichever came first
|
|
Total Bilirubin (mg/dL)
Zeitfenster: Measured at 1 day and 2 days after surgery
|
Measured at 1 day and 2 days after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Negmeldeen Mamoun, MD, The Cleveland Clinic
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2013
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2014
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2015
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. März 2013
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. April 2013
Zuerst gepostet (Schätzen)
2. April 2013
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. Mai 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
6. April 2017
Zuletzt verifiziert
1. April 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 13-269
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