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Erlotinib Treatment Beyond Progression in EGFR Mutant NSCLC

21. Juni 2017 aktualisiert von: Finnish Lung Cancer Group

Erlotinib Treatment Beyond Progression in EGFR Mutant or Patients Who Have Responded EGFR TKI in Stage IIIB/IV NSCLC

The purpose of this study is to determine whether continuing erlotinib beyond disease progression in combination with chemotherapy is beneficial for NSCLC patients who have EGFR mutant disease or who have responded to EGFR TKI.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

A Phase II randomised, multicenter study to assess the efficacy and safety of continuing erlotinib in addition to chemotherapy versus chemotherapy alone in patients who have EGFR mutant or EGFR TKI responsive NSCLC and have progressed on EGFR TKI.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

18

Phase

  • Phase 2

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Espoo, Finnland
        • Helsinki University Hospital
      • Helsinki, Finnland
        • Helsinki University Hospital
      • Oulu, Finnland
        • Oulu University Hospital
      • Pori, Finnland
        • Pori Central Hospital
      • Tampere, Finnland
        • Tampere University Hospital
      • Turku, Finnland
        • Turku University Hopital
      • Vaasa, Finnland
        • Vaasa Central Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Histologically confirmed stage IIIB/IV NSCLC.
  • Investigator confirmed progression according RECIST 1.1 during EGFR TKI treatment within 28 days of the randomization
  • Activating mutation (G719A/C/S; Exon 19 insertion/deletion; L858R; L861Q) in the EGFR gene or have had at least partial response with EGFR TKI lasting ≥ 6 months
  • Performance status: WHO 0-2
  • Measurable disease according to RECIST 1.1
  • Patients must be able to comply with study treatments
  • Women with child-bearing potential and men with reproductive potential must be willing to practice acceptable methods of birth control during the study
  • Neutrophils ≥ 1'000/μl, Platelets ≥ 100'000/μl, Alanine amino transferase ≤ 2.5 × Upper limit of normal (ULN) (< 5 × ULN if liver metastases), Alkaline phosphatase ≤ 2.5 × ULN (< 5 × ULN if liver metastases), Serum bilirubin ≤ 1.5 × ULN, Serum Creatinine ≤ 1.5 × ULN.
  • Patient must be able to comply with the protocol

Exclusion Criteria:

  • RECIST 1.1 defined disease progression for more than 28 days while on previous EGFR TKI treatment.
  • Patient has been treated with any investigational agent for any indication within 4 weeks of study treatment.
  • Patient has history of hypersensitivity or intolerance to erlotinib or gefitinib.
  • Patient has history of hypersensitivity or intolerance to chemotherapeutic agents used in the study.
  • Patient with symptomatic central nervous system metastases
  • Patient has known active hepatitis B or C, or HIV infection
  • Pregnant or breastfeeding.
  • Patient with uncontrolled undercurrent illness or circumstances that could limit compliance with the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Erlotinib and Chemotherapy
Intercalated erlotinib in combination with chemotherapy for four to six cycles followed by continuous erlotinib maintenance
Andere Namen:
  • Tarceva
Andere Namen:
  • Cisplatin, Carboplatin, Docetaxel, Paclitaxel, Pemetrexed
Aktiver Komparator: Chemotherapy
Chemotherapy for four to six cycles
Andere Namen:
  • Cisplatin, Carboplatin, Docetaxel, Paclitaxel, Pemetrexed

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Progression-free survival of the whole study population and in the strata 1-2
Zeitfenster: An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study
An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall Survival
Zeitfenster: An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study
An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study
Overall Response Rate
Zeitfenster: An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study
An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study
Rate of non-progression at 9 and 18 weeks
Zeitfenster: 18 weeks after date of randomization of a last patient
18 weeks after date of randomization of a last patient
Safety and toxicity
Zeitfenster: An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study
Number of Participants with Adverse Events as a Measure of Safety and Tolerability
An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Februar 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Mai 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

13. Februar 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Februar 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Februar 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

22. Juni 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

21. Juni 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Nicht-kleinzelligem Lungenkrebs

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