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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02064491
Erlotinib Treatment Beyond Progression in EGFR Mutant NSCLC
21. Juni 2017 aktualisiert von: Finnish Lung Cancer Group
Erlotinib Treatment Beyond Progression in EGFR Mutant or Patients Who Have Responded EGFR TKI in Stage IIIB/IV NSCLC
The purpose of this study is to determine whether continuing erlotinib beyond disease progression in combination with chemotherapy is beneficial for NSCLC patients who have EGFR mutant disease or who have responded to EGFR TKI.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
A Phase II randomised, multicenter study to assess the efficacy and safety of continuing erlotinib in addition to chemotherapy versus chemotherapy alone in patients who have EGFR mutant or EGFR TKI responsive NSCLC and have progressed on EGFR TKI.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
18
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Espoo, Finnland
- Helsinki University Hospital
-
Helsinki, Finnland
- Helsinki University Hospital
-
Oulu, Finnland
- Oulu University Hospital
-
Pori, Finnland
- Pori Central Hospital
-
Tampere, Finnland
- Tampere University Hospital
-
Turku, Finnland
- Turku University Hopital
-
Vaasa, Finnland
- Vaasa Central Hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Histologically confirmed stage IIIB/IV NSCLC.
- Investigator confirmed progression according RECIST 1.1 during EGFR TKI treatment within 28 days of the randomization
- Activating mutation (G719A/C/S; Exon 19 insertion/deletion; L858R; L861Q) in the EGFR gene or have had at least partial response with EGFR TKI lasting ≥ 6 months
- Performance status: WHO 0-2
- Measurable disease according to RECIST 1.1
- Patients must be able to comply with study treatments
- Women with child-bearing potential and men with reproductive potential must be willing to practice acceptable methods of birth control during the study
- Neutrophils ≥ 1'000/μl, Platelets ≥ 100'000/μl, Alanine amino transferase ≤ 2.5 × Upper limit of normal (ULN) (< 5 × ULN if liver metastases), Alkaline phosphatase ≤ 2.5 × ULN (< 5 × ULN if liver metastases), Serum bilirubin ≤ 1.5 × ULN, Serum Creatinine ≤ 1.5 × ULN.
- Patient must be able to comply with the protocol
Exclusion Criteria:
- RECIST 1.1 defined disease progression for more than 28 days while on previous EGFR TKI treatment.
- Patient has been treated with any investigational agent for any indication within 4 weeks of study treatment.
- Patient has history of hypersensitivity or intolerance to erlotinib or gefitinib.
- Patient has history of hypersensitivity or intolerance to chemotherapeutic agents used in the study.
- Patient with symptomatic central nervous system metastases
- Patient has known active hepatitis B or C, or HIV infection
- Pregnant or breastfeeding.
- Patient with uncontrolled undercurrent illness or circumstances that could limit compliance with the study
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Erlotinib and Chemotherapy
Intercalated erlotinib in combination with chemotherapy for four to six cycles followed by continuous erlotinib maintenance
|
Andere Namen:
Andere Namen:
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Aktiver Komparator: Chemotherapy
Chemotherapy for four to six cycles
|
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Progression-free survival of the whole study population and in the strata 1-2
Zeitfenster: An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study
|
An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Overall Survival
Zeitfenster: An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study
|
An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study
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Overall Response Rate
Zeitfenster: An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study
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An expected average of 36 weeks after last subject enrolled into our study
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Rate of non-progression at 9 and 18 weeks
Zeitfenster: 18 weeks after date of randomization of a last patient
|
18 weeks after date of randomization of a last patient
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Safety and toxicity
Zeitfenster: An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study
|
Number of Participants with Adverse Events as a Measure of Safety and Tolerability
|
An expected average of 52 weeks after last subject enrolled into our study
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Februar 2014
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
31. Dezember 2016
Studienabschluss (Tatsächlich)
31. Mai 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Februar 2014
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
14. Februar 2014
Zuerst gepostet (Schätzen)
17. Februar 2014
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. Juni 2017
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
21. Juni 2017
Zuletzt verifiziert
1. Juni 2017
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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- Pathologische Prozesse
- Erkrankungen der Atemwege
- Neubildungen
- Lungenkrankheit
- Neubildungen nach Standort
- Krankheitsattribute
- Neubildungen der Atemwege
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- Krankheitsprogression
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- Enzym-Inhibitoren
- Antineoplastische Mittel
- Tubulin-Modulatoren
- Antimitotische Mittel
- Mitose-Modulatoren
- Antineoplastische Mittel, Phytogen
- Proteinkinase-Inhibitoren
- Folsäure-Antagonisten
- Docetaxel
- Carboplatin
- Paclitaxel
- Erlotinib-Hydrochlorid
- Cisplatin
- Pemetrexed
Andere Studien-ID-Nummern
- ETAP
- 2013-002049-13 (EudraCT-Nummer)
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