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GIOTRIF rPMS in Korean Patients With NSCLC

5. Februar 2021 aktualisiert von: Boehringer Ingelheim

A Regulatory Requirement Post-marketing Surveillance Study to Monitor the Safety and Efficacy of GIOTRIF® (Afatinib Dimaleate, 20mg, 30mg, 40mg, q.d) in Korean Patients With Locally Advanced or Metastatic Non-small Cell Lung Cancer (NSCLC) With Epidermal Growth Factor Receptor (EGFR) Mutations or Patients With Locally Advanced or Metastatic NSCLC of Squamous Histology Progressing on or After Platinum-based Chemotherapy

To monitor the safety profile and efficacy of GIOTRIF® (afatinib dimaleate, q.d) in Korean patients with locally advanced or metastatic non-small cell lung cancer (NSCLC)

Studienübersicht

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

1272

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

19 Jahre bis 110 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

NSCLC in Korea

Beschreibung

Inclusion criteria:

  1. Patients who have been started on GIOTRIF® in accordance with the approved label in Korea
  2. Age = 19 years at enrolment
  3. Patients who have signed on the data release consent form

Exclusion criteria:

  1. Known hypersensitivity to afatinib or any of its excipients
  2. Patients with rare hereditary conditions of galactose intolerance, the Lapp lactase deficiency or glucose-galactose malabsorption
  3. Patients for whom GIOTRIF® is contraindicated according to the local label

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
GIOTRIF
NSCLC with GIOTRIF 20mg
NSCLC with GIOTRIF 40mg
NSCLC with GIOTRIF 30mg

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants With Adverse Drug Reactions (ADRs)
Zeitfenster: From baseline (Visit 1) until last visit (the last follow-up visit a patient actually attended during the study), up to 1051 days.
Percentage of participants with Adverse Drug Reactions (ADRs).
From baseline (Visit 1) until last visit (the last follow-up visit a patient actually attended during the study), up to 1051 days.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Progression-Free Survival (PFS) Rate at 48 Weeks
Zeitfenster: From week 0 until week 48. Up to 48 weeks.

Progression-Free Survival (PFS) rate, defined as the percentage of patients who were alive and without disease progression at the 48-week tumour assessment. Progression was assessed by the investigator according to local standard pattern of care for non-small cell lung cancer (NSCLC).

If a patient is known to have progressed, but the date of progression is not attainable, the last date when the patient was assessed will be used as date of progression.

PFS rate at 48 weeks was estimated using Kaplan-Meier estimates on the PFS curve.

From week 0 until week 48. Up to 48 weeks.
Percentage of Participants With Best Response
Zeitfenster: Tumour assessments performed at week 0, 8±2, 24±2 and 48±2. Up to 50 weeks.

Best response is defined as the best response observed in individual subject from the date of the first administration of the study medication until the earliest recording of Progressive disease (PD), death, or end of treatment (as long as no additional anti-cancer therapy was implemented). Disease Assessment will be based on the assessment of cancer related symptoms and, if available, radiologic assessments as per standard of care at the site.

Tumour response according to investigator's assessment

Each patient will be assigned to one of the following categories:

  1. Complete response (CR)
  2. Partial response (PR)
  3. Stable disease (SD)
  4. Progressive disease (PD)
  5. Not evaluable for response, reasons to be specified (e.g. early death, tumour assessments incomplete, etc.)
Tumour assessments performed at week 0, 8±2, 24±2 and 48±2. Up to 50 weeks.
Overall Survival (OS)
Zeitfenster: From baseline (Visit 1) until last visit (the last follow-up visit a patient actually attended during the study), up to 1051 days.

Overall Survival (OS), defined as time from the date of the first administration of afatinib to the date of death. Kaplan-Meier estimates and 95% confidence intervals for the 25th, median, and 75th percentiles of the survival distribution will be calculated for OS.

For patients with known date of death:

OS [days] = date of death - (date of start of treatment) + 1

For patients known not death case:

OS (censored) [days] = date of last contact showing no death - (date of start of treatment) + 1.

From baseline (Visit 1) until last visit (the last follow-up visit a patient actually attended during the study), up to 1051 days.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Nützliche Links

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

31. Oktober 2014

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

20. Oktober 2014

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. November 2014

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. November 2014

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

24. Februar 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

5. Februar 2021

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2021

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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