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Prevention of Acute Kidney Injury Through Biomarker-guided Nephrological Intervention

14. Dezember 2017 aktualisiert von: Dr. med. Martin Kimmel, MD, Robert Bosch Medical Center

Prevention of Acute Kidney Injury Through Biomarker-guided Nephrological

This study examines the clinical relevance of early biomarkers to detect and prevent acute kidney injury. High-risk patients for developing acute kidney injury will be screened at initial presentation (emergency department and intensive care unit) for TIMP2xIGFBP7. In case of elevated readings patients will be randomized in two arms: The control group will be treated with standard care, the intervention group will receive an early nephrologic consultation.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

This study examines the impact of an early biomarker-guided intervention on the development of acute kidney injury (AKI). New biomarkers indicate kidney damage in an early stage before developing acute kidney injury according to AKI Kidney Disease Improving Global Outcomes (KDIGO) Definition is detectable. The investigators want to test if it's possible to prevent AKI based on elevated urinary biomarkers. Eligible patients will be randomly assigned to two groups, a control and an intervention Group by an early nephrologic consultation. The interventional group will receive an early preventive nephrologist consultation additionally to standard care.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

100

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Stuttgart, Deutschland, 70376
        • Robert-Bosch Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • no acute kidney injury stage II-III (according to AKI KDIGO definition)
  • urinary biomarker levels above cut-off
  • inpatient treatment
  • age ≥18 years
  • informed consent or presumed will

Exclusion Criteria:

  • existing acute kidney injury stage II-III (according to AKI KDIGO definition)
  • age < 18 years
  • end stage renal disease (ESRD), existing renal replacement therapy
  • pregnancy
  • withdrawal of consent
  • missing presumed will

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Standard care
Patients with elevated biomarkers receive a standard treatment.
Aktiver Komparator: Interventional care
Patients in the interventional population receive an early nephrologist consultation which deliberates with attending doctor on preventing measures according to AKI-KDIGO recommendations.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Incidence of AKI in both groups according to AKI KDIGO definition
Zeitfenster: within 24 hours
within 24 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Need for renal replacement therapy
Zeitfenster: within 24 hours
within 24 hours
Need for renal replacement therapy
Zeitfenster: within 72 hours
within 72 hours
Need for renal replacement therapy
Zeitfenster: within 30 days
within 30 days
Need for renal replacement therapy
Zeitfenster: within 60 days
within 60 days
Length of hospital stay
Zeitfenster: within 30 days
within 30 days
Length of hospital stay
Zeitfenster: within 60 days
within 60 days
Death
Zeitfenster: within 30 days
within 30 days
Death
Zeitfenster: within 60 days
within 60 days
Incidence of AKI in both groups according to AKI KDIGO definition
Zeitfenster: within 72 hours
within 72 hours
Severety of AKI in both groups according to AKI KDIGO definition
Zeitfenster: within 72 hours
within 72 hours
Incidence of AKI in both groups according to AKI KDIGO definition
Zeitfenster: within 30 days
within 30 days
Severity of AKI in both groups according to AKI KDIGO definition
Zeitfenster: within 30 days
within 30 days
Incidence of AKI in both groups according to AKI KDIGO definition
Zeitfenster: within 60 days
within 60 days
Severity of AKI in both groups according to AKI KDIGO definition
Zeitfenster: within 60 days
within 60 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Martin Kimmel, MD, Robert Bosch Gesellschaft für Medizinische Forschung mbH
  • Hauptermittler: Mark Dominik Alscher, MD, Robert Bosch Gesellschaft für Medizinische Forschung mbH

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Oktober 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. März 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

31. März 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

6. April 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

15. Dezember 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Dezember 2017

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • RBK-348

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