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Single Dose Ceftriaxone and Metronidazole Versus Multiple Doses for Antibiotic Prophylaxis at Elective Cesarean Section. (SDvMD)

12. April 2016 aktualisiert von: Makerere University

Single Dose Ceftriaxone and Metronidazole Versus Multiple Doses for Antibiotic Prophylaxis at Elective Cesarean Section in Mulago Hospital. A Randomized Clinical Trial.

Delivery by Cesarean section is increasing worldwide and this is the most important risk factor for post partum infection where there is a 5-20% risk of developing post partum infection than women who deliver vaginally Provision of single dose broad spectrum intravenous antibiotics 30-60 minutes before cesarean section has been found to be as effective as multiple doses in reducing post operative infections. At Mulago National referral Hospital mothers who have had elective and are at low risk of post partum infection also receive multiple doses of intravenous antibiotics for up to 7 days. The rationale of the study is to further inform us that single dose preoperative antibiotic prophylaxis is effective in prevention of post operative infection in mothers delivered by elective cesarean section.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is going to be an open label randomized controlled clinical trial that will involve 174 mothers delivered by elective cesarean section in Mulago National Referral hospital ward 5B antenatal and post natal wards.

Mulago hospital is at the apex of a 6 tier health system and is the largest public hospital with 31,400 deliveries annually 26.14% by cesarean section and of these 5.6% are elective cesarean sections.

Simple randomization was done where 174 cards were numbered 1-174 {(87 labelled Single Dose (SD) and 87 labelled Multiple Dose (MD)} inserted in an envelop shuffled and then the mother was allowed to pick a card randomly. This was done by the research assistant who reviewed the mother again in theater to ascertain if they still met the eligibility before the intervention was done.

Method This will be an open label single center superiority randomized clinical trial involving 174 eligible participants (87 in each arm) who will have delivered by elective cesarean section in Mulago hospital. They will be randomly allocated into two arms. One arm will receive single dose IV ceftriaxone 2g and metronidazole 500mg 30-60 minutes before the operation and the second arm will receive IV ceftraixone 1g with 500 mg of metronidazole during the operation and continue for 72 hours and discharged with oral antibiotics.

The mothers will be reviewed twice daily for evidence of infection. Their vitals (BP, Pulse, Temperature and respiratory rate), state of the wound and uterus, amount color and smell of the lochia during the first 2-3 post operative days. Both arms will have a 14 day follow up where they will come back for review on the 7th and 14th post operative day.

Objective:

The general objective is to compare the incidence of post operative infections among mothers that receive single dose pre operative Ceftriaxone and metronidazole compared to multiple doses at delivery by elective cesarean section in Mulago National Referral Hospital. at 14 day post operative.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

174

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Kampala, Uganda, 00256
        • Mulago National Refferal Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Antenatal mothers who have an indication for elective cesarean section in New Mulago hospital.

Exclusion Criteria:

  • Mothers who have a history of allergy to any of the drugs in the study, Mother with visible infection at any site or elevated body temperature before going to theatre, Those with rapture of membranes, Mothers who went into labor, Mother who has had use of antibiotics in the last 7 days, WHO Clinical HIV stage III and IV and mothers who do not consent to the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Single dose antibiotic
2g of intra venous Ceftriaxone and 500 mgs Intra venous metronidazole is administered to the mothers as a Single dose pre-operative30-60 minutes before surgery.
Single dose arm receive 2g of IV Ceftriaxone and 500 mgs ofIntra venous Metronidazole given to the mothers 30-60 minutes pre operative.
Andere Namen:
  • Epicefin, E.I.P.I.CO.Unique Metrogyl injection.
Aktiver Komparator: multiple dose antibiotic.
Multiple doses of IV Ceftriaxone 1g and metronidazole 500mgs given to the mother during surgery there after Ceftriaxone 1g every day for 3 days and IV metronidazole 500 mgs every 8 hours for 3 days.
Multiple dose arm receive 1 g of IV Cetriaxone plus 500 mgs during surgery and there after IV ceftriaxone once a day for 3 days and IV Metronidazole 500mgs during surgery and there after every 8 hours for 3 days.
Andere Namen:
  • Epicefin, E.I.P.I.CO, Unique Metrogyl injection

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Post operative wound infections
Zeitfenster: 14 days
Compare for incidence of post operative wound infection among mothers that receive single dose versus multiple dose antibiotics
14 days

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
clinical endometritis
Zeitfenster: 14 days
Compare the incidence of clinical endometritis among mothers that receive single versus multiple dose antibiotics
14 days
febrile morbidity
Zeitfenster: 14 days
compare the incidence of post operative febrile morbidity among mothers that receive single versus multiple doses
14 days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Mugisa Alex Gideon, MBChB., Makerere University Collage of Health Sciences, Department of Obstetrics and Gynecology
  • Studienleiter: Paul Kiondo, MD, MMeD,PhD, Makerere University Collage of Health Sciences, Department of Obstetrics and Gynecology
  • Studienleiter: Imelda Namagembe, MD, MMeD, MPH, Mulago National Referral Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2016

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. März 2016

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. April 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

12. April 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

13. April 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

13. April 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. April 2016

Zuletzt verifiziert

1. April 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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