- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02750254
Azacitidine in Haploidentical Donor Hematopoietic Cell Transplantation
16. Oktober 2020 aktualisiert von: Washington University School of Medicine
A Phase I/II Study of Azacitidine in Haploidentical Donor Hematopoietic Cell Transplantation
Allogeneic hematopoietic cell transplantation (allo-HCT) is a potentially curative therapy for patients with hematologic malignancies including acute myeloid leukemia (AML), myelodysplastic syndrome (MDS), and acute lymphoblastic leukemia (ALL); however, human leukocyte antigen (HLA)-matched donor availability continues to be a major hurdle.
Historically, HLA haploidentical donor hematopoietic cell transplantation (haplo-HCT) was associated with high incidences of graft rejection and excessive non-relapse mortality (NRM), but recent advances utilizing post-transplant cyclophosphamide (PT-Cy) have revolutionized haplo-HCT and the outcomes are now comparable to allo-HCT using more traditional HLA matched related and unrelated donors.
However, graft-versus-host disease (GvHD) continues to be a problem and is associated with significant morbidity and mortality in allo-HCT patients including those who receive haplo-HCT on PT-Cy platform.
The aim of this early phase study is to investigate the safety and overall efficacy of azacitidine in reducing the incidence and severity of GvHD when added to PT-Cy based haplo-HCT platform for patients with AML, ALL, or advanced MDS.
Studienübersicht
Status
Beendet
Intervention / Behandlung
- Arzneimittel: Cyclophosphamid
- Arzneimittel: Fludarabin
- Verfahren: Stammzelltransplantation
- Arzneimittel: Melphalan
- Arzneimittel: Busulfan
- Arzneimittel: Azacitidin
- Strahlung: Fraktionierte Ganzkörperbestrahlung
- Strahlung: Single dose total body irradiation
- Arzneimittel: Granulocyte-colony stimulating factor
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
5
Phase
- Phase 1
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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-
Missouri
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Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
- Washington University School of Medicine
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Diagnosis of acute leukemia (AML/ALL) or advanced MDS (INT-2 or high risk) in complete remission (CR/CRc/CRi) documented by bone marrow biopsy done within 30 days prior to the initiation of conditioning regimen.
Available HLA-haploidentical donor that meets the following criteria:
- Immediate family member (sibling, offspring, or parent)
- At least 18 years of age
- HLA-haploidentical donor/recipient match by class I serologic typing at the A&B locus.
- In the treating physician's opinion, is in general good health, and medically able to tolerate leukapheresis required for harvesting HSC
- No active hepatitis (B, C), HTLV, and HIV infections
- Not pregnant
- Karnofsky performance status ≥ 70 %
Adequate organ function as defined below:
- Total bilirubin ≤ 2.5 mg/dl (unless the patient has a history of Gilbert's syndrome)
- AST(SGOT) and ALT(SGPT) ≤ 3.0 x IULN
- Creatinine ≤ 2.0 x IULN OR estimated creatinine clearance ≥ 30 mL/min/1.73 m^2 by Cockcroft-Gault Formula
- Oxygen saturation ≥ 90% on room air
- LVEF ≥ 40%
- FEV1 and FVC ≥ 50% predicted, corrected DLCO ≥ 40% predicted
- At least 18 years of age at the time of study registration
- Able to understand and willing to sign an IRB approved written informed consent document (or that of legally authorized representative, if applicable)
Exclusion Criteria:
- Recipients with donor sensitive antibodies (DSA), defined by 2000 or higher MFI against one or more class I or II antigens
- Known HIV or active Hepatitis B or C infection
- Underwent a previous related or unrelated allogeneic transplant
- Known hypersensitivity to one or more of the study agents
- Currently receiving or has received any investigational drugs within the 14 days prior to the first dose of the conditioning regimen.
- Pregnant and/or breastfeeding
- Uncontrolled intercurrent illness including, but not limited to, ongoing or active infection, symptomatic congestive heart failure, unstable angina pectoris, or unstable cardiac arrhythmias.
- Presence of a readily available 6/6 matched sibling donor who is a candidate for donation
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Arm 1: Azacitidine
|
Andere Namen:
Andere Namen:
Andere Namen:
Andere Namen:
Andere Namen:
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Safety of azacitidine (Phase I only) as measured by frequency and grade of adverse events
Zeitfenster: Up to Day 35
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The descriptions and grading scales found in the revised NCI Common Terminology Criteria for Adverse Events (CTCAE) version 4.0 will be utilized for all toxicity reporting.
|
Up to Day 35
|
|
Maximum tolerated dose of azacitidine (Phase I only)
Zeitfenster: Estimated to be 3-4 months (completion of all Phase I patients through Day 35)
|
Estimated to be 3-4 months (completion of all Phase I patients through Day 35)
|
|
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Grade II-IV acute GvHD rate of azacitidine (Phase II only)
Zeitfenster: Up to Day 100
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Up to Day 100
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Event-free survival (EFS)
Zeitfenster: Up to 48 months
|
EFS is defined as the time from date of first dose of the preparative regimen until failure to engraft, treatment failure, disease progression/relapse, or death from any cause (whichever occurs first).
|
Up to 48 months
|
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Overall survival (OS)
Zeitfenster: Up to 48 months
|
OS is defined as the time from the date of Day 0 until death from any cause.
|
Up to 48 months
|
|
Disease-free survival (DFS)
Zeitfenster: Up to 48 months
|
Up to 48 months
|
|
|
Non-relapse mortality (NRM)
Zeitfenster: Up to Day 100
|
NRM is defined as death that results from a transplant procedure-related complication (e.g.
infection, organ failure, hemorrhage, GvHD) rather than from relapse of the underlying disease prior to Day +100 visit.
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Up to Day 100
|
|
Time to neutrophil engraftment
Zeitfenster: Up to 12 months
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Time to neutrophil engraftment is measured by determining the first of 3 consecutive measurements of neutrophil count ≥ 500/ul following conditioning regimen-induced nadir.
|
Up to 12 months
|
|
Time to platelet engraftment
Zeitfenster: Up to 12 months
|
Time to platelet engraftment is measured by determining the first of 3 consecutive measurements of platelet count ≥ 20,000/ul without platelet transfusion support for 7 days.
|
Up to 12 months
|
|
Rate of acute GvHD
Zeitfenster: Up to Day 100
|
Incidence and severity of acute GvHD will be assessed based on the modified Glucksberg criteria and Seattle criteria.
Attempts should be made to confirm the diagnosis pathologically by biopsy of target organ(s).
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Up to Day 100
|
|
Rate of chronic GvHD
Zeitfenster: Day 100 through Day 365
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Incidence and severity of chronic GvHD will be assessed based on the NIH consensus criteria and global severity scoring system.
Attempts should be made to confirm the diagnosis pathologically by biopsy of target organ(s).
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Day 100 through Day 365
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
27. Juni 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
24. Mai 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
14. Oktober 2020
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
18. April 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
20. April 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
25. April 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
20. Oktober 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
16. Oktober 2020
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2020
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Neubildungen nach histologischem Typ
- Neubildungen
- Lymphoproliferative Erkrankungen
- Lymphatische Erkrankungen
- Immunproliferative Erkrankungen
- Erkrankungen des Knochenmarks
- Hämatologische Erkrankungen
- Leukämie, lymphatisch
- Myelodysplastische Syndrome
- Leukämie
- Vorläuferzelle lymphoblastische Leukämie-Lymphom
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Antiinfektiva
- Antivirale Mittel
- Enzym-Inhibitoren
- Anti-HIV-Agenten
- Antiretrovirale Mittel
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, alkylierend
- Alkylierungsmittel
- Myeloablative Agonisten
- Adjuvantien, Immunologische
- Cyclophosphamid
- Lenograstim
- Melphalan
- Azacitidin
- Fludarabin
- Fludarabinphosphat
- Busulfan
- Plerixafor
Andere Studien-ID-Nummern
- 201604081
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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