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Phase II Prospective Trial of Addition of Rituximab to Reduced Dose CHOP Chemotherapy in DLBC L Patients Aged 65 Years and Over

7. Juni 2016 aktualisiert von: Ho-Jin Shin, Pusan National University Hospital
This is Phase II prospective trial of addition of rituximab to reduced dose CHOP chemotherapy in DLBC L patients aged 65 years and over.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The body surface area(BSA) on the date of every treatment cycle may be used as the same value of baseline BSA, if change of body weight is within 10% of baseline body weight. But, if there is a change of body weight more than 10% that of baseline, BSA should be recalculated. It will be repeated every 21 days. But the change of starting date of subsequent cycle and laboratory or radiologic tests may be allowed within 4 days from the scheduled date or delay due to toxicities. The RD-RCHOP treatment will be continued up to 6-8 cycles (or 3 cycles in case of stable disease(SD) or progressive disease(PD) after the first 3cycles) with duration of 21 days. Visit windows ± 4days in Treatment period.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

57

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

Nicht älter als 65 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Histologically confirmed CD20 positive DLBCL
  2. Age ≥ 65 years
  3. Ann Arbor stage II, III and IV
  4. No prior chemotherapy or radiotherapy for DLBCL
  5. Performance status (ECOG) ≤ 2
  6. At least one or more bidimensionally measurable lesion(s)

    • 2 cm by conventional CT
    • 1 cm by spiral CT skin lesion (photographs should be taken) ≥ 2 cm measurable lesion by physical examination ≥ 2 cm
  7. Cardiac ejection fraction ≥ 50 % as measured by MUGA or 2DECHO without clinically significant abnormalities
  8. Adequate renal function: serum creatinine level < 2 mg/dL (177 μmol/L)
  9. Adequate liver functions:

    Transaminase (AST/ALT) < 3 X upper normal value (or < 5 x ULN in the presence of DLBCL involvement of the liver) Bilirubin < 2 X upper normal value (or < 5 x ULN in the presence of DLBCL involvement of the liver)

  10. Adequate BM functions: hemoglobin ≥ 9 g/dL absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1,500/μL and platelet count ≥ 75,000/μL, unless abnormalities are due to bone marrow involvement by lymphoma
  11. Life expectancy more than 6 months
  12. A negative serum or urine pregnancy test prior to treatment must be available both for pre-menopausal women and for women who are < 1years after the onset of menopause.
  13. Informed consent

Exclusion Criteria:

  1. Other subtypes NHL than DLCBL
  2. Patients who transformed follicular lymphoma or other indolent lymphoma
  3. Primary Central Nervous System (CNS) DLBCL
  4. CNS involvement by lymphoma or any evidence of spinal cord compression. Brain CT/MRI is only mandatory (within 4 weeks) in case of clinical suspicion of CNS involvement by lymphoma. Patients who have only had prophylactic intrathecal chemotherapy against CNS disease are eligible.
  5. Patients with a known history of HIV seropositivity or HCV (+). Patients who have HBV (+) are eligible. However, primary prophylaxis using antiviral agents (i.e. lamivudine) is recommended for HBV carrier to prevent HBV reactivation during whole treatment period.
  6. Any other malignancies within the past 5 years except curatively treated non-melanoma skin cancer or in situ carcinoma of cervix uteri
  7. Pregnant or lactating women, women of childbearing potential not employing adequate contraception
  8. Other serious illness or medical conditions i. Unstable cardiac disease despite treatment, myocardial infarction within 6 months prior to study entry ii. History of significant neurologic or psychiatric disorders including dementia or seizures iii. Active uncontrolled infection (viral, bacterial or fungal infection) iv. Other serious medical illnesses
  9. Known hypersensitivity to any of the study drugs or its ingredients (i.e., hypersensitivity to Polysorbate 20, CHO cell products, or recombinant human antibodies)
  10. Concomitant administration of any other experimental drug under investigation, or concomitant chemotherapy, hormonal therapy, or immunotherapy.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Reduced dose R-CHOP

Reduced dose R-CHOP is regimen including Rituximab, Cyclophosphamide, Doxorubicin, Vincristine, and Prednisone.

In this study, Rituximab 375 mg/m2, Cyclophosphamide 600 mg/m2, Doxorubicin 30 mg/m2 and Vincristine fixed dose of 1mg will be administrated through intravenous on day 1. and Prednisone 40mg will be administrated orally on day 1-5. This chemotherapy will be repeated every 21 days.

Reduced dose of Rituximab, Cyclophosphamide, Doxorubicin, Vincristine and Prednisone
Andere Namen:
  • R-CHOP

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
3 year progression free survival rate
Zeitfenster: Time between the date of treatment start and the date of death due to any cause or date of disease progression, whichever came first, assessed up to 36 months
Time between the date of treatment start and the date of death due to any cause or date of disease progression, whichever came first, assessed up to 36 months

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
Overall response rate
Zeitfenster: Until the disease progression (maximum 3 years after completion of treatment, assessed up to 36 months(
Until the disease progression (maximum 3 years after completion of treatment, assessed up to 36 months(
Overall survival
Zeitfenster: Time between the date of treatment start and the date of death due to any cause or date of disease progression, whichever came first, assessed up to 36 months
Time between the date of treatment start and the date of death due to any cause or date of disease progression, whichever came first, assessed up to 36 months
Toxicity profile
Zeitfenster: From the date of first drug administration until the date of the 30th days
From the date of first drug administration until the date of the 30th days

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Ho-Jin Ho-Jin, Pusan National University Hospital

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. August 2012

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

2. Juni 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

2. Juni 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

7. Juni 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

9. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

7. Juni 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Ja

Beschreibung des IPD-Plans

We will share collected data with principal investigators in Korea.

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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