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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02930525
Effect of High Flow Nasal Cannula vs. Standard Care on Respiratory Stability in Pediatric Procedural Sedation (HiFiPPS)
20. Juli 2018 aktualisiert von: Daniel Klotz, University of Freiburg
Effect of High Flow Nasal Cannula vs. Standard Care on Respiratory Stability in Pediatric Procedural Sedation: A Randomized Controlled Pilot Trial
Procedural sedation is an established and safe intervention and is widely used in diagnostic and therapeutic procedures for pediatric patients.
Nonetheless, problems of the respiratory system such as upper airway obstruction, hypoventilation and apnea are frequent adverse events.
We postulate that respiratory instability is less frequent in patients high flow nasal cannula vs. standard care on respiratory stability, i.e. low flow nasal cannula, in pediatric procedural sedation.
The purpose of this pilot study is to estimate the effect of HFNC (high flow nasal cannula) on the respiratory instability in children undergoing upper gastrointestinal endoscopy under pediatric procedural sedation (PPS).
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
50
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Freiburg, Deutschland, 79100
- Center for Pediatrics, Pediatric Intensive Care Unit, Procedure Room, Medical Center - University of Freiburg
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
6 Jahre bis 18 Jahre (Kind, Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age 6 years - 18 years
- Undergoing pediatric non-emergency upper gastrointestinal endoscopy under sedation
- Informed consent/assent for enrollment by parents/legal guardians/patient
Exclusion Criteria:
- Congenital or acquired malformations involving the airways
- Patients with the history of spontaneous pneumothorax or connectives tissue diseases (Marfan syndrome, Ehlers-Danlos-Syndrome)
- Patients with a history of traumatic/iatrogenic air leak within the last 3 months before enrollment
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: Standard care
Standard respiratory care.
Oxygen delivered via low flow nasal cannula, increase of fractions of inspired oxygen to maintain desired oxygenation as defined per protocol.
|
Standard respiratory care.
Oxygen delivered via low flow nasal cannula, increase of fractions of inspired oxygen to maintain desired oxygenation as defined per protocol.
|
Experimental: High Flow nasal cannula
Application of humidified heated ambient air with flow rates adapted to body weight of respective subject.
Incremental increase of fraction of inspired oxygen as appropriate to maintain oxygenation (defined as transcutaneous pulse oximetry above 93%).
|
Application of humidified heated ambient air with flow rates adapted to body weight of respective subject.
Incremental increase of fraction of inspired oxygen as appropriate to maintain oxygenation (defined as transcutaneous pulse oximetry above 93%).
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Respiratory instability
Zeitfenster: Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Number of episodes longer than 15 seconds with SpO2 < 93% and/ or pCO2 > 45 mmHg and/ or apnea (defined as cessation of airflow for > 15 seconds)
|
Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Duration of respiratory instability
Zeitfenster: Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Total duration of episodes longer than 15 seconds with oxygenation as measured per pulse oximetry < 93% and/or transcutaneously measured carbon dioxide partial pressure > 45 mmHg and/ or apnea (defined as cessation of airflow for > 15 seconds)
|
Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Number of interventions to regain respiratory stability
Zeitfenster: Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
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Number of interventions to reestablish respiratory stability (combined numbers of episode for jaw thrust, repositioning of the patient, repositioning of the patients head, tactile stimulation)
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Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
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Need for noninvasive ventilation
Zeitfenster: Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Number of episodes of bag-mask-ventilation
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Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Time of procedure in minutes
Zeitfenster: Duration of the procedure for which sedation is determined. It covers the time period from first positioning of the patient to repositioning of the patient or patients extremities after completion of the procedure
|
Time of procedure in minutes
|
Duration of the procedure for which sedation is determined. It covers the time period from first positioning of the patient to repositioning of the patient or patients extremities after completion of the procedure
|
Time of sedation in minutes
Zeitfenster: Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Time of sedation in minutes
|
Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Use of sedatives
Zeitfenster: Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Cumulative dose of i.v.
sedatives in mg/kg bodyweight/min of procedure
|
Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
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Use of analgesics
Zeitfenster: Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Cumulative dose of i.v.
analgesics in µg/kg bodyweight/min of procedure
|
Time frame from first applications of intravenous sedatives until finishing the intended procedure
|
Nausea and vomiting
Zeitfenster: 24 hours after procedural sedation
|
Number of Episodes with nausea and/or vomiting within 24 hours after procedural sedation
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24 hours after procedural sedation
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Daniel Klotz, M.D., Center for Pediatrics, Dep. of Pediatric Intensive Care, Medical Center - University of Freiburg, Freiburg, Germany
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Deitch K, Chudnofsky CR, Dominici P. The utility of supplemental oxygen during emergency department procedural sedation and analgesia with midazolam and fentanyl: a randomized, controlled trial. Ann Emerg Med. 2007 Jan;49(1):1-8. doi: 10.1016/j.annemergmed.2006.06.013. Epub 2006 Sep 15.
- Deitch K, Chudnofsky CR, Dominici P, Latta D, Salamanca Y. The utility of high-flow oxygen during emergency department procedural sedation and analgesia with propofol: a randomized, controlled trial. Ann Emerg Med. 2011 Oct;58(4):360-364.e3. doi: 10.1016/j.annemergmed.2011.05.018. Epub 2011 Jun 15.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. September 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
19. Dezember 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
9. Oktober 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Oktober 2016
Zuerst gepostet (Schätzen)
12. Oktober 2016
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
24. Juli 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
20. Juli 2018
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 143/16
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
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