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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03404687
Risk of Malignancy Index and Assiut Scoring Model for Adnexal Malignancy
18. Januar 2018 aktualisiert von: Mohammed Khairy Ali, Assiut University
Comparative Study Between Use of the Risk of Malignancy Index Versus Assiut Scoring Model in Preoperative Prediction of Adnexal Malignancy
The presence of an adnexal mass is a frequent reason for a woman to be referred to a gynaecologist.
The discrimination between benign and malignant adnexal masses is central to decisions regarding clinical management and surgical planning in such patients.
Patients with malignant tumours should be referred to a gynaecological oncologist, as the quality of cytoreductive surgery and surgical staging/lymph node dissection are important prognostic factors in ovarian cancer.
These specialized surgical procedures require the specific skills and experience provided by gynaecologic oncology surgeons.
Furthermore, appropriate and timely referral to a gynaecologic oncologist has been proven to increase survival in patients with ovarian cancer.Conversely, patients believed to have a benign mass requiring surgery are able to have this performed by a general gynaecologist.
A standardized method for preoperative identification of probable malignant masses would allow optimization of first-line treatment for women with ovarian cancer.
A risk of malignancy index would be valuable for the selective referral of relevant patients to specialized oncology centres.
Currently, clinical examination, ultrasound assessment, and assays of tumour markers are part of the standard work-up for an adnexal mass.
Although none of these indicators alone is very sensitive or specific for detecting malignancy, an index developed by Jacobs et al. incorporates information about the patient's menopausal status and serum Cancer antigen A-125 levels, and ultrasound characteristics of the mass to predict the risk of malignancy with greater sensitivity and specificity than any one factor alone.Some of the potential advantages of risk malignant index include rapid triage of patients through the referral system and fewer operations for benign masses being performed by gynaecologic oncologists.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
250
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Assiut, Ägypten, 71111
- Women Health Hospital - Assiut university
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 60 Jahre (Erwachsene)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Weiblich
Probenahmeverfahren
Wahrscheinlichkeitsstichprobe
Studienpopulation
Patients has any adnexal mass by ultrasound
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age at menarche to 60 years.
- Presence of ovarian mass clinically by vaginal or bimanual examination.
- Presence of sonographically diagnosed ovarian mass.
- Accepting and signing the informed written consent.
Exclusion criteria
- Known diagnosis of nature of mass by previous biopsy or ovarian malignancy scheduled for second look operation.
- Patient unfit for surgery or inoperable.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Patients with adnexal masses
|
for assessment of adnexal masses size and pattern
for prediction of malignancy
for detection of blood flow
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
Number of women has a malignant adnexal mass
Zeitfenster: 7 days
|
7 days
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Januar 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Dezember 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Januar 2018
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
13. Januar 2018
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
18. Januar 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
19. Januar 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
19. Januar 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
18. Januar 2018
Zuletzt verifiziert
1. Januar 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- RMI_ASS
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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