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Providing Patients Realistic Expectations of Postoperative Pain (PPREOPP)

24. August 2018 aktualisiert von: Washington University School of Medicine

The PPREOPP Study: Providing Patients Realistic Expectations of Postoperative Pain

Prospective, randomized, single-blind study, whether perioperative educational improves pain-related postoperative outcomes,

Studienübersicht

Status

Beendet

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

This is a prospective, randomized, single-blind study in 100 patients undergoing open colorectal surgery. If the hypothesis is confirmed, then patients who receive perioperative educational interventions to address their expectation about their postoperative pain will have improved pain-related postoperative outcomes.

Randomization and Blinding 100 eligible patients scheduled to undergo open colorectal surgery will be approached in the Center for Preoperative Assessment and Planning Clinic. At enrollment, each patient will be assigned a study number, which will match a previously prepared computer-generated list of randomization numbers to determine whether they will be in the intervention or control arm. Pre-operatively, all patients will complete an initial questionnaire. The patients in the intervention group (n=50) will, in addition to the standard pre-operative assessment, also receive pre-operative educational instruction of what to expect from a post-operative pain perspective including education material to take home.

For this study, deception will be used, with the reasoning that the patients' knowledge of the different education materials will affect their rating of the impact of the intervention on satisfaction scores.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

5

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Missouri
      • Saint Louis, Missouri, Vereinigte Staaten, 63110
        • Washington University in St. Louis

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age > 18 years
  • Undergoing open colorectal surgery Able to understand and sign and informed consent form

Exclusion Criteria:

  • Age < 18 years
  • Unable to complete post-operative CMS questionnaire
  • Inability to understand the English language Absolute contraindication to epidural placement (patient refusal, requiring resumption of therapeutic anticoagulation after surgery, anaphylaxis to local anesthetics, local or systemic infections, bleeding diathesis)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: Control
Standard preoperative assessment
Aktiver Komparator: Education
Pre-operative education regarding post-operative pain expectations
Participants who receive perioperative educational to address their expectation about their postoperative pain will have improved pain-related postoperative outcomes.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Does perioperative education improve satisfaction with postoperative pain control at discharge?
Zeitfenster: Upon discharge, Day 1 - Day 7
The satisfaction with postoperative pain control will be assessed using an initial, post-operative and discharge questionnaire of participant's pain level, medications (if any) to manage pain, the affects of that pain management, and participant satisfaction of that pain control.
Upon discharge, Day 1 - Day 7

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michael Bottros, MD, Washington University School of Medicine

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

21. Oktober 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

16. Januar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

16. Januar 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Dezember 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. Februar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

15. Februar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

28. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. August 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 201709172

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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