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Skin Subs vs Secondary Intention

11. Mai 2026 aktualisiert von: Baylor Research Institute

Skin Substitutes Versus Secondary Intention Healing After Mohs Micrographic Surgery

The purpose of this study is to compare two ways of caring for wounds after Mohs micrographic surgery (MMS) for skin cancer using skin substitutes and secondary intention healing, to determine which option leads to better healing after Mohs surgery.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a randomized-controlled trial comparing two ways of caring for wounds after Mohs micrographic surgery for skin cancer: skin substitutes, which are special wound-healing materials that may help wounds heal, and secondary intention healing, a common method in which wounds are allowed to heal on their own. This research is being done because we do not yet know which option leads to better healing after Mohs surgery. Patients will be randomized into one of two groups and receive either the skin substitute or undergo secondary intention healing.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

50

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studienorte

    • Texas
      • Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75246
        • Baylor University Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Adults 18 and older undergoing Mohs micrographic surgery
  • Wounds deemed clinically appropriate for secondary intention healing
  • Ability to adhere to daily wound care and follow-up visits
  • Willingness to consent to standardized medical photography

Exclusion Criteria:

  • Wounds requiring flap or graft reconstruction for structural/functional reasons
  • Active wound infection at time of reconstruction
  • Known allergy to any component of the skin substitute
  • Severe immunosuppression in which either approach may pose undue risk

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Kontrollgruppe
Standard secondary intention healing with daily wound care only.
Aktiver Komparator: Interventionsgruppe
Application of a commercially available skin substitute (e.g., acellular dermal matrix or fish-skin xenograft) to the wound base followed by routine daily wound care.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Cosmetic Outcome Assessments
Zeitfenster: 12 weeks
Compare cosmetic outcomes at 12 weeks between wounds treated with (1) a skin substitute and (2) secondary intention healing alone. This will be done by a group of blinded independent reviewers using standardized photographs and the Patient and Observer Scar Assessment Scale (POSAS), which evaluates scar quality using a scale of 1-10, where 1 is "like normal skin" and 10 is the "worst imaginable".
12 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Complete Wound Healing
Zeitfenster: 12 weeks
Assess the amount of time to took for the wound to heal completely, also defined as full epithelialization. This will be compared using a t-test model or the Mann-Whitney U tests. A t-test model uses an standard statistic test that is used to determine if there is significant differences between two groups. The Mann-Whitney U tests is a rank-sum test that is used to determine if there is a difference between two different groups.
12 weeks
Pain Scores
Zeitfenster: 12 weeks
Evaluate the patient-reported pain during the first 2 weeks of healing and weekly, at follow-up visits, until wound closure. Patients will verbally rating their pain on a scale of 1-10 where 1 is no pain and 10 is severe pain. Patient will keep a record of their daily pain levels and share the scores at their weekly follow-up visits.
12 weeks
Rate of Complications
Zeitfenster: 12 weeks
To determine the rate of complication and assess for infection, bleeding, hypergranulation, and unplanned interventions. During the follow-up visits the physician will conduct a visual assessment for these items and will use a chi-square or Fisher's exact tests. A Chi-Square test is a statistical tool that is used to determine if there is a different between expected and observed frequences in one or more category. Fisher's exact test is a tool used to determine if there are non-random associations between two categorical variables.
12 weeks
Scar Appearance
Zeitfenster: 12 weeks
To evaluate the patient-reported scar satisfaction by patients the Patient and Observer Scar Assessment Scale (POSAS), which evaluates scar quality using a scale of 1-10, where 1 is "like normal skin" and 10 is the "worst imaginable".
12 weeks
Treatment-Related Resource Consumption
Zeitfenster: 12 weeks
To evaluate the resource utilization and cost of the number of clinic visits by reviewing the patients electronic health record
12 weeks
Treatment-Related Resource Consumption
Zeitfenster: 12 weeks
To evaluate the resource utilization and cost of dressing supplies by reviewing the patients electronic health record.
12 weeks
Patient Productivity Loss
Zeitfenster: 12 weeks
To assess the loss of productivity due to patient-reported time off work, if feasible. This will be done by patients verbal self-report.
12 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Stan Tolkachjov, MD, Baylor Scott and White Health

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juni 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

1. Dezember 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Mai 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Mai 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

14. Mai 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

11. Mai 2026

Zuletzt verifiziert

1. Mai 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 026-109

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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