- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07587749
Skin Subs vs Secondary Intention
11. Mai 2026 aktualisiert von: Baylor Research Institute
Skin Substitutes Versus Secondary Intention Healing After Mohs Micrographic Surgery
The purpose of this study is to compare two ways of caring for wounds after Mohs micrographic surgery (MMS) for skin cancer using skin substitutes and secondary intention healing, to determine which option leads to better healing after Mohs surgery.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
This is a randomized-controlled trial comparing two ways of caring for wounds after Mohs micrographic surgery for skin cancer: skin substitutes, which are special wound-healing materials that may help wounds heal, and secondary intention healing, a common method in which wounds are allowed to heal on their own.
This research is being done because we do not yet know which option leads to better healing after Mohs surgery.
Patients will be randomized into one of two groups and receive either the skin substitute or undergo secondary intention healing.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
50
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Umer Nadir, MD
- Telefonnummer: 214-820-2361
- E-Mail: umer.nadir@bswhealth.org
Studienorte
-
-
Texas
-
Dallas, Texas, Vereinigte Staaten, 75246
- Baylor University Medical Center
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Adults 18 and older undergoing Mohs micrographic surgery
- Wounds deemed clinically appropriate for secondary intention healing
- Ability to adhere to daily wound care and follow-up visits
- Willingness to consent to standardized medical photography
Exclusion Criteria:
- Wounds requiring flap or graft reconstruction for structural/functional reasons
- Active wound infection at time of reconstruction
- Known allergy to any component of the skin substitute
- Severe immunosuppression in which either approach may pose undue risk
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Aktiver Komparator: Kontrollgruppe
|
Standard secondary intention healing with daily wound care only.
|
|
Aktiver Komparator: Interventionsgruppe
|
Application of a commercially available skin substitute (e.g., acellular dermal matrix or fish-skin xenograft) to the wound base followed by routine daily wound care.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Cosmetic Outcome Assessments
Zeitfenster: 12 weeks
|
Compare cosmetic outcomes at 12 weeks between wounds treated with (1) a skin substitute and (2) secondary intention healing alone.
This will be done by a group of blinded independent reviewers using standardized photographs and the Patient and Observer Scar Assessment Scale (POSAS), which evaluates scar quality using a scale of 1-10, where 1 is "like normal skin" and 10 is the "worst imaginable".
|
12 weeks
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
|
Complete Wound Healing
Zeitfenster: 12 weeks
|
Assess the amount of time to took for the wound to heal completely, also defined as full epithelialization.
This will be compared using a t-test model or the Mann-Whitney U tests.
A t-test model uses an standard statistic test that is used to determine if there is significant differences between two groups.
The Mann-Whitney U tests is a rank-sum test that is used to determine if there is a difference between two different groups.
|
12 weeks
|
|
Pain Scores
Zeitfenster: 12 weeks
|
Evaluate the patient-reported pain during the first 2 weeks of healing and weekly, at follow-up visits, until wound closure.
Patients will verbally rating their pain on a scale of 1-10 where 1 is no pain and 10 is severe pain.
Patient will keep a record of their daily pain levels and share the scores at their weekly follow-up visits.
|
12 weeks
|
|
Rate of Complications
Zeitfenster: 12 weeks
|
To determine the rate of complication and assess for infection, bleeding, hypergranulation, and unplanned interventions.
During the follow-up visits the physician will conduct a visual assessment for these items and will use a chi-square or Fisher's exact tests.
A Chi-Square test is a statistical tool that is used to determine if there is a different between expected and observed frequences in one or more category.
Fisher's exact test is a tool used to determine if there are non-random associations between two categorical variables.
|
12 weeks
|
|
Scar Appearance
Zeitfenster: 12 weeks
|
To evaluate the patient-reported scar satisfaction by patients the Patient and Observer Scar Assessment Scale (POSAS), which evaluates scar quality using a scale of 1-10, where 1 is "like normal skin" and 10 is the "worst imaginable".
|
12 weeks
|
|
Treatment-Related Resource Consumption
Zeitfenster: 12 weeks
|
To evaluate the resource utilization and cost of the number of clinic visits by reviewing the patients electronic health record
|
12 weeks
|
|
Treatment-Related Resource Consumption
Zeitfenster: 12 weeks
|
To evaluate the resource utilization and cost of dressing supplies by reviewing the patients electronic health record.
|
12 weeks
|
|
Patient Productivity Loss
Zeitfenster: 12 weeks
|
To assess the loss of productivity due to patient-reported time off work, if feasible.
This will be done by patients verbal self-report.
|
12 weeks
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Stan Tolkachjov, MD, Baylor Scott and White Health
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Ad Hoc Task Force; Connolly SM, Baker DR, Coldiron BM, Fazio MJ, Storrs PA, Vidimos AT, Zalla MJ, Brewer JD, Smith Begolka W; Ratings Panel; Berger TG, Bigby M, Bolognia JL, Brodland DG, Collins S, Cronin TA Jr, Dahl MV, Grant-Kels JM, Hanke CW, Hruza GJ, James WD, Lober CW, McBurney EI, Norton SA, Roenigk RK, Wheeland RG, Wisco OJ. AAD/ACMS/ASDSA/ASMS 2012 appropriate use criteria for Mohs micrographic surgery: a report of the American Academy of Dermatology, American College of Mohs Surgery, American Society for Dermatologic Surgery Association, and the American Society for Mohs Surgery. J Am Acad Dermatol. 2012 Oct;67(4):531-50. doi: 10.1016/j.jaad.2012.06.009. Epub 2012 Sep 5.
- Alrubaiy L, Al-Rubaiy KK. Skin substitutes: a brief review of types and clinical applications. Oman Med J. 2009 Jan;24(1):4-6. doi: 10.5001/omj.2009.2.
- Esmaeili A, Biazar E, Ebrahimi M, Heidari Keshel S, Kheilnezhad B, Saeedi Landi F. Acellular fish skin for wound healing. Int Wound J. 2023 Sep;20(7):2924-2941. doi: 10.1111/iwj.14158. Epub 2023 Mar 16.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
1. Juni 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2027
Studienabschluss (Geschätzt)
1. Dezember 2027
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
5. Mai 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
11. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
14. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
14. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
11. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2026
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 026-109
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Ja
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Ja
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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