- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07643636
Chidamide, Venetoclax, Azacitidine, and Homoharringtonine for High-risk Fit AML
A Single-arm, Single-center Clinical Trial Evaluating the Efficacy and Safety of a Regimen Combining Chidamide With Venetoclax, Azacitidine, and Homoharringtonine in the Treatment of Intermediate- to High-risk Fit AML Patients
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Studienkontakt
- Name: Zhangkun Li
- Telefonnummer: 0769-28637333
- E-Mail: lzk8239@163.com
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Newly diagnosed fit-AML patients classified per the World Health Organization (WHO) classification criteria.
- Age ranging from 18 to 60 years, no restriction on gender.
- No prior anti-AML systemic therapy after AML diagnosis; cytoreductive treatment (e.g., hydroxyurea or cytarabine at a daily dose <1.0 g) is permitted as exception.
- Estimated overall survival ≥12 weeks.
- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status ≤3 points.
- Renal function: calculated creatinine clearance (CrCl) ≥30 mL/min.
- Hepatic function: alanine aminotransferase (ALT) <5× upper limit of normal (ULN); total bilirubin <3× ULN.
- Able to provide written informed consent and understand as well as comply with all study-specified procedures.
Exclusion Criteria:
- Patients stratified as favorable-risk AML defined by NCCN Guidelines 2022, including cytogenetic aberrations: t(8;21)(q22;q22.1); RUNX1-RUNX1T1, inv(16)(p13.1q22) or t(16;16)(p13.1;q22); CBFB-MYH11.
- Confirmed acute promyelocytic leukemia (APL). AML complicated with central nervous system (CNS) leukemia infiltration.
- Cardiac function exceeding NYHA functional class II.
Confirmed human immunodeficiency virus (HIV) infection or other uncontrolled clinically significant comorbidities, including but not limited to:
- Uncontrolled or active systemic infection (viral, bacterial or fungal); ② Concurrent second primary malignancy requiring urgent clinical intervention.
6. Patients unable to receive oral chidamide and/or venetoclax administration. 7. Known hypersensitivity to any investigational product. 8. Pregnant or breastfeeding female subjects. 9. Inability to understand or adhere to the study protocol requirements. 10.Subjects deemed unsuitable for enrollment at the investigator's discretion
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: N / A
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: Chidamide , Venetoclax, Azacitidine, Homoharringtonine
|
Induction (Chi+VAH Regimen): Cycle 1: Chi+VAH regimen (28-day cycle). Assessment & Cycle 2: CR/CRi: Repeat one cycle → Proceed to post-remission therapy. PR: Repeat one cycle → Re-assess. If CR/CRi → Proceed to post-remission therapy. NR: Discontinue study. Post-Remission / Consolidation: 1-2 cycles of either intermediate-dose Cytarabine (± targeted therapy) OR the Chi+VAH regimen. Eligible patients should proceed to allogeneic HSCT. Maintenance (Non-transplant): MRD-negative: VA (Venetoclax + Azacitidine) until relapse, intolerance, or 1 year. MRD-positive: Chi+VAH or clinical trial until MRD negativity, then switch to VA maintenance. |
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Composite Complete Remission Rate (CR+CRi)
Zeitfenster: the First Induction Cycle (28days)
|
the First Induction Cycle (28days)
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
MRD negativity rate after the first induction cycle
Zeitfenster: 28 days
|
28 days
|
|
Composite CR/CRi rate after the second induction cycle
Zeitfenster: 56 days
|
56 days
|
|
2-year overall survival (OS) rate
Zeitfenster: 2 years
|
2 years
|
|
2-year relapse-free survival (RFS) rate
Zeitfenster: 2 years
|
2 years
|
|
Bridging Rate to Allo-HSCT
Zeitfenster: 2 years
|
2 years
|
|
Non-relapse mortality (NRM)
Zeitfenster: 2 years
|
2 years
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
Primärer Abschluss (Geschätzt)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- CSIIT-
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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