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COMPARE-VENT Feasibility Pilot Study

14. Juni 2026 aktualisiert von: Garima Dahiya, Mayo Clinic

COMPARE-VENT Feasibility Pilot Study: A Pragmatic Cluster Randomized Crossover Trial for Ventilation Strategies and Hemodynamic Impact in Critically Ill Patients With Cardiovascular Disease

Cardiac disease complicated by respiratory insufficiency comprises the most frequent indication for cardiac intensive care unit (CICU) admission, with nearly one-third patients requiring advanced respiratory support and over 20% patients requiring invasive mechanical ventilation (IMV). IMV among patients with impaired cardiovascular reserve is further compounded by the adverse impact of positive pressure ventilation (PPV) and systemic sedation on intracardiac hemodynamics, pulmonary vascular mechanics and consequently end-organ perfusion. Despite widespread use, evidence guiding optimal ventilatory practices and mode selection in cardiovascular intensive care unit patients remains limited. Pressure-controlled and volume-controlled ventilation may differ in their effects on patient-ventilator synchrony, sedation requirements, and hemodynamic impact, but comparative data among patients with critical cardiac disease remains inconclusive. This pilot study will evaluate the feasibility of implementing a pragmatic cluster-randomized crossover trial comparing ventilatory modes in a contemporary cardiovascular intensive care unit.

Studienübersicht

Status

Noch keine Rekrutierung

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Geschätzt)

75

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

  • Erwachsene
  • Älterer Erwachsener

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Beschreibung

Inclusion Criteria:

Eligible adults ≥ 18 years of age admitted to the cardiac ICU with need for invasive mechanical ventilation of expected duration >12 hours.

Pre-Specified Subgroups for exploratory outcomes:

  1. SCAI Stages C-E Cardiogenic Shock
  2. Mechanical circulatory support use, including intra-aortic balloon pumps and microaxial flow pumps, including Impella CP, RP Impella Flex, and Impella 5.5 devices
  3. Heart failure with reduced ejection fraction: LVEF <40% or;
  4. Moderate to severe RV systolic dysfunction or;
  5. Moderate to severe Pulmonary hypertension, as defined by ACC/AHA/ESC guidelines

Exclusion Criteria:

  1. Expected duration of intubation <12 hours.
  2. Severe COPD, bronchopleural fistulas, or severe ARDS (Berlin criteria P/F <100, in the absence of pulmonary edema)
  3. Home ventilator or chronic tracheostomy.
  4. Pregnant, incarcerated, patients or those receiving extracorporeal membrane oxygenation

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Crossover-Aufgabe
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Pressure Controlled Ventilation
During invasive mechanical ventilation in the cardiac ICU, pressure-controlled ventilation will be used as the mode for continuous mandatory ventilation.
Pressure-controlled mode for continuous mandatory ventilation with preset inspiratory pressure above positive end-expiratory pressure.
Aktiver Komparator: Volume-Controlled Ventilation
During invasive mechanical ventilation in the cardiac ICU, volume-controlled ventilation will be used as the mode for continuous mandatory ventilation.
Volume-controlled mode for continuous mandatory ventilation with preset inspiratory flow and tidal volume.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adherance to assigned study mode (Feasibility Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to 48 hours
Percentage of time spent on the assigned study mode while receiving invasive mechanical ventilation in the cardiac ICU between enrollment and 48 hours after enrollment.
Enrollment to 48 hours
Time From Enrollment to Initiation of Assigned Mode of Mechanical Ventilation (Feasibility Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to 48 Hours
Time (number of hours) taken to initiate participants from enrollment (cardiac ICU admission) to initiation of assigned study mode of invasive mechanical ventilation upto 48 hours after enrollment.
Enrollment to 48 Hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
In-hospital Mortality (Exploratory Clinical Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to Study Day 28
All-cause, 28-day, in-hospital mortality, defined as death from any cause occurring between enrollment and 28 days after enrollment.
Enrollment to Study Day 28
Ventilator-Free Days (Exploratory Clinical Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to Study Day 28
The number of calendar days between enrollment and 28 days after enrollment, on which the patient is alive and free of invasive mechanical ventilation.
Enrollment to Study Day 28
Organ Failure Free Survival Days (Exploratory Clinical Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to Study Day 28
The number of calendar days between enrollment and 28 days after enrollment, on which the patient is alive and free of invasive mechanical ventilation, renal replacement therapy, mechanical circulatory and vasoactive medication support.
Enrollment to Study Day 28
Vasoactive-inotrope score (Exploratory Hemodynamic Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to 48 hours
The Vasoactive-Inotropic Score (VIS) is a quantitative measure of the total cardiovascular support a patient receives through vasopressors and inotropes, by a standardized conversion to per-kilogram per-minute units. Higher VIS indicates greater dependence on pharmacologic support and is associated with worse outcomes.
Enrollment to 48 hours
Intensive Care Unit Length of Stay (Exploratory Clinical Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to Study Day 28
Number of days between enrollment and 28 days after enrollment, on which the patient is alive and free from intensive care unit admission after the final transfer out of the intensive care unit
Enrollment to Study Day 28
Patient Ventilator Dyssynchrony Events
Zeitfenster: Enrollment to 48 hours
Number of participants with flow, trigger or cycle dyssynchrony during assigned study mode for invasive mechanical ventilation.
Enrollment to 48 hours
Exhaled Tidal Volume (mL/kg Predicted Body Weight) (Exploratory Ventilatory Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to 48 hours
Measured in mL/kg of predicted body weight
Enrollment to 48 hours
Median RASS Score (Exploratory Safety Outcome)
Zeitfenster: Enrollment to 48 hours
RASS is a 10-point scale of agitation or sedation ranging from -5 (most sedated, comatose) to +4 (most agitated, combative). The sedation requirement for each ventilator mode will be assessed via RASS score.
Enrollment to 48 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Geschätzt)

1. Juli 2026

Primärer Abschluss (Geschätzt)

28. Februar 2027

Studienabschluss (Geschätzt)

30. Juni 2027

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

9. Juni 2026

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Juni 2026

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2026

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

18. Juni 2026

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Juni 2026

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2026

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • 26-001781

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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