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Structured Treatment Interruptions in Chronic HIV Infection

8. Mai 2006 aktualisiert von: Istituto Superiore di Sanità

Antiretroviral Treatment With Structured Treatment Interruptions (STI) Versus Continuous Antiretroviral Treatment in HIV+ Patients With Persistent Suppression of Viral Replication

In the last years Structured Treatment Interruptions (STI) have been proposed to reduce HAART-related toxicity and to increase patients' compliance. ISS PART is a randomized comparison of repeated STIs versus continuous HAART in chronically HIV-infected subjects with persistent suppression of viral replication. The two arms of the study will be compared in terms of immunological response (proportion of patients with CD4>500/mmc) at 2 years.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Detaillierte Beschreibung

Patients are randomized in a 1 to 1 ratio to continue their current antiretroviral regimen (Arm A) or to undergo structured treatment interruptions (STI) (Arm B) according to the following scheme: STIs of 1, 1, 2, 2 and 3 months each followed by a 3-month therapy period.

During STIs, therapy is resumed in the presence of an HIV-RNA rebound > 50,000 copies/ml or of a CD4+ T cell decline > 25% of the baseline count (> 35% for patients with CD4+ > 500/mm3 at randomization). After the first cycle, subsequent STIs are performed only if an HIV-RNA level < 400 copies/ml is reached after 2 months of therapy resumption.

At the time of treatment interruptions patients in arm B who are on treatment with non-nucleoside reverse transcriptase inhibitors suspend these drugs first and continue the treatment with the other drugs of the combination for 3 days if nevirapine-treated and for 6 days in case of previous efavirenz-based regimen.

Patients are seen at the clinical site every three months for arm A and monthly for arm B. On these occasions, blood samples are obtained for biochemical and viro-immunological assessments.

The toxicity grading scale of the AIDS Clinical Trial Group (ACTG) is used for the reporting of clinical and laboratory adverse events.

In arm B, plasma genotype is obtained in samples taken after 15 or 30 days of drug suspension.

Patients will discontinue the study in case of : early therapy resumption for 2 consecutive times (only arm B patients); acute retroviral syndrome (only for arm B patients); AIDS-defining event; severe adverse event; pregnancy; non-compliance; patient' s request; physician's decision.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung

600

Phase

  • Phase 3

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Rome, Italien, 00161
        • Istituto Superiore di Sanità

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • first-line antiretroviral therapy (3 or 4 drugs) for 6 to 18 months (one previous therapy change for toxicity or non-compliance is allowed)
  • HIV-RNA level below 400 copies/ml for at least 6 months;
  • CD4+ count > 350 /mm3;
  • pre-HAART CD4+ > 100/mm3
  • no previous AIDS diagnosis.

Exclusion Criteria:

  • Previous antiretroviral therapy with 1 or 2 drugs (except ARV prophylaxis in pregnancy)
  • Pregnancy or breastfeeding
  • Previous diagnosis of AIDS
  • Grade 3 or 4 adverse event in the 15 days before enrolment
  • Neoplasia
  • Previous therapy with IL-2, interferon (in the last 2 years) or experimental therapies

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
proportion of patients with CD4+ cell count above 500/mm3 at the end of follow-up (2 years) in the two treatment arms.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
occurrence of grade 3 or 4 adverse events (clinical and laboratory)
proportion of patients with HIV-RNA < 400 copies/ml at the end of follow-up
proportion of patients with CD4+ cell count > 350/mm3 at the end of follow-up
rate of virological failure
emergence of resistance
HIV-related events.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Stefano Vella, MD, Istituto Superiore di Sanità

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juni 2001

Studienabschluss

1. Juni 2004

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Mai 2006

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Mai 2006

Zuerst gepostet (Schätzen)

10. Mai 2006

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

10. Mai 2006

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Mai 2006

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2005

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur HIV infektion

Klinische Studien zur Structured Treatment Interruptions

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