- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00504777
A Study of MabThera (Rituximab) in Combination With Methotrexate in Patients With Rheumatoid Arthritis Who Have Had an Inadequate Response to Anti-TNF Agents.
9. Juli 2014 aktualisiert von: Hoffmann-La Roche
An Open Label Study to Evaluate the Safety, and Effect on Treatment Response, of MabThera in Combination With Methotrexate in Patients With Active Rheumatoid Arthritis Who Have Had an Inadequate Response or Intolerance to One or More Anti-TNF Agents.
This single arm study will assess the safety and efficacy of MabThera in combination with methotrexate in patients with rheumatoid arthritis who have had an inadequate response or intolerance to one or more anti-TNF agents.
Patients will receive MabThera 1000mg i.v. on days 1 and 15, and methotrexate (10-25mg/week p.o. or parenteral), together with methylprednisolone 100mg i.v.
prior to infusion of MabThera.
The anticipated time on study treatment is 3-12 months, and the target sample size is <100 individuals.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
36
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
-
Changhua, Taiwan, 500
-
Kaohsiung, Taiwan, 813
-
Kaohsiung, Taiwan, 00833
-
Kaohsiung, Taiwan, 807
-
Taichung, Taiwan, 404
-
Taichung, Taiwan, 407
-
Taichung, Taiwan, 402
-
Taipei, Taiwan, 00112
-
Taoyuan, Taiwan, 333
-
Tapei, Taiwan, 114
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- adult patients, >=18 years of age;
- active rheumatoid arthritis;
- receiving outpatient treatment;
- an inadequate response, or intolerance, to >=1 anti-TNF agent.
Exclusion Criteria:
- other rheumatic autoimmune disease or inflammatory joint disease;
- concurrent treatment with any anti-TNF-alpha therapy;
- joint or osseous surgery during 8 weeks prior to recruitment.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Nicht randomisiert
- Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: 1
|
1000 mg iv an den Tagen 1 und 15
10-25mg/week po or parenteral
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Change From Baseline in Disease Activity Score Based on 28-Joint Count (DAS28)
Zeitfenster: Week 24
|
DAS28 was calculated from the number of swollen joints, or swollen joint count (SJC) and tender joint count (TJC) using the 28 joints count, the erythrocyte sedimentation rate (ESR) (measured in millimeters per hour [mm/hr]), and Patient Global Assessment of Disease Activity (participant rated arthritis activity assessment) with transformed scores ranging 0 to 10; higher scores indicated greater affectation due to disease activity.
A clinically significant improvement in DAS28 was a change of at least 1.2 units.
|
Week 24
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Percentage of Participants Achieving American College of Rheumatology (ACR) Response
Zeitfenster: Week 24
|
ACR20/50/70 response defined as greater than or equal to (≥)20 percent (%), 50%, or 70% improvement, respectively, in TJC and SJC, and ≥20%/50%/70% improvement in at least 3 of 5 remaining ACR core measures: Patient Assessment of Pain, Patient Global Assessment of Disease Activity, Physician Global Assessment of Disease Activity, self-assessed disability based on the Health Assessment Questionnaire-Disability Index (HAQ-DI), and C-Reactive Protein (CRP).
|
Week 24
|
Percentage of Participants Achieving a Response by European League Against Rheumatism (EULAR) Category
Zeitfenster: Week 24
|
Percentage of participants with a EULAR response at Week 24 based on a scale of good response, moderate response, or no response.
The DAS28-based EULAR response criteria were used to measure individual response as none, good, and moderate, depending on the extent of change from baseline and the level of disease activity reached.
Good responders have a change from baseline greater than (>)1.2 with DAS28 less than or equal to (≤)3.2; moderate responders have a change from baseline >1.2 with DAS28 >3.2 to ≤5.1 or change from baseline >0.6 to ≤1.2 with DAS28 ≤5.1; non-responders have a change from baseline ≤0.6 or change from baseline >0.6 and ≤1.2 with DAS28 >5.1.
|
Week 24
|
Change From Baseline in HAQ-DI Score
Zeitfenster: Week 24
|
The Stanford HAQ-DI is a patient-reported questionnaire specific for rheumatoid arthritis.
It consists of 20 questions referring to 8 component sets: dressing/grooming, arising, eating, walking, hygiene, reach, grip, and activities.
Responses in each component set are scored from 0 (without any difficulty) to 3 (unable to do).
The highest score recorded for any question in a category determines the score for the category, unless aids, devices, or help from another person is required.
The HAQ-DI score is calculated as the sum of the category scores divided by the number of categories scored, giving a possible range of scores from 0 to 3. Scores of 0 to 1 are generally considered to represent "mild to moderate difficulty", 1 to 2 as "moderate to severe disability", and 2 to 3 as "severe to very severe disability".
|
Week 24
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Juli 2007
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. März 2010
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. März 2010
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. Juli 2007
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
19. Juli 2007
Zuerst gepostet (Schätzen)
20. Juli 2007
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
4. August 2014
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
9. Juli 2014
Zuletzt verifiziert
1. Juli 2014
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Erkrankungen des Immunsystems
- Autoimmunerkrankungen
- Gelenkerkrankungen
- Erkrankungen des Bewegungsapparates
- Rheumatische Erkrankungen
- Bindegewebserkrankungen
- Arthritis
- Arthritis, Rheuma
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Inhibitoren der Nukleinsäuresynthese
- Enzym-Inhibitoren
- Antirheumatika
- Antimetaboliten, antineoplastisch
- Antimetaboliten
- Antineoplastische Mittel
- Immunsuppressive Mittel
- Immunologische Faktoren
- Antineoplastische Mittel, immunologische
- Dermatologische Wirkstoffe
- Reproduktionskontrollmittel
- Abtreibungsmittel, nichtsteroidal
- Abtreibungsmittel
- Folsäure-Antagonisten
- Rituximab
- Methotrexat
Andere Studien-ID-Nummern
- ML20798
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