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Safety, Tolerability, Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of MDCO-2010 in Patients Undergoing Elective Coronary Artery Bypass Graft Surgery

14. Juni 2012 aktualisiert von: The Medicines Company

A Double-blind, Placebo-controlled, Randomized, Single Ascending Dose Study of the Safety, Tolerability, Pharmacokinetics and Pharmacodynamics of MDCO-2010 in Patients Undergoing Elective CABG Surgery

The purpose of this study is to demonstrate that periprocedural infusion of escalating doses of MDCO-2010 is safe and tolerated in patients undergoing elective CABG surgery, to characterize the single dose pharmacokinetics of MDCO-2010, to investigate the effect of MDCO-2010 on pharmacodynamics (biomarkers of fibrinolysis and coagulation parameters), and to investigate the effect on exploratory clinical endpoints of bleeding, transfusion requirements and reexploration.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This protocol describes a study of the investigational drug MDCO-2010 as a haemostasis modulator in patients undergoing elective Coronary Artery Bypass Graft (CABG) surgery involving a cardiopulmonary bypass (CPB).

Perioperative bleeding is a serious complication that adversely affects the morbidity and mortality of cardiac surgery. To alleviate this complication, prophylactic antifibrinolytic therapies are now widely accepted as a strategy to inhibit excessive fibrinolysis.

MDCO-2010, a synthetic small molecule, is a direct inhibitor of plasmin and plasma kallikrein. Both of these have been implicated with impaired haemostasis. In addition, potent inhibition of coagulation factors Xa, XIa and activated Protein C has been demonstrated. Thus, MDCO-2010 has the potential to mitigate excessive fibrinolysis and thrombin generation during cardiac surgery involving a cardiopulmonary bypass. In particular the latter is supposed to provide additional benefits beyond reducing transfusion requirements.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

32

Phase

  • Phase 2

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria

  • Men, aged 18 to 80 years or
  • Post-menopausal women, aged up to 80 years. Postmenopausal status defined as ≥ 1 year since last menstruation in women with no medical history of hysterectomy or women with a medical history of bilateral oophorectomy
  • Planned elective, isolated primary CABG surgery with more than 1 graft, including the use of cardiopulmonary bypass
  • Written informed consent prior to any study-related procedure not part of normal medical care

Exclusion Criteria

Patients may not meet any of the following exclusion criteria:

  • Planned concomitant surgery including atrial septal defect (ASD) repair, valve replacement, carotid endarterectomy, aortic surgery, any combined procedure or any repeat sternotomy
  • Planned Off-pump CABG
  • Body weight < 55 kg or > 110 kg
  • Planned hypothermia < 28°C
  • Major surgical procedures within 30 days of entry
  • Placement of drug-eluting stent (DES) within 12 months or of bare-metal stent (BMS) within 6 weeks of entry in a vessel which is not intended to be grafted
  • Ejection fraction < 35%
  • Preoperative coagulation abnormalities

    • Platelet count < 100,000/cubic mm, or
    • INR > 1.5 or Quick < 40%, or
    • activated partial thromboplastin time (aPTT) > 1.5 x upper limit of normal (ULN)
  • Preoperative Hb < 11 g/dL for male patients or < 10 g/dL for female patients
  • Patient refusal to receive donor blood products if necessary
  • Administration of thienopyridines within 5 days prior to surgery Administration of warfarin within 5 days prior to surgery
  • Administration of tirofiban or eptifibatide within 24 hours or administration of abciximab within 5 days prior to surgery
  • Administration of fondaparinux within 24 hours prior to surgery
  • Creatinine clearance (calculated using Cockroft-Gault equation) < 60 mL/min
  • Planned intraoperative use of tranexamic acid or of ε-aminocaproic acid
  • History of stroke or transient ischemic attack within 3 months prior to entry
  • Known heparin-induced thrombocytopenia
  • Known history of thrombophilia, eg, deep vein thrombosis (DVT) with pulmonary embolism
  • Active liver disease
  • Any condition requiring chronic immunosuppressive medication
  • Receipt of an investigational drug or device 30 days prior to entry
  • Any other condition which, in the opinion of the investigator, would prevent a patient's participation in the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Vervierfachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Cohort 1
3 patients: loading dose 0.005 mg/kg; infusion 0.0125 mg/kg/h; pump prime 0.02 mg
MDCO-2010 solution for infusion. Dosage: Pump priming dose; Loading dose infusion over 6 minutes; Maintenance infusion for duration of surgery
Andere Namen:
  • CU-2010
Experimental: Cohort 2
3 pts: loading dose 0.011 mg/kg; infusion 0.0250 mg/kg/h; pump prime 0.04 mg
MDCO-2010 solution for infusion. Dosage: Pump priming dose; Loading dose infusion over 6 minutes; Maintenance infusion for duration of surgery
Andere Namen:
  • CU-2010
Experimental: Cohort 3
6 patients: loading dose 0.027 mg/kg; infusion 0.0625 mg/kg/h; pump prime 0.09 mg
MDCO-2010 solution for infusion. Dosage: Pump priming dose; Loading dose infusion over 6 minutes; Maintenance infusion for duration of surgery
Andere Namen:
  • CU-2010
Experimental: Cohort 4
6 patients: loading dose 0.054 mg/kg; infusion 0.1250 mg/kg/h; pump prime 0.18mg
MDCO-2010 solution for infusion. Dosage: Pump priming dose; Loading dose infusion over 6 minutes; Maintenance infusion for duration of surgery
Andere Namen:
  • CU-2010
Experimental: Cohort 5
6 patients: loading dose 0.108 mg/kg; infusion 0.2500 mg/kg/h; pump prime 0.35 mg
MDCO-2010 solution for infusion. Dosage: Pump priming dose; Loading dose infusion over 6 minutes; Maintenance infusion for duration of surgery
Andere Namen:
  • CU-2010
Placebo-Komparator: Placebo
8 patients: commercially available NaCl as matching placebo to MDCO-2010 administered as IV infusion
Commercially available NaCl

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Incidence of Adverse Events
Zeitfenster: 7 days (day of surgery to day 7)
Number of patients experiencing Adverse Events
7 days (day of surgery to day 7)
Incidence of Serious Adverse Events
Zeitfenster: 7 days (day of surgery to day 7)
Number of patients experiencing Serious Adverse Events
7 days (day of surgery to day 7)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Lars Englberger, PD Dr. Med., University Hospital Inselspital, Bern

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. November 2010

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Juni 2011

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. Februar 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. Februar 2012

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. Februar 2012

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

19. Juli 2012

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. Juni 2012

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2012

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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