- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01552369
CMV Antiviral Prevention Strategies in D+R-Liver Transplants ("CAPSIL")
Prophylaxis Versus Preemptive Therapy for the Prevention of CMV in High-Risk R-D+ Liver Transplant Recipients
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Phase
- Phase 4
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
California
-
Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 90095-8358
- Ronald Reagan University of California Los Angeles Medical Center
-
-
Georgia
-
Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30322-1013
- Emory Clinic - Transplant Center
-
-
Minnesota
-
Rochester, Minnesota, Vereinigte Staaten, 55905-0001
- Mayo Clinic, Rochester - Infectious Diseases
-
-
New York
-
New York, New York, Vereinigte Staaten, 10029-6504
- Mount Sinai School of Medicine - Medicine - Infectious Diseases
-
-
Pennsylvania
-
Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15213-3403
- University of Pittsburgh - Medicine - Infectious Diseases
-
-
Washington
-
Seattle, Washington, Vereinigte Staaten, 98195-7110
- University of Washington - Medicine
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Be > / = 18 years of age.
- Have negative Cytomegalovirus (CMV) serology (confirmed within 6 months of transplant) and receive a liver from a donor with positive CMV serology (R-/D+).
- Have received their first orthotopic liver transplant (the transplanted liver may be deceased donor or live donor graft) within 10 days prior.
- Have absolute neutrophil count > 1000/µL at randomization.
- If female, and not postmenopausal or surgically sterile, must have negative pregnancy test (serum or urine) within 48 hours prior to randomization and must also agree to use medically approved method of contraception. Acceptable methods include: barrier method, intrauterine device (hormonal or non-hormonal), oral hormonal contraceptives, abstinence for 100 days after randomization and 3 months after valganciclovir cessation.
-- If male, and has not had a vasectomy, he must agree to practice barrier method of contraception for 100 days after randomization and 3 months after valganciclovir cessation.
- Subject or legally authorized representative has provided written informed consent.
Exclusion Criteria:
- Currently enrolled in any interventional trial of an investigational therapeutic agent unless co-enrollment has been approved by study Principal Investigators (PIs) and the DMID prior to enrollment.
- Have hypersensitivity to acyclovir, ganciclovir or valganciclovir.
- Be breast-feeding mother.
- Have known Human immunodeficiency virus (HIV) infection (based on testing performed during the transplant evaluation process).
- Be undergoing multi organ transplant or have undergone prior organ transplant.
- Have expected life expectancy of less than 72 hours.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Preemptive Therapy
900 mg of Valganciclovir given orally twice daily to Preemptive Therapy subjects upon detection of CMV viremia until plasma PCR is negative on two consecutive weekly PCR test.
All dosages adjusted for renal dysfunction.
n=88
|
Valganciclovir, 900 mg given orally once daily to all Prophylaxis group subjects for 100 days post transplantation as prophylaxis.
Valganciclovir, 900 mg given orally twice daily to Preemptive Therapy group subjects as a PET only after a positive CMV PCR test and stopped after PCR is negative for 2 consecutive weeks.
|
Aktiver Komparator: Prophylaxis
900 mg of Valganciclovir given orally once daily to subjects for 100 days post transplantation.
All dosages adjusted for renal dysfunction.
n=88
|
Valganciclovir, 900 mg given orally once daily to all Prophylaxis group subjects for 100 days post transplantation as prophylaxis.
Valganciclovir, 900 mg given orally twice daily to Preemptive Therapy group subjects as a PET only after a positive CMV PCR test and stopped after PCR is negative for 2 consecutive weeks.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Incidence of Cytomegalovirus (CMV) Disease.
Zeitfenster: 365 days post-transplant
|
CMV disease as verified by an independent end point committee
|
365 days post-transplant
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
All-cause Mortality
Zeitfenster: Up to 365 days post-transplant
|
Survival probability at 1 year
|
Up to 365 days post-transplant
|
Incidence of Allograft Rejection
Zeitfenster: Up to 365 days post-transplant
|
Number of subjects with allograft rejection
|
Up to 365 days post-transplant
|
Graft Loss
Zeitfenster: Up to 365 days post-transplant
|
Incidence of graft loss (re-transplantation)
|
Up to 365 days post-transplant
|
Late-onset CMV Disease
Zeitfenster: Up to 365 days post-transplant
|
Incidence of late-onset CMV disease (occurring after 100 days post-randomization) as adjudicated by end point committee
|
Up to 365 days post-transplant
|
Bacterial Infections
Zeitfenster: Up to 365 days post-transplant
|
Incidence of bacterial opportunistic infections
|
Up to 365 days post-transplant
|
Major Fungal Infections
Zeitfenster: Up to 365 days post-transplant
|
Opportunistic fungal infections
|
Up to 365 days post-transplant
|
Major Non-CMV Viral Infections
Zeitfenster: Up to 365 days post-transplant
|
Incidence of non-CMV viral infections
|
Up to 365 days post-transplant
|
Neutropenia
Zeitfenster: Day 1 through Day 107
|
Incidence of neutropenia less than 1000/µL while on valganciclovir treatment
|
Day 1 through Day 107
|
Neutropenia Less Than 500
Zeitfenster: prior to day 107
|
ANC less than 500 while on valganciclovir
|
prior to day 107
|
Hematopoietic Growth Factors
Zeitfenster: Day 1 through Day 107
|
Hematopoietic growth factor receipt for ANC less than 500 during valganciclovir treatment.
|
Day 1 through Day 107
|
Mitarbeiter und Ermittler
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Singh N, Winston DJ, Razonable RR, Lyon GM, Silveira FP, Wagener MM, Limaye AP. Risk Factors for Cytomegalovirus Viremia following Liver Transplantation With a Seropositive Donor and Seronegative Recipient Receiving Antiviral Therapy. J Infect Dis. 2021 Mar 29;223(6):1073-1077. doi: 10.1093/infdis/jiaa470.
- Singh N, Winston DJ, Razonable RR, Lyon GM, Silveira FP, Wagener MM, Stevens-Ayers T, Edmison B, Boeckh M, Limaye AP. Effect of Preemptive Therapy vs Antiviral Prophylaxis on Cytomegalovirus Disease in Seronegative Liver Transplant Recipients With Seropositive Donors: A Randomized Clinical Trial. JAMA. 2020 Apr 14;323(14):1378-1387. doi: 10.1001/jama.2020.3138.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 11-0073
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Cytomegalovirus-Infektion
-
ModernaTX, Inc.Aktiv, nicht rekrutierendCytomegalovirusVereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten, Kanada
-
CMV Research FoundationInternational AIDS Vaccine InitiativeAbgeschlossenCytomegalovirusVereinigte Staaten
-
University of Wisconsin, MadisonAbgeschlossenCytomegalovirusVereinigte Staaten
-
University Hospital, LimogesAbgeschlossen
-
University Hospital, LimogesAbgeschlossen
-
National Taiwan University HospitalUnbekanntCytomegalovirus-EndotheliitisTaiwan
-
Merck Sharp & Dohme LLCAbgeschlossenCytomegalovirus-Infektion | Cytomegalovirus-KrankheitJapan
-
Beckman Coulter, Inc.Beendet
-
Duke UniversityAbgeschlossenCentral Line-associated Bloodstream Infection (CLABSI)Vereinigte Staaten
-
Catholic University of the Sacred HeartAbgeschlossenCentral Line-associated Bloodstream Infection (CLABSI)
Klinische Studien zur Valganciclovir
-
Luis Eduardo Morales BuenrostroAbgeschlossenNierentransplantation | Pharmakokinetik | Cytomegalovirus-Infektionen | Therapeutische ÄquivalenzMexiko
-
Rabin Medical CenterAbgeschlossenInfektion bei Empfängern von soliden OrgantransplantationenIsrael
-
Hoffmann-La RocheAbgeschlossenZytomegalievirus-Infektionen, HerztransplantationSpanien, Vereinigte Staaten, Kanada
-
GenVivo, Inc.RekrutierungSolider Tumor, ErwachsenerVereinigte Staaten
-
University of California, San FranciscoRoche Pharma AGAbgeschlossenHIV-Infektionen | Cytomegalovirus-InfektionenVereinigte Staaten
-
Karolinska InstitutetKarolinska University HospitalAbgeschlossenGlioblastoma multiforme | Cytomegalovirus-InfektionSchweden
-
Hoffmann-La RocheAbgeschlossenCytomegalovirus-InfektionenSpanien, Frankreich, Deutschland, Mexiko, Vereinigte Staaten, Australien, Kanada
-
Hoffmann-La RocheAbgeschlossenNierentransplantation, Zytomegalievirus-InfektionenSpanien, Mexiko, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten, Australien, Brasilien, Frankreich, Deutschland, Schweden
-
Viracta Therapeutics, Inc.RekrutierungEBV-assoziiertes Non-Hodgkin-Lymphom | Epstein-Barr-Virus-assoziierte lymphoproliferative Störung | EBV-bedingte PTLD | EBV-assoziiertes Lymphom | EBV-positives DLBCL, NOS | EBV-bezogenes PTCL, NOSVereinigte Staaten, Spanien, Italien, Vereinigtes Königreich, Singapur, Taiwan, Korea, Republik von, Deutschland, Kanada, Brasilien, Australien, Frankreich, Malaysia, Hongkong, Israel
-
Hoffmann-La RocheAbgeschlossenCytomegalovirus-InfektionenDeutschland, Österreich