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Tracking Outcomes in Pain Patients Using Fitness Devices

24. April 2019 aktualisiert von: University of North Carolina, Chapel Hill
The investigators are assessing the validity of fitness devices as surrogate measures of chronic pain survey outcomes.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The investigators are attempting to validate the usage of personal fitness trackers against the classical survey tools used. These devices are known to be of use in measuring activity and sleep in healthy patients but their use in chronic pain patients has not been assessed. This study will follow participants with chronic back pain undergoing treatment to see if changes in clinical course can be captured with these fitness devices.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

36

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • North Carolina
      • Chapel Hill, North Carolina, Vereinigte Staaten, 275997010
        • UNC Chapel Hill

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

Adult patients with chronic back pain

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Back pain which may benefit from epidural injection
  • Assenting to epidural injection for back pain

Exclusion Criteria:

  • Inability to wear fitness tracking device

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
Back pain receiving epidural injection
Patients who have chronic back pain and are scheduled for an epidural injection to treat this pain will be receive a transforaminal epidural steroid injection as determined by routine care provider
After evaluation by their pain physician, if the clinician offers an epidural injection for their back pain, they will be followed for this study before and after the injection.
Betamethasone Triamcinolone Dexamethasone Methylprednisolone Lidocaine Bupivacaine Ropivacaine Normal saline

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Association of percent improvement in pain and number of steps.
Zeitfenster: Follow-up assessment approximately 2-4 weeks following epidural procedure.
Linear regression will be used to determine the association of change in percent improvement of pain (assessed at baseline and follow-up) and number of steps taken on average the week of the assessment. Increased beta-coefficient from linear regression demonstrates that increased improvement in pain is related to an increased number of steps indicating improved mobility. If the beta coefficient from the linear regression is negative, this indicates that percent improvement in pain is associated with decreased number of steps and reduced mobility.
Follow-up assessment approximately 2-4 weeks following epidural procedure.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Change in pain severity following procedure
Zeitfenster: Follow-up timepoint approximately 2-4 weeks following procedure
Pain will be assessed by using a Visual Analog Scale (VAS) where scores range from 0 = no pain to 100 = worst possible pain. An increase in pain scores from baseline represent disease progression and decrease represent clinical response to treatment. VAS will be assessed prior to treatment and then at a followup assessment.
Follow-up timepoint approximately 2-4 weeks following procedure
Association in minutes slept as measured by fitness device and percent improvement in pain
Zeitfenster: Follow-up assessment approximately 2-4 week following procedure
Linear regression will be used to determine the association of change in percent improvement of pain (assessed at baseline and follow-up) and number of minutes slept on average the week of the assessment. Increased beta-coefficient from linear regression demonstrates that increased improvement in pain is related to an increased number of steps indicating improved mobility. If the beta coefficient from the linear regression is negative, this indicates that percent improvement in pain is associated with decreased number of steps and reduced mobility.
Follow-up assessment approximately 2-4 week following procedure
Change in survey measures of pain
Zeitfenster: Follow-up assessment approximately 2-4 weeks following the procedure.
Conglomerate survey device of brief pain inventory, roland morris disability questionnaire, and oswestry disability index. The investigators will measure baseline survey data before the treatment and then at follow up visit.
Follow-up assessment approximately 2-4 weeks following the procedure.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Matthew C Mauck, MD PhD, Assistant Professor

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. März 2015

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Mai 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

31. März 2015

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. April 2015

Zuerst gepostet (Schätzen)

17. April 2015

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

25. April 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

24. April 2019

Zuletzt verifiziert

1. April 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Schlüsselwörter

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 14-2949

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