- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT02947789
Predictive Model for Postoperative Mortality
Predictive Model for Postoperative Mortality in Adult Emergency Surgical Patients Under General Anesthesia
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Objective: To identify risk factors for postoperative mortality within 3 days in adult patients undergoing emergency surgery and construct a predictive model.
Methods: This will be a retrospective, exploratory and analytical study. All medical records of adult patients undergoing emergency surgery between January 2013 to December 2014 will be used to analyze for relevant risk factors using binary logistic regression analysis. A predictive model to predict postoperative morbidity within 3 days will be constructed.
Studientyp
Einschreibung (Tatsächlich)
Kontakte und Standorte
Studienorte
-
-
-
Khon Kaen, Thailand, 40002
- Faculty of Medicine, Khon Kaen University
-
-
Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Studienberechtigte Geschlechter
Probenahmeverfahren
Studienpopulation
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Emergency surgery
- Age => 18 years
Exclusion Criteria:
- Caesarean section
- Incomplete medical record
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Postoperative mortality within 3 days
Group 1: Patients undergoing emergency surgery with postoperative mortality within 3 days Group 2: Patients undergoing emergency surgery without postoperative mortality within 3 days
|
Patients undergoing emergency surgery
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Postoperative mortality within 3 days
Zeitfenster: through study completion, an average of 1 week
|
Patient die postoperatively within 3 day3
|
through study completion, an average of 1 week
|
Mitarbeiter und Ermittler
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Allgemeine Veröffentlichungen
- Akinbami F, Askari R, Steinberg J, Panizales M, Rogers SO Jr. Factors affecting morbidity in emergency general surgery. Am J Surg. 2011 Apr;201(4):456-62. doi: 10.1016/j.amjsurg.2010.11.007.
- Fukuda N, Wada J, Niki M, Sugiyama Y, Mushiake H. Factors predicting mortality in emergency abdominal surgery in the elderly. World J Emerg Surg. 2012 May 11;7(1):12. doi: 10.1186/1749-7922-7-12.
- Ingraham AM, Cohen ME, Bilimoria KY, Raval MV, Ko CY, Nathens AB, Hall BL. Comparison of 30-day outcomes after emergency general surgery procedures: potential for targeted improvement. Surgery. 2010 Aug;148(2):217-38. doi: 10.1016/j.surg.2010.05.009.
- Matsuyama T, Iranami H, Fujii K, Inoue M, Nakagawa R, Kawashima K. Risk factors for postoperative mortality and morbidities in emergency surgeries. J Anesth. 2013 Dec;27(6):838-43. doi: 10.1007/s00540-013-1639-z. Epub 2013 May 23.
- Wilson I, Paul Barrett M, Sinha A, Chan S. Predictors of in-hospital mortality amongst octogenarians undergoing emergency general surgery: a retrospective cohort study. Int J Surg. 2014 Nov;12(11):1157-61. doi: 10.1016/j.ijsu.2014.08.404. Epub 2014 Sep 16.
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Tatsächlich)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Schätzen)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- HE581131
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
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