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Immunotherapy Treating GI Cancer

30. Juli 2018 aktualisiert von: Shenzhen Geno-Immune Medical Institute

Antigen-specific Engineered Immune Effector Cells (EIE) Against Gastro-Intestinal (GI) Cancer

The primary objectives are to evaluate the safety and efficacy of infusion of autologous gastro-intestinal (GI) cancer antigen-specific engineered immune effector cells (EIE).

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Gastro-intestinal (GI) cancer is becoming the top-ranked high mortality cancer in recent years. Every year, approximate 5,300,000 people in China are diagnosed with cancer, of which about 2,000,000 die each year, and esophagus cancer, gastric cancer and colorectal cancer account for ~50% of all GI cancer cases. GI cancer causes 500 thousand deaths a year. In China, nearly 85% of patients with cancer of the digestive tract are in middle to late stage at diagnosis. Regardless of the treatment, the five year survival rate is only 36%. GI cancers include cancer in the oral cavity, pharynx, esophagus, stomach, small intestine (duodenum, jejunum, ileum) and large intestine (cecum, colon, rectum). The main malignant tumors of the GI tract are esophageal, gastric, colorectal, liver, and pancreatic cancer.

Adoptive immunotherapy based on cytotoxic T lymphocytes reactive with specific antigens has proven to be effective in many studies. In vitro induction of cancer antigen-specific immune cells and genetic engineering of target specific immune cells have great potential for cancer eradication. This study aims to evaluate the safety and efficacy of ex vivo manipulated EIE cells including chimeric antigen receptor (CAR) modified immune cells in treating cancer. The primary study objectives are to evaluate the safety of the investigational product, autologous EIE cells, to subjects by intravenous and intratumoral injections. The secondary study objectives are (1) to evaluate the success rate of generating autologous EIE cells ex vivo, and (2) to determine the anti-cancer efficacy of the EIE cells.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

100

Phase

  • Phase 2
  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Guangdong
      • Shenzhen, Guangdong, China, 518000
        • Rekrutierung
        • Shenzhen Geno-immune Medical Institute
        • Kontakt:
          • Yichun Cai, MD
          • Telefonnummer: 86-13802830754
        • Unterermittler:
          • Xun Lai, MD

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

1 Jahr bis 80 Jahre (Kind, Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 1. Written, informed consent obtained prior to any study-specific procedures. 2. The results of immune staining of the patient's cancer specimens positive for any one or more of tumor-associated antigens, such as GD2, mesothelin, CEA, P16, MMP, Melan A, MAGE A1, MAGE A3, and MAGE A4.

    3. Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) PS of 0, 1 or 2. 4. Life expectancy ≥ 3 months. 5. Able to comply with the protocol. 6. Histologically confirmed and documented high risk International Federation of Gynecology and Obstetrics (FIGO): Stage III-IV.

    7. Not pregnant, and on appropriate birth control if of childbearing potential. 8. Adequate bone marrow reserve with

    • absolute neutrophil count (ANC) ≥ 1000/mm3.• Platelets ≥100,000/mm3. 9. Adequate renal and hepatic function with• Serum creatinine ≤ 2 x upper limit of normal (ULN).• Serum bilirubin ≤ 2 x ULN.• aspartate aminotransferase (AST)/ALT ≤ 2 x ULN.• Alkaline phosphatase ≤ 5 x ULN.• Serum bilirubin. 2.0 is acceptable in the setting of known Gilbert's syndrome.

Exclusion Criteria:

  • 1. The results of immune staining of the patient's tumor-associated antigens are all negative.

    2. Participation in any other cell therapy protocols within one year. 3. Current or recent treatment (within the 28-day period prior to Day 0) with another investigational drug.

    4. Minor surgical procedures within 2 days prior to Day 0 (including central venous access device placement for chemotherapy administration, tumor biopsies, needle aspirations).

    5. Pregnant or lactating females. 6. Unable to comply with the trial related requirement. 7. Inadequate bone marrow function:

    • Absolute neutrophil count < 1.0 x 10e9/L.
    • Platelet count < 100 x 10e9/L.
    • Hb < 9 g/dL.

Inadequate liver and renal function:

  • Serum (total) bilirubin > 1.5 x ULN.• AST & ALT > 2.5 x ULN (> 5 x ULN in patients with liver metastases).
  • Alkaline phosphatase > 2.5 x ULN (or > 5 x ULN in case of liver metastases or > 10 x ULN in case of bone metastases).
  • Serum creatinine >2.0 mg/dl (> 177 μmol/L).
  • Urine dipstick for protein uria should be < 2+. Patients with ≥ 2+ proteinuria on dipstick urinalysis at baseline should undergo 24 hour urine collection and must demonstrate < 1 g of protein/24 hr.

    8. Serious active infection requiring i.v. antibiotics during screening. 10. Subject infected with HIV (HIV antibody positive), Treponema pallidum antibody positive or TB culture positive.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: EIE cells to treat cancer
Engineered immune effector cells (EIE)

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
percentage of adverse effects after EIE cell injection
Zeitfenster: up to one month
To assess the safety of autologous EIE cells in patients. The percentage of patients who have adverse effects will be evaluated by using the NCI CTCAE V4.0 criteria.
up to one month

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate der erfolgreichen EIE-Generierung
Zeitfenster: bis zu einem Monat
Bewertet wird der Prozentsatz der erfolgreichen EIE-Generierung, die von Probanden stammen und den Sicherheitstest nach Standardkulturverfahren bestehen, die für mindestens ein Präparat geeignet sind.
bis zu einem Monat
Ability of EIE cells to reduce cancer burden
Zeitfenster: after 1 month from EIE cells infusion until 12 months after infusion
measurement of tumor marker in blood and examination of tumor size change
after 1 month from EIE cells infusion until 12 months after infusion
The anti-cancer effects
Zeitfenster: after 1 month from EIE cells infusion until 24 months after infusion
Objective response (complete response (CR) + partial response (PR)) are assessed by the Response Evaluation Criteria in Solid Tumors (RECIST) v1.1 criteria. CR is disappearance of all lesions. Any pathological lymph nodes (whether target or non-target) must have reduction in short axis to <10 mm. Partial response is at least a 30% decrease in the sum of the diameters of target lesions, taking as reference the baseline sum diameters.
after 1 month from EIE cells infusion until 24 months after infusion

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienstuhl: Lung-Ji Chang, PhD, Shenzhen Geno-immune Medical Institute

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

1. Juli 2018

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Juni 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Dezember 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

23. Juli 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Juli 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

3. August 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

30. Juli 2018

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • GIMI-IRB-18002

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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