- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03874468
Prevalence of Coronal Femoral Bowing in the Egyptian Arthritic Knee
13. März 2019 aktualisiert von: Kerolos Naiem Shehata Rofael
To Detect the Prevalence Of Coronal Femoral Bowing in Egyptian arthritic knee.
The restoration of normal coronal alignment of the lower extremity is very important to surgeons who perform reconstructive surgery of the knee, such as total knee arthroplasty (TKA).
The importance of achieving normal coronal alignment of the lower extremity after TKA is widely recognized .
TKAs with coronal malalignment tend to fail earlier than those with neutral alignment.
8 Coronal alignment is considered key to the function and longevity of a TKA.
However, most studies do not consider femoral and tibial anatomical features such as coronal femoral bowing and the effects of these features and subsequent alignment on function after TKA are unclear investigators therefore determined the prevalence of coronal femoral bowing, femoral condylar orientation (mLDFA ) , and tibia plateau inclination (mMPTA ) in osteoarthritic Egyptian population
Studienübersicht
Detaillierte Beschreibung
Radiological methods :
1) standing anteroposterior radiographs of the full-length lower limb with patients in the standing position. ( HKA Long Film Radiographs ).
Measurements :
- mechanical hip-knee-ankle axis (HKA) angle: the angle formed by the mechanical axes of the femur and tibia
- anatomical hip-knee-ankle axis (HKA) angle: the angle formed by the anatomical axes of the femur and tibia
- For condylar orientation : the mechanical lateral distal femoral angle (mLDFA) was defined as an angle formed by the mechanical axis of the femur and the line connecting the distal ends of the medial and lateral femoral condyles of the femur.
- For tibia plateau inclination : the mechanical lateral proximal tibial angle (mLPTA) was defined as an angle formed by the mechanical axis of the tibia and the articular surface of the proximal tibia .
- Coronal femoral bowing Using the method of Yau et al. : the femoral diaphysis was divided into four equal parts, . Because Yau et al. didn't exactly describe the femoral diaphysis, we had defined the femoral diaphysis from the lower border of the lesser trochanter to upper border of the distal femoral segment which is defined by a square whose sides have the same length as the widest part of the femoral condyle so called rule of square (from the lowest level of the lesser trochanter to 5 cm above the lowest level of the lateral femoral condyle), and the midpoint of the endosteal intramedullary canal was depicted in each quarter. The angulation between midlines drawn in the proximal and distal quarters of the femoral diaphysis will be measured
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Voraussichtlich)
400
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
20 Jahre bis 110 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
N/A
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
any Egyptian patient who suffer from advanced osteoarthritis schedual for TKR at any age ,any sex
Beschreibung
Inclusion Criteria:
-Any advanced Osteoarthritic patient schedual for TKA
Exclusion Criteria:
- History of femoral or tibial fracture or osteotomy around the knee .
- Presence of a congenital anomaly in the femur or tibia .
- History of prior knee or hip arthroplasty .
- Diagnosis other than primary osteoarthritis (RA-inflmmatory arthritis..etc) .
- Position in radiographs preventing complete evaluation of radiographic variables .
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
To asses the Prevalence Of Coronal Femoral Bowing in Egyptian arthritic knee
Zeitfenster: Baseline
|
Coronal Femoral Bowing in Egyptian arthritic knee may be prevalent and its effect on TKR will be measured and reported
|
Baseline
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Kobayashi H, Akamatsu Y, Kumagai K, Kusayama Y, Aratake M, Saito T. Influence of coronal bowing on the lower alignment and the positioning of component in navigation and conventional total knee arthroplasty. Orthop Traumatol Surg Res. 2017 Apr;103(2):251-256. doi: 10.1016/j.otsr.2016.11.017. Epub 2017 Jan 11.
- Nakano N, Matsumoto T, Hashimura M, Takayama K, Ishida K, Araki D, Matsushita T, Kuroda R, Kurosaka M. Coronal lower limb alignment in normal knees--A radiographic analysis of 797 normal knee subjects. Knee. 2016 Mar;23(2):209-13. doi: 10.1016/j.knee.2015.12.004. Epub 2016 Jan 7.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Voraussichtlich)
1. Mai 2019
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2022
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. Mai 2022
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
12. März 2019
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
12. März 2019
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
14. März 2019
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
15. März 2019
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. März 2019
Zuletzt verifiziert
1. März 2019
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- coronal femoral Bowing
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
UNENTSCHIEDEN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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