Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Parental Presence and Preschoolers' Behavior

6. Oktober 2020 aktualisiert von: Dina Youssef Attia, Alexandria University

Active/Passive Parental Presence Influences Behavior of Preschoolers With Different Intelligence and Fear Levels in the Dental Setting: Randomized Clinical Trial

Purpose: This study aimed to assess the effect of parental active/passive presence technique (PAP/PPP) on the overall behavior of preschool children with different intelligence and fear levels.

Methods: This randomized controlled trial recruited 150 healthy children, 3-6 years old, with no history of previous dental pain/treatment, IQ level ≤70 to ≤110. After sample collection, in the first visit, children were stratified according to their Intelligence Quotient into 3 equal groups (high, average, low) in which each group was further equally and randomly divided into 2 sub-groups (test and control). In the second visit, before intervention with preventive measures, dental fear was assessed using facial image scale. During intervention, the control sub-groups were managed using PPP technique, while the test sub-groups were managed using PAP technique. Overall behavior was assessed using Frankl behavior rating scale at the end of the 2nd visit. Data was analyzed using chi-square test and logistic regression analysis.

Results: The PAP technique had significantly higher odds of positive behavior than the PPP technique (P=0.002).

Conclusions: Children with low intelligence showed higher dental fear and negative behavior in the dental setting. PAP technique had significant positive effect on the children's overall behavior with different fear and intelligence levels.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The design of the study was a randomized controlled clinical trial with an allocation ratio of 1:1. Children enrolled in this study were stratified based on their IQ into three groups; high, average and low IQ groups. In each of these three groups, children were randomly and equally allocated into study and control subgroups. Thus, this study included 6 subgroups.

- Visual Screening and History taking were carried out to identify children who fulfilled the inclusion criteria. Parental meeting was also conducted to explain the child entire research plan.

The children were recruited from the Outpatient clinic of Pediatric Dentistry Department in Faculty of Dentistry at Alexandria University.

The IQ test for each selected child took place in a quiet closed room (special need clinic). The preventive measures were applied in the pediatric clinic of the department.

- Interventions

In the first visit, children who fulfilled the inclusion/ exclusion criteria were evaluated by IQ test then divided into 3 equal groups (50 children) according to their level of intelligence IQ as follows:

  1. High IQ Children group (HIQ): with score of (110 and above)
  2. Average IQ Children (AIQ): with score of (90-109)
  3. Low IQ Children (LIQ)(with the normal intelligence range): with score of (70-89) In the second visit, fear was measured in each group followed by random allocation into test and control subgroups and then the implementation of the intervention.

    • In each group (50 children), 25 children in subgroup S (study group) were managed using Parental Active Presence (PAP) technique, while the other 25 children in subgroup C (control group) were managed using Parental Passive Presence (PPP) technique. Parental Active / Passive Presence technique was accompanied with Tell-Show-Do (TSD) Technique (Addelston, 1959). During this management, dental preventive measures were applied.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

150

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Alexandria, Ägypten
        • Faculty of Dentistry, Alexandria University

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

3 Jahre bis 6 Jahre (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Age ranging from 3-6 years (the preoperational stage) (Piaget, 1954; 1966).
  2. Patients with no history of previous dental treatment and no history of dental pain.
  3. Patients with at least one sound quadrant for sealant application.
  4. Patients IQ level should be in the normal intelligence range.

Exclusion Criteria:

  1. Multiple dental problems with pain.
  2. History of previous dental therapy
  3. History of medical and psychological problems
  4. Any degree of intellectual disability

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Sonstiges
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Experimental group
75 children were managed during intervention using Parental Active Presence.
The parents were allowed to stand close to their children, do handholding, eye contacting and help in explaining the dentist's instructions.
Placebo-Komparator: control group
75 children were managed with passive parent presence.
Parents were instructed to sit silently in the dental clinic behind the patient with no eye contact, and without a spoken word only to reassure their children

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Overall Behavior
Zeitfenster: 1 month
Frankl's Behavior Rating Scale (FBRS) (Frankl, Shiere and Fogels, 1962) At the end of the second visit, after the application of preventive measures, each child overall behavior in each group was evaluated according to Frankl's Behavior Rating Scale (FBRS). It is a four group scale used to assess and evaluate the behavior of a child starting from Rating no. 1 (- -) with the most negative child behavior to Rating no. 4 (++) with the most positive child behavior.
1 month
Fear Measure
Zeitfenster: 1 month

Facial Image Scale (FIS) (Buchanan and Niven, 2002) to account for fear state and is entered into the analysis as a confounder.

Dental fear was measured in the second visit by administration of Facial Image Scale (FIS). This measurement was done to every child in each group before the start of dental treatment. It is comprised of a row of five faces ranging from very happy face to very unhappy one. Children were asked to point at which face they feel most like at that moment. The face is scored by giving a value of one to the most positive affect face and five to the most negative affect face. The faces with 1 and 2 indicated a low dental fear , while the faces with the value of 4 and 5 indicated high dental fear

1 month

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Karin M. Dowidar, PhD, Alexandria University

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

20. Dezember 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

19. August 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

29. September 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

6. Oktober 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

8. Oktober 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

8. Oktober 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

6. Oktober 2020

Zuletzt verifiziert

1. Oktober 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Parent active/passive presence

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

We will share the study protocol

IPD-Sharing-Zeitrahmen

After 1 month and for 1 year

IPD-Sharing-Zugriffskriterien

Request access

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Eltern-Kind-Beziehungen

Klinische Studien zur Parental active presence

3
Abonnieren