- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT04954014
Pilot Study of Single Dose Bevacizumab as Treatment for Acute Respiratory Distress Syndrome (ARDS) in COVID-19 Patients (BEVACOR)
31. August 2021 aktualisiert von: Maimónides Biomedical Research Institute of Córdoba
Our hypothesis is that treating ARDS caused by COVID-19 with bevacizumab improves mortality.
This is a phase II, multi-centered, randomized, open label, two-armed clinical trial to study the safety and efficacy of bevacizumab in COVID-19 positive patients who consequently developed ARDS (acute respiratory distress syndrome) and who have previously received anti-viral and anti-inflammatory treatment.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
The vascular endothelial growth factor (VEGF) improves vascular capillarity, which plays an important role in the uncontrolled inflammatory reaction that happens in ARDS.
As opposed to this event, angiogenic therapy (like bevacizumab) is known to contribute to normal vascularization, relevant for regaining vascular permeability.
Studies in animal models have shown that treating ARDS with anti-VEGF therapy is effective.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
21
Phase
- Phase 2
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Córdona
-
Córdoba, Córdona, Spanien, 14004
- Hospital Universitario Reina Sofía
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre bis 90 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age equal or over 18 and under 90 years old.
- Confirmed COVID-19 positive diagnostic through PCR.
- Radiological image compatible with non-cardiogenic bilateral pleuropulmonary exudate.
- Patient has received anti-viral and anti-inflammatory therapy.
Present any of the following clinical-functional criteria:
- Respiratory distress: Tachypnea> 30 breaths / minute
- Partial arterial oxygen pressure (PaO2) / Fraction of inspiration (FiO2) ≤ 300 mmHg
- Signed informed consent, directly or delegated.
Exclusion Criteria:
- Severe liver dysfunction (Child Pugh ≥ 3 or AST> 5 times normal)
- Severe renal dysfunction with glomerular filtration <30 mL / minute or under treatment with hemodialysis or peritoneal dialysis.
- Poorly controlled hypertension (BPs> 160 mmHg or TAd <100 mmHg) or having a history previous hypertensive crisis or hypertensive encephalopathy.
- History of poorly controlled heart disease with a NYHA> 2.
- History of thrombosis in the previous 6 months.
- Signs of active bleeding.
- Open wounds, gastrointestinal perforation.
- Diagnosis of thrombophilic diseases or hemorrhagic diathesis.
- Active viral hepatitis or HIV not properly treated.
- Intolerance or allergy to bevacizumab or its components.
- Pregnancy.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Experimental: BEVACIZUMAB
Patients will receive best available treatment (BAT) for COVID-19 plus single dose bevacizumab calculated as 7,5 mg/kg diluted in 250cc of saline solution during 90 minutes.
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Patients will receive best available treatment (BAT) for COVID-19 plus a single dose of bevacizumab calculated as 7,5 mg/kg diluted in 250cc of saline solution during 90 minutes.
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Aktiver Komparator: BEST AVAILABLE TREATMENT
Patients will receive best available treatment for COVID-19.
|
Patients will receive best available treatment for COVID-19.
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Mortality
Zeitfenster: After 28 days
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Mortality
|
After 28 days
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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PaO2/FiO2
Zeitfenster: 6 hours before bevacizumab administration and 24 hours,72 hours,7 days,14 days and 28 days after.
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Ratio calculation
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6 hours before bevacizumab administration and 24 hours,72 hours,7 days,14 days and 28 days after.
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Clinical improvement according to scale recommended by WHO for COVID19
Zeitfenster: 24 hours, 72 hours, 7 days, 14 days and 28 days after treatment.
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Clinical improvement according to WHO scale (World Health Organization) for COVID19 which goes from 1 to 7 points.
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24 hours, 72 hours, 7 days, 14 days and 28 days after treatment.
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Time to clinical improvement as stated in the National Early Warning Score 2 (NEWS)
Zeitfenster: From randomization until improvement of 2 points in the scale or until hospital discharge, whatever happens first, assessed up to 28 days.
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NEWS assesses clinical risk on a scale of 1 (low) to 8 (high)
|
From randomization until improvement of 2 points in the scale or until hospital discharge, whatever happens first, assessed up to 28 days.
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Time to improvement of oxygenation
Zeitfenster: From randomization until outcome event assessed up to 28 days.
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Improvement shown during, at least, 48 hours.
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From randomization until outcome event assessed up to 28 days.
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Time to improvement of Sp2/O2 ratio regarding the worst Sp2/O2 ratio obtained before bevacizumab treatment.
Zeitfenster: From randomization until first documented Sp2/O2 ratio improvement, assessed up to 28 days.
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Time to improvement of Sp2/O2 ratio regarding the worst Sp2/O2 ratio obtained before bevacizumab treatment
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From randomization until first documented Sp2/O2 ratio improvement, assessed up to 28 days.
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Time to absence of oxygen need to maintain a saturation equal or over 93%
Zeitfenster: From randomization until patient doesn't need oxygen to mantain 93% saturation, assessed up to 28 days.
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Time to absence of oxygen need to maintain a saturation equal or over 93%
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From randomization until patient doesn't need oxygen to mantain 93% saturation, assessed up to 28 days.
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Favorable radiological evaluation.
Zeitfenster: From randomization until first documented radiology improvement, assessed up to 28 days.
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Dictated by 3 radiologists.
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From randomization until first documented radiology improvement, assessed up to 28 days.
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. September 2020
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
31. August 2021
Studienabschluss (Tatsächlich)
31. August 2021
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
6. Juli 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
7. Juli 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. Juli 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. September 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
31. August 2021
Zuletzt verifiziert
1. August 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
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Andere Studien-ID-Nummern
- BEVACOR
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
IPD-Sharing-Zeitrahmen
When study is published.
IPD-Sharing-Zugriffskriterien
Send request to access.
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- STUDIENPROTOKOLL
- ICF
- CSR
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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