Ta strona została przetłumaczona automatycznie i dokładność tłumaczenia nie jest gwarantowana. Proszę odnieść się do angielska wersja za tekst źródłowy.

Korzystny wpływ napoju wzbogaconego w polifenole na zapobieganie cukrzycy typu 2 i profil ryzyka sercowo-naczyniowego mężczyzn i kobiet z insulinoopornością.

1 września 2015 zaktualizowane przez: Helene Jacques, Laval University
Celem tego badania jest zmierzenie korzystnego wpływu zoptymalizowanych ekstraktów z jagód na zapobieganie cukrzycy i chorobom układu krążenia. Nasza hipoteza jest taka, że ​​włączenie bogatego w polifenole ekstraktu z jagód do codziennego karmienia poprawi wrażliwość na insulinę, tolerancję glukozy, funkcję komórek β trzustki, profil lipidowy i zapalny oraz markery stresu oksydacyjnego.

Przegląd badań

Szczegółowy opis

Cukrzyca typu 2 jest chorobą o rosnącym wzroście, co czyni ją poważnym problemem zdrowia publicznego. Podczas gdy w 2010 roku oszacowano 221 milionów przypadków, rozpowszechnienie wyniesie 366 milionów w 2030 roku. Powszechnie wiadomo, że regularne spożywanie owoców i warzyw może zmniejszyć częstość występowania chorób przewlekłych, takich jak rak, choroby układu krążenia, cukrzyca i choroby zapalne. Niedawno zespół badawczy dr Desjardins, Abrams i Marette odkryli duże ilości seskwiterpenu w jagodach. Cząsteczka ta znana jest ze swoich zdolności do poprawy tolerancji glukozy i wrażliwości na insulinę oraz obniżenia profilu prozapalnego u otyłych myszy. Celem tego badania jest określenie wpływu mieszanki ekstraktów z jagód bogatych w polifenole na wrażliwość na insulinę, tolerancję glukozy, funkcję komórek β trzustki, lipidy i profil zapalny oraz markery stresu oksydacyjnego u osób otyłych z insulinoopornością.

Typ studiów

Interwencyjne

Zapisy (Rzeczywisty)

60

Faza

  • Nie dotyczy

Kontakty i lokalizacje

Ta sekcja zawiera dane kontaktowe osób prowadzących badanie oraz informacje o tym, gdzie badanie jest przeprowadzane.

Lokalizacje studiów

      • Quebec, Kanada, G1V 0A6
        • Institute of Nutraceuticals and Functional Foods (INAF), Laval University

Kryteria uczestnictwa

Badacze szukają osób, które pasują do określonego opisu, zwanego kryteriami kwalifikacyjnymi. Niektóre przykłady tych kryteriów to ogólny stan zdrowia danej osoby lub wcześniejsze leczenie.

Kryteria kwalifikacji

Wiek uprawniający do nauki

40 lat do 65 lat (Dorosły, Starszy dorosły)

Akceptuje zdrowych ochotników

Nie

Płeć kwalifikująca się do nauki

Wszystko

Opis

Kryteria przyjęcia:

  • 40-65 lat
  • nie palący
  • nadwaga (BMI>27)
  • insulinooporność (insulina na czczo >90 pmol/l, z glikemią na czczo < 7,0 mmol/l i < 11,1 mmol/l po 120-minutowym doustnym teście obciążenia glukozą)

Kryteria wyłączenia:

  • cukrzyca
  • choroby przewlekłe
  • przyjmowanie leków, które mogą wpływać na metabolizm glukozy lub lipidów
  • poważny zabieg chirurgiczny 3 miesiące przed badaniem
  • wahania masy o ±10% 6 miesięcy przed badaniem
  • alergia na truskawki lub żurawinę
  • spożywanie jagód bogatych w polifenole i/lub wino więcej niż 3 razy w tygodniu

Plan studiów

Ta sekcja zawiera szczegółowe informacje na temat planu badania, w tym sposób zaprojektowania badania i jego pomiary.

Jak projektuje się badanie?

Szczegóły projektu

  • Główny cel: Zapobieganie
  • Przydział: Randomizowane
  • Model interwencyjny: Przydział równoległy
  • Maskowanie: Podwójnie

Broń i interwencje

Grupa uczestników / Arm
Interwencja / Leczenie
Eksperymentalny: Fenol
Mężczyźni i kobiety, którzy zostali przydzieleni do 6-tygodniowego okresu eksperymentalnego, podczas którego spożywali bogatą w polifenole mieszankę ekstraktów z jagód.
Mężczyźni i kobiety są przypisywani do niekontrolowanej interwencji żywieniowej, podczas której muszą codziennie spożywać jeden napój. Połowa badanych spożywała eksperymentalny napój zawierający polifenole z ekstraktów z jagód, druga połowa spożywała napój placebo bez polifenoli. Napój zawierający polifenole dostarcza dziennie 1,84 g ekstraktu z truskawki i żurawiny. Ta ilość daje równowartość 333 mg polifenoli, co odpowiada dziennemu spożyciu jednej filiżanki jagód. Napój placebo jest również napojem o smaku owocowym, ale bez polifenoli. Oba napoje są izokaloryczne, o takim samym wyglądzie i smaku. 2-tygodniowy okres stabilizacji poprzedza 6-tygodniowy okres doświadczalny. Podczas tych dwóch okresów badanym zaleca się utrzymanie nawykowego spożycia kalorii i zwykłego poziomu aktywności oraz unikanie spożywania określonej żywności o wysokiej zawartości polifenoli.
Komparator placebo: Kontrola
Mężczyźni i kobiety przydzieleni do 6-tygodniowego okresu eksperymentalnego, w którym spożywają placebo.

Co mierzy badanie?

Podstawowe miary wyniku

Miara wyniku
Opis środka
Ramy czasowe
Zmiana statusu kardiometabolicznego od stanu wyjściowego do końca interwencji.
Ramy czasowe: Na początku (na początku interwencji) i na końcu interwencji (6 tygodni)
stężenia glukozy i insuliny podczas 120-minutowej klamry euglikemiczno-hiperinsulinemicznej, stężenia glukozy i insuliny podczas 120-minutowego doustnego testu obciążenia glukozą, wrażliwość na insulinę, peptyd c, białko C-reaktywne (hs-CRP), interleukina 6 (IL- 6), poziom czynnika martwicy nowotworu alfa (TNF-alfa) i inhibitora aktywatora plazminogenu-1 (PAI-1), triglicerydy, cholesterol całkowity, cholesterol lipoproteinowy o bardzo małej gęstości (cVLDL), cholesterol lipoproteinowy o małej gęstości (cLDL), lipoproteiny o dużej gęstości cholesterol (cHDL), apolipoproteiny A-1 i B, utleniony LDL, szybkość dystrybucji glukozy (GDR), miara wrażliwości na insulinę (MI), funkcja komórek beta
Na początku (na początku interwencji) i na końcu interwencji (6 tygodni)

Miary wyników drugorzędnych

Miara wyniku
Opis środka
Ramy czasowe
Zmiana zmiennych żywieniowych od wartości początkowej do końca interwencji.
Ramy czasowe: Na początku i na koniec okresu interwencji (6 tygodni)
Kwestionariusz częstotliwości posiłków
Na początku i na koniec okresu interwencji (6 tygodni)
Zmiana nawyków związanych z aktywnością fizyczną od początku do końca interwencji.
Ramy czasowe: ) Na początku i na koniec okresu interwencji (6 tygodni)
Kwestionariusz nawyków związanych z aktywnością fizyczną
) Na początku i na koniec okresu interwencji (6 tygodni)
Zmiana pomiarów antropometrycznych od stanu wyjściowego do końca interwencji.
Ramy czasowe: Na początku i na koniec okresu interwencji (6 tygodni)
pomiary antropometryczne (wskaźnik masy ciała, obwód talii i bioder)
Na początku i na koniec okresu interwencji (6 tygodni)

Współpracownicy i badacze

Tutaj znajdziesz osoby i organizacje zaangażowane w to badanie.

Daty zapisu na studia

Daty te śledzą postęp w przesyłaniu rekordów badań i podsumowań wyników do ClinicalTrials.gov. Zapisy badań i zgłoszone wyniki są przeglądane przez National Library of Medicine (NLM), aby upewnić się, że spełniają określone standardy kontroli jakości, zanim zostaną opublikowane na publicznej stronie internetowej.

Główne daty studiów

Rozpoczęcie studiów

1 marca 2012

Zakończenie podstawowe (Rzeczywisty)

1 września 2014

Ukończenie studiów (Rzeczywisty)

1 sierpnia 2015

Daty rejestracji na studia

Pierwszy przesłany

2 października 2012

Pierwszy przesłany, który spełnia kryteria kontroli jakości

9 stycznia 2013

Pierwszy wysłany (Oszacować)

11 stycznia 2013

Aktualizacje rekordów badań

Ostatnia wysłana aktualizacja (Oszacować)

2 września 2015

Ostatnia przesłana aktualizacja, która spełniała kryteria kontroli jakości

1 września 2015

Ostatnia weryfikacja

1 września 2015

Więcej informacji

Te informacje zostały pobrane bezpośrednio ze strony internetowej clinicaltrials.gov bez żadnych zmian. Jeśli chcesz zmienić, usunąć lub zaktualizować dane swojego badania, skontaktuj się z register@clinicaltrials.gov. Gdy tylko zmiana zostanie wprowadzona na stronie clinicaltrials.gov, zostanie ona automatycznie zaktualizowana również na naszej stronie internetowej .

Badania kliniczne na Choroby układu krążenia

Badania kliniczne na Placebo

Subskrybuj