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Effect of Simethicone on Screening Colonoscopy

3. Juni 2019 aktualisiert von: Antonio Mendoza-Ladd, Texas Tech University Health Sciences Center, El Paso

The Effect Of Adding High Dose Simethicone To A Standard Polyethylene Glycol Preparation On Adenoma Detection Rate During Screening Colonoscopy: A Randomized Controlled Pilot Trial

This study is evaluating the effect of adding a high dose of simethicone to the standard polyethylene glycol preparation for screening colonoscopy in the quality of the preparation , adenoma detection rate and withdrawal times.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

A proper bowel preparation is key to a thorough and safe colonoscopy. Several factors affect the mucosal visualization during colonoscopy, and consequently the quality of such evaluation. Undoubtedly, this can have unfavorable implications like missed lesions. One of the most commonly encountered scenarios is the presence of multiple bubbles that interfere with mucosal visualization. When this occurs, simethicone (an antifoam agent used to reduce bloating when ingested orally) is injected through the colonoscope to eliminate the bubbles and get a clear view of the mucosa. A few studies have used oral simethicone in conjunction with oral preparation agents (PEG, magnesium citrate, sodium phosphate) in an attempt to improve the quality of the preparation. Unfortunately these studies have not used the exact same preparation agent with and without simethicone, making it difficult to draw conclusions on its efficacy. However, it is important to understand that simethicone is not intended to decrease the amount of stool in the colon, and it's purpose is to decrease the amount of bubbles interfering with the visualization of the mucosa provided that there is no stool present . Furthermore, it is unclear if adding simethicone to a standard bowel preparation makes a significant difference in key aspects of screening colonoscopy such as adenoma detection rate or withdrawal times. This prospective randomized controlled, observer blinded study at Texas Tech University Health Sciences Center in El Paso, aims at studying the effect of simethicone on the overall colon preparation as well as on adenoma detection rate and withdrawal times.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

268

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Texas
      • El Paso, Texas, Vereinigte Staaten, 79905
        • Texas Tech University Health Sciences Center El Paso

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

30 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Patients between the ages of 30-80 scheduled for screening colonoscopy.
  2. Male and female patients
  3. Ambulatory patients
  4. Signed informed consent form

Exclusion Criteria:

  1. Previous colonic surgery
  2. Patient with mental/physical condition that impairs oral ingestion of preparation
  3. Allergy or hypersensitivity to simethicone
  4. Patients with limited mobility (bedridden patients)
  5. Patients with gastrointestinal obstruction
  6. Patients with gastroparesis

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Screening
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Simethicone solution + Polyethylenglycol
This arm of the study will include the patients assigned to take simethicone solution with their colon preparations ( 4L Polyethyleneglycol)
Patients will be assigned randomly to take Simethicone Solution plus polyethylenglycol
Andere Namen:
  • mylicon
Aktiver Komparator: Polyethylenglycol
This arm of the study will include the patients assigned to take a regular bowel preparation (4L Polyethylenglycol)
Patients in this arm will be randomly assigned to take polyethylenglycol as their regular bowel preparation

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Adenoma Detection Rate
Zeitfenster: 25 minutes
The number of adenomatous polyps removed at colonoscopy
25 minutes

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Withdrawal Times
Zeitfenster: 6-10 minutes
Amount spent withdrawing the scope during the colonoscopy
6-10 minutes
Colon Preparation
Zeitfenster: 25 minutes

Boston Bowel Preparation Scale (BBPS): scale that rates the quality of the colon preparation based on the amount of stool present. 0:solid stool that cannot be cleared; 1:areas not well seen due to residual stool and/or opaque liquid; 2:small fragments of stool and/or opaque liquid, but mucosa seen well; 3:no residual stool or opaque liquid seen. Score determined by adding the score of each individual segment of the colon (right side, transverse and left side). Scores range from 0 to 3 in each segment, therefore, a total composite score ranges from 0 (poor) to 9 (excellent).

Bubble Score (BS): scale that rates the amount of bubbles present in the colon. 0:no or minimal bubbles; 1:bubbles covering up to half the luminal diameter; 2:bubbles covering the circumference of the lumen; 3:bubbles filling the entire lumen. Score determined the same way as BBPS score but in this case a total score of 0 is excellent and 9 is poor.

25 minutes
Intraprocedural Use of Simethicone
Zeitfenster: 6-10 minutes
The number of colonoscopies during which the endoscopist requested simethicone to be flushed through the endoscope.
6-10 minutes

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Hauptermittler: Antonio H Mendoza-Ladd, MD, Texas Tech University Health Sciences Center, El Paso

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

15. März 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

10. April 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

10. April 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

10. April 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

13. April 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. April 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

5. Juni 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Juni 2019

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • E17034

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Ja

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Ja

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