- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT01306240
Surfactant Versus Nasal Continuous Positive Airway Pressure (nCPAP) for Respiratory Distress Syndrome in the Newborn ≥ 35 Weeks of Gestation (ASPEN)
11. Mai 2016 aktualisiert von: Centre Hospitalier Universitaire, Amiens
Surfactant Treatment Compared to Nasal Continuous Positive Airway Pressure for the Management of Respiratory Distress Syndrome in the Newborn Between 35 and 41 Weeks of Gestation
Term and near term newborns can present acute respiratory distress syndrome (RDS).
Surfactant treatment has been shown effective in reducing mechanical ventilation and oxygen treatment durations in the preterm newborn.
Whether surfactant treatment is beneficial for term and near term newborns is unknown.
The purpose of this study is to compare surfactant treatment vs. nasal continuous positive airways pressure in the newborn between 35 and 41 weeks of gestation with RDS within the first 24 hours of life.
The study's primary endpoint is "survival with no oxygen treatment at 72 hours of life".
The secondary endpoints are: death, surfactant treatment, pneumothorax, secondary infections, pulmonary hypertension, inhaled nitric oxide treatment, fluid loading treatment, vasopressive amines treatment, mechanical ventilation duration, nCPAP treatment duration, Oxygen treatment duration, Oxygen treatment at 28 days of life, hospitalization duration and treatment strategy cost.
Studienübersicht
Status
Beendet
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Newborn between 35 and 41 weeks of gestation with RDS within the first 24 hours of life, treated with nCPAP and a FiO2 ≥ 30% are eligible.
Randomisation is stratified by centre and 2 age groups (35-36 weeks of gestation and 37-41 weeks ogf gestation).
One arm will receive surfactant treatment after tracheal intubation.
The second arm will continue nCPAP.
A rescue treatment is used in the second arm if FiO2 > 60%.
In each arm the newborn is weaned from mechanical ventilation and oxygen treatment as soon as possible.
The primary outcome of the study is the success of the procedure defined as "survival without any oxygen treatment" at 72 hours of life.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Tatsächlich)
19
Phase
- Phase 3
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Picardie
-
Amiens, Picardie, Frankreich, 80054
- Amiens university hospital
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Nicht älter als 1 Monat (Kind)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Gestational age between 35 and 41 weeks of gestation
- < 24 hours of life
- Nasal Continuous Positive Airways Pressure (nCPAP) for more than 1 hour
- FiO2 ≥ 30% with nCPAP and a target post-ductus arteriosus SpO2 >92%
- Written consent of the parents
Exclusion Criteria:
- FiO2 > 60% with nCPAP, ou FiO2 > 40% for 3 consecutives hours whatever the respiratory support
- Life threatening congenital pathology
- Congenital cardiopathy (except patent ductus arteriosus)
- Shock defined as systemic hypotension (mean blood pressure <10th percentile of the normal range for birth weight and postnatal age) with at least 3 of the following criteria for decrease perfusion: 1) tachycardia (heart rate > 160 beats/min); 2) abnormal peripheral pulses; 3) modified extremities coloration; 4) prolonged capillary refill time > 3 seconds; 5) urine output < 1 ml/kg/h
- Blood gas pH < 7.19 and / or PCO2 > 65 mmHg
- Apgar score ≤ 3 at 5 minutes of life
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Experimental: Early strategy
Intratracheal poractant alpha (Curosurf®) after tracheal intubation
|
Intra-tracheal poractant alpha instillation after tracheal intubation
|
Aktiver Komparator: Delayed strategy
Nasal Continous Positive Airways Pressure.
Intratracheal poractant alpha as a rescue treatment if FiO2 > 60%
|
Nasal Continous Positive Airways Pressure (nCPAP).
Positive End Expiratory Pressure (PEEP) is set between 4 to 6 cm H2O.
FiO2 is adjusted for a target post-ductus arteriosus SpO2 between 92% and 96%.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Succes of the procedure
Zeitfenster: 72 hours of life
|
survival without any oxygen treatment
|
72 hours of life
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Morbidity associated to the management of a newborn with RDS in a neonatal intensive care unit
Zeitfenster: Every 8 hours of life between birth and 72 hours of life. Then every day until neonatal intensive care unit discharge.
|
|
Every 8 hours of life between birth and 72 hours of life. Then every day until neonatal intensive care unit discharge.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. März 2011
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2012
Studienabschluss (Tatsächlich)
1. Oktober 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
28. Februar 2011
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Februar 2011
Zuerst gepostet (Schätzen)
1. März 2011
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Schätzen)
12. Mai 2016
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
11. Mai 2016
Zuletzt verifiziert
1. Mai 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- PHRCIR09-DR-TOURNEUX
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