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Evaluating the Safety and Pharmacokinetics of ABT-414 for Subjects With Glioblastoma Multiforme

17. November 2017 aktualisiert von: AbbVie

A Phase 1 Study Evaluating the Safety and Pharmacokinetics of ABT-414 for Subjects With Glioblastoma Multiforme

This study is evaluating the safety and pharmacokinetics of ABT-414 in subjects with glioblastoma multiforme.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

202

Phase

  • Phase 1

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 99 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Glioblastoma Multiforme (GBM)
  2. 70 or above on Karnofsky Performance Status
  3. Adequate bone marrow function
  4. Recurrent GBM per RANO criteria
  5. Subjects must have confirmed EGFR amplification by central lab

Exclusion Criteria:

  1. For Subjects with recurrent GBM in Arm B, subject has received prior treatment with bevacizumab, nitrosourea, or has secondary GBM
  2. For Subjects with recurrent GBM in Arm C, subject has received prior treatment with bevacizumab, or has secondary GBM
  3. Allergies to temozolomide, dacarbazine, IgG containing agents
  4. Anti-cancer treatment 28 days prior to study Day 1, except in Arm B expanded cohort temozolomide therapy is allowed
  5. Subjects that have had more than one disease recurrence

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Arm A
ABT-414 in combination with radiation and temozolomide
ABT-414 wird durch intravenöse Infusion verabreicht
Andere Namen:
  • Depatuxizumab Mafodotin
Temozolomide will be administered per label and local prescribing regulations.
Whole Brain radiation will be administered in 30 fractions.
Experimental: Arm B
ABT-414 in combination with temozolomide
ABT-414 wird durch intravenöse Infusion verabreicht
Andere Namen:
  • Depatuxizumab Mafodotin
Temozolomide will be administered per label and local prescribing regulations.
Experimental: Arm C
ABT-414 monotherapy
ABT-414 wird durch intravenöse Infusion verabreicht
Andere Namen:
  • Depatuxizumab Mafodotin

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number and percentage of participants with adverse events
Zeitfenster: Every week for an expected average of 34 weeks
Measurement by clinical lab results, vital signs, physical exam, and electrocardiogram (ECG)
Every week for an expected average of 34 weeks
Maximum concentration of ABT-414
Zeitfenster: Multiple time points in Cycles 1, 2, and 3 (4 weeks each) and Day 1 of remaining cycles until end of treatment, an expected average of 34 weeks
Measurement of the maximum concentration of ABT- 414 in the blood
Multiple time points in Cycles 1, 2, and 3 (4 weeks each) and Day 1 of remaining cycles until end of treatment, an expected average of 34 weeks
Number of Dose Limiting Toxicities
Zeitfenster: Every week for an expected average of 34 weeks
Measurement by clinical lab results, vital signs, physical exam, and electrocardiogram (ECG)
Every week for an expected average of 34 weeks
Minimum Concentration of ABT-414
Zeitfenster: Multiple time points in Cycles 1, 2, and 3 (4 weeks each) and Day 1 of remaining cycles until end of treatment, an expected average of 34 weeks
Measurement of the minimum concentration of ABT-414 in the blood
Multiple time points in Cycles 1, 2, and 3 (4 weeks each) and Day 1 of remaining cycles until end of treatment, an expected average of 34 weeks
Half-life of ABT-414
Zeitfenster: Multiple time points in Cycles 1, 2, and 3 (4 weeks each) and Day 1 of remaining cycles until end of treatment, an expected average of 34 weeks
Measurement of the clearance of ABT-414
Multiple time points in Cycles 1, 2, and 3 (4 weeks each) and Day 1 of remaining cycles until end of treatment, an expected average of 34 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Biomarker EGFR expression
Zeitfenster: At screening and post-study
Assessment of tumor biomarkers that may correlate with efficacy.
At screening and post-study
Progression Free Survival
Zeitfenster: Multiple time points in each cycle, throughout study, and survival information monthly until 1 year after last visit, or the participant becomes lost to follow up, or study termination.
Progression Free Survival per RANO criteria is the length of time during and after the treatment of a disease, that the participant lives with the disease but does not get worse.
Multiple time points in each cycle, throughout study, and survival information monthly until 1 year after last visit, or the participant becomes lost to follow up, or study termination.
Overall Survival
Zeitfenster: Multiple time points in each cycle, throughout study, and survival information monthly until 1 year after last visit, or participant becomes lost to follow up, or study termination
The overall response rate will be evaluated every 8 weeks at each assessment of disease according to RANO criteria, up to 28 months
Multiple time points in each cycle, throughout study, and survival information monthly until 1 year after last visit, or participant becomes lost to follow up, or study termination

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienleiter: Earle Bain, MD, AbbVie

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

2. April 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

19. Juni 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

19. Juni 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

5. Februar 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

26. Februar 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

28. Februar 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. November 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. November 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Glioblastoma multiforme

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