- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03042390
Study of the Effectiveness and Safety of Darunavir/Cobicistat (DRV/c) Containing Regimens in Routine Clinical Practice (CoDAR)
3. Februar 2020 aktualisiert von: Fundacion SEIMC-GESIDA
Multicenter Retrospective Study of the Effectiveness and Safety of Darunavir/Cobicistat (DRV/c) Containing Regimens in Routine Clinical Practice
This is a retrospective observational study of patients who have taken a regimen containing DRV / c at least 24 weeks prior to study initiation
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
The study will include 750 patients and will record data at 24 weeks.
The study will also record data at 48 weeks for those patients whom these data are available
Studientyp
Beobachtungs
Einschreibung (Tatsächlich)
762
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
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Barcelona, Spanien
- Hospital del Mar
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Barcelona, Spanien
- Hospital De La Santa Creu I Sant Pau
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Barcelona, Spanien
- Hospital Clinic I Provincial
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Barcelona, Spanien
- Hospital Germans Trias i Pujol
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Barcelona, Spanien
- Hospital del Vall d'Hebron
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Guadalajara, Spanien
- Hospital de Guadalajara
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Madrid, Spanien
- Hospital Ramón y Cajal
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Madrid, Spanien
- Hospital La Paz
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Madrid, Spanien
- Hospital La Princesa
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Madrid, Spanien
- Hospital Infanta Leonor
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Madrid, Spanien
- Hospital Puerta de Hierro
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Madrid, Spanien
- Hospital Principe de Asturias
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Malaga, Spanien
- Hospital Virgen de la Victoria
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Palma de Mallorca, Spanien
- Hospital de Son Llàtzer
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Sevilla, Spanien
- Hospital De Valme
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Toledo, Spanien
- Complejo Hospitalario de Toledo
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Valencia, Spanien
- Hospital Clínico de Valencia
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Valencia, Spanien
- Hospital La Fe
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Vigo, Spanien
- Complejo Hospitalaria Alvaron Cunqueiro
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Marbella
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Malaga, Marbella, Spanien
- Hospital Costa del Sol
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Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Probenahmeverfahren
Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe
Studienpopulation
HIV patients that initiated treatment with a régimen containing DRV/c at least 24 weeks prior initiation of study.
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Patients with HIV infection
- Inform consent document.
- To have initiated therapy containing DRV / c and have a follow-up of at least 24 Weeks.
Exclusion Criteria:
- Not having evaluable clinical data of the patient
- Patients not routinely followed in the center
- Patient less than 18 years of age.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
Kohorten und Interventionen
Gruppe / Kohorte |
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DArunavir/cobicistat
Patients starting treatment with a regimen containing Darunavir / cobicistat for at least 24 weeks
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Virological effectiveness data: Percentage of patients with undetectable viral load
Zeitfenster: 24 weeks
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Virological effectiveness data at 24 weeks: Percentage of patients with undetectable viral load, defined as HIV RNA <50 copies / m.
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24 weeks
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Virological effectiveness data: change in the number of CD4 + T cells at 24 weeks
Zeitfenster: 24 weeks
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Change in the number of CD4 + T cells at 24 weeks
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24 weeks
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Virological effectiveness data: time to loss of virological efficacy.
Zeitfenster: 24 weeks
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Defined virological failure as two consecutive levels of HIV RNA > 50 copies / mL or single HIV RNA ≥ 500 copies / mL
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24 weeks
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
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Virological effectiveness data: Percentage of patients with undetectable viral load, defined as HIV RNA levels ≤ 50 copies / mL or limit of detection of the center, at 48 weeks
Zeitfenster: 48 weeks
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Virological effectiveness data at 48 weeks
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48 weeks
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Virological effectiveness data: change in the number of CD4 + T cells, at 48 weeks
Zeitfenster: 48 weeks
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Virological effectiveness data at 48 weeks: change in the number of CD4 + T cells
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48 weeks
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Changes in the renal profile: Comparison of mean values of Creatinine and eFG (CKD-EPI).
Zeitfenster: Basal and 24 weeks/48 weeks
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Creatinine (mg/dl), eFG (CKD-EPI) (ml/min/1,73 m2),
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Basal and 24 weeks/48 weeks
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Changes in the lipid profile: Comparison of mean values of total cholesterol values, Col LDL, Col HDL and TG.
Zeitfenster: basal and 24 weeks/48 weeks
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Units: mg/dl or mmol/l
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basal and 24 weeks/48 weeks
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Changes in the hepatic profile: comparison of mean values of GOT, GPT, FA, GGT and BrT
Zeitfenster: basal and 24 weeks/48 weeks
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GOT, GPT, FA, GGT in units: UI/l or μKat/l or mU/ml.
BrT in units: mg/dl or micromol/l
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basal and 24 weeks/48 weeks
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Tolerability data:Rate of patients discontinuing treatment for toxicity.
Zeitfenster: 24 weeks/48 weeks
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Toxicity to the treatment or virological failure
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24 weeks/48 weeks
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Tolerability data: Rate of patients discontinuing treatment for virological failure at 24 weeks / 48 weeks
Zeitfenster: 24 weeks/48 weeks
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Virological failure defined as two consecutive levels of HIV RNA > 50 copies / mL or single HIV RNA ≥ 500 copies / mL
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24 weeks/48 weeks
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Rate of patients who develop any adverse effects:frequency of adverse events,frequency of serious adverse events, frequency of adverse events leading to discontinuation of treatment, number of deaths and frequency of laboratory abnormalities.
Zeitfenster: 24 weeks/48 weeks
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24 weeks/48 weeks
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Representative subgroups of patients according to the treatment that patient is taking: Percentage of patients with different Darunavir/cobicistat based regimens (Monotherapy, Bitherapy, triple Therapy, others)
Zeitfenster: 24 weeks / 48 weeks
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24 weeks / 48 weeks
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Provenance treatments: Percentage of patients with different prior therapies (Darunavir Therapy, Other PI therapies, NNRTI based regimen, INI bases regimen
Zeitfenster: 24 weeks / 48 weeks
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24 weeks / 48 weeks
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Reason for the change prior the initiation:Percentage of patients with each main reason to change to a DRV/c based regimen (first regimen, simplification, intolerance or toxicity, prior adherence problems, prior interactions, prior failure, others)
Zeitfenster: 24 weeks / 48 weeks
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24 weeks / 48 weeks
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Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Perez Elias MJ, Alejos B, Gutierrez MM, Crespo M, De Los Santos Gil I, Ribera E, Galindo MJ, Lozano F, Payeras Cifre A, Boix V, Montero-Alonso M, Sanz J, De La Torre Lima J, Palacios R, De La Fuente Moral S, Martinez E; Codar Study Group. Dynamics of creatinine estimated glomerular filtration rate using one or more antiretrovirals that inhibit creatinine tubular secretion. J Antimicrob Chemother. 2021 Mar 12;76(4):1046-1050. doi: 10.1093/jac/dkaa547.
- Perez Elias MJ, Alejos B, Vivancos MJ, Ribera E, Galindo MJ, Vilanova-Trillo L, Garcia-Fraile Fraile LJ, de La Fuente Moral S, Garcia De Lomas J, Lozano F, Mateo Garcia MG, Tasias Pitarch M, Diez Martinez M, Rojas J, Raya-Cruz M, Sepulveda MA, Troya J, Del Campo S, Martinez E; CODAR study group. Outcomes by sex following treatment initiation with darunavir/cobicistat in a large Spanish cohort of the CODAR study (GeSIDA 9316). J Antimicrob Chemother. 2019 Oct 1;74(10):3044-3048. doi: 10.1093/jac/dkz254. Erratum In: J Antimicrob Chemother. 2019 Oct 1;74(10):3124.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
23. Dezember 2016
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
9. Mai 2017
Studienabschluss (Tatsächlich)
9. Mai 2017
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
19. Dezember 2016
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Februar 2017
Zuerst gepostet (Schätzen)
3. Februar 2017
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
5. Februar 2020
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
3. Februar 2020
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2016
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- RNA-Virusinfektionen
- Viruserkrankungen
- Infektionen
- Durch Blut übertragene Infektionen
- Übertragbare Krankheiten
- Sexuell übertragbare Krankheiten, viral
- Sexuell übertragbare Krankheiten
- Lentivirus-Infektionen
- Retroviridae-Infektionen
- Immunologische Mangelsyndrome
- Erkrankungen des Immunsystems
- HIV-Infektionen
Andere Studien-ID-Nummern
- GESIDA 9316
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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