- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03447938
Die minimal invasive Koronarchirurgie im Vergleich zur STernotomie-Koronararterien-Bypass-Transplantationsstudie (MIST)
Die minimal invasive Koronarchirurgie im Vergleich zur STernotomie Koronararterien-Bypasstransplantation Randomisierte kontrollierte Studie
Studienübersicht
Status
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Einschreibung (Geschätzt)
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Studienorte
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Leuven, Belgien
- Universitaire Ziekenhuizen Leuven
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Jilin
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Jilin, Jilin, China, 130117
- Jilin Heart Hospital
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Stuttgart, Deutschland
- Robert-Bosch-Hospital
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Saxony
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Leipzig, Saxony, Deutschland
- Leipzig Heart Institute GmbH
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Karnataka
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Bangalore, Karnataka, Indien, 560041
- Apollo Hospital, Bangalore
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-
National Capital Territory of Delhi
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New Delhi, National Capital Territory of Delhi, Indien
- Manipal Hospitals
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Chiba
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Urayasu, Chiba, Japan
- Tokyo Bay Urayasu Ichikawa Medical Center
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Ontario
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Ottawa, Ontario, Kanada, K1Y 4W7
- Division of Cardiac Surgery, University of Ottawa Heart Institute
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Toronto, Ontario, Kanada
- University Health Network
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Singapore, Singapur
- National University Hospital (NUH) - Singapore
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Taipei
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Taipei, Taipei, Taiwan, 220
- Far-Eastern Memorial Hospital
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Pennsylvania
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Pittsburgh, Pennsylvania, Vereinigte Staaten, 15213
- University of Pittsburgh Medical Center
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Wisconsin
-
La Crosse, Wisconsin, Vereinigte Staaten, 54601
- Gundersen Lutheran Medical Center
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Teilnahmekriterien
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Beschreibung
Einschlusskriterien:
- 18 Jahre oder älter
- Angiographisch bestätigte Läsionen einer koronaren Herzkrankheit mit mehreren Gefäßen mit >= 70 % in mindestens 2 großen epikardialen Gefäßen in 2 oder mehr Koronararteriengebieten (links anterior absteigend (LAD), Zirkumflex (CX) und rechte Koronararterie (RCA)) ODER Läsionen >=50% im linken Stamm (LM)
- Patienten, die nach Ansicht des Prüfarztes für eine Koronarchirurgie entweder durch mediane Sternotomie oder einen minimal-invasiven Zugang geeignet sind.
- Patienten, die willens und in der Lage sind, alle Nachsorgestudienbesuche einzuhalten.
Ausschlusskriterien:
- begleitender kardialer Eingriff mit CABG (z. Reparatur oder Austausch des Ventils)
- Frühere Herzoperation, mediastinale Bestrahlung oder signifikantes Trauma der Brust
- Kontraindikationen für MICS CABG, einschließlich: schwere Trichterbrust; schwere Lungenerkrankung; hämodynamisch signifikante linke Schlüsselbeinstenose; krankhafte Fettsucht; schwere linksventrikuläre (LV) Dysfunktion; kein angemessenes PDA oder marginales Zweigziel; fehlender femoraler Puls beidseits.
- Kontraindikationen für konventionelle CABG via Sternotomie
- Begleitende lebensbedrohliche Erkrankung, die wahrscheinlich die Lebenserwartung auf begrenzt
- Notfall-CABG mit hämodynamischer Beeinträchtigung
- Unfähigkeit, eine informierte Einwilligung zu erteilen.
Studienplan
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Single
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
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Aktiver Komparator: CABG mit Sternotomie
Patienten in dieser Gruppe werden auf die übliche Weise einer Koronararterien-Bypass-Operation (CABG) unterzogen, durch einen Schnitt in der Mitte der Brust, durch das Brustbein oder Brustbein (konventionelle CABG).
|
Koronararterien-Bypass-Operation, die durch einen Schnitt durch das Brustbein oder das Brustbein durchgeführt wird.
Andere Namen:
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Experimental: Minimal-invasive CABG
Patienten in dieser Gruppe werden einer Koronararterien-Bypass-Operation (CABG) unter Verwendung eines minimal-invasiven Ansatzes (MICS CABG) durch kleinere Einschnitte zwischen den Rippen unterzogen.
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Koronararterien-Bypass-Operation, die durch kleine Einschnitte zwischen den Rippen durchgeführt wird.
Andere Namen:
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Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Quality of life - physical function
Zeitfenster: Surgery to 4 weeks post-op
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Comparison of the physical quality of life between the two groups four weeks after surgery using the physical function score of the 36-Item Short Form Health Survey (SF-36). The physical function score is a scale from 0 (poor physical function) to 100 (excellent physical function, with an average score of 50. It includes items that assess physical functioning, bodily pain, physical role functioning, vitality, and generally health perceptions. Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study). |
Surgery to 4 weeks post-op
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Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
|---|---|---|
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Major Adverse Cardiac and Cerebrovascular Events (MACCE) and Target Vessel Revascularization (TVR)
Zeitfenster: Surgery to study completion (average of 1 year after surgery.)
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A composite endpoint of mortality, peri-operative myocardial infarction, non-peri-operative myocardial infarction, stroke, and new CABG or PCI associated with documented ischemia. Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study). |
Surgery to study completion (average of 1 year after surgery.)
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Number of bypass grafts
Zeitfenster: During coronary artery bypass surgery
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A comparison of the mean number of bypass grafts performed between the two groups Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
|
During coronary artery bypass surgery
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Percentage of arterial grafts
Zeitfenster: During coronary artery bypass surgery
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A comparison of the percentage of bypass grafts that are arterial between the groups. Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study). |
During coronary artery bypass surgery
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Intra-operative transfusion
Zeitfenster: During coronary artery bypass surgery
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A comparison of the number of transfusions during surgery between the groups Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
|
During coronary artery bypass surgery
|
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Post-operative transfusion
Zeitfenster: Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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A comparison of the number of transfusions after surgery between the groups Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
|
|
Re-exploration for bleeding
Zeitfenster: Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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The incidence of re-exploration for bleeding after surgery Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
|
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Post-operative pain
Zeitfenster: Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Measurement of patient's subjective assessment of their pain after surgery using a visual analog scale Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Duration of intubation
Zeitfenster: Time of arrival in the Intensive Care Unit until extubation. (average of 12 hours.)
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Comparison of the average duration of intubation between groups Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Time of arrival in the Intensive Care Unit until extubation. (average of 12 hours.)
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Length of ICU stay
Zeitfenster: Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Comparison of the average number of days spent in Intensive Care Unit between groups Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Length of hospital stay
Zeitfenster: Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Comparison of the average number of days spent in hospital between groups Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Atrial fibrillation
Zeitfenster: Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Incidence of new-onset atrial fibrillation after cardiac surgery Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Surgery to hospital discharge (average of 7 days)
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Wound infection
Zeitfenster: Surgery to 2-months post-op
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Incidence of wound infections in each group Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study).
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Surgery to 2-months post-op
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Angina
Zeitfenster: Surgery to 4-weeks post-op
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Prevalence of anginal symptoms, as measured by the Seattle Angina Questionnaire. The SAQ includes scales that measure physical limitation, stability of angina, frequency of angina, satisfaction with treatment, and perception of disease, each of which is measured on a scale of 0 to 100 where higher scores indicate better function or health. Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study). |
Surgery to 4-weeks post-op
|
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Quality of Life - mental function
Zeitfenster: Surgery to 4-weeks post-op
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Comparison of the mental quality of life between the two groups four weeks after surgery using the mental component score of the 36-Item Short Form Health Survey (SF-36). The mental function score is a scale from 0 (poor mental quality of life) to 100 (excellent mental quality of life), with an average score of 50. It includes items that assess vitality, general health perceptions, emotional role functioning, social role functioning, and mental health. Analysis restricted to high-volume recruiting centers (>10 patients through study). |
Surgery to 4-weeks post-op
|
Mitarbeiter und Ermittler
Mitarbeiter
Ermittler
- Hauptermittler: Marc Ruel, MD, Ottawa Heart Institute Research Corporation
Studienaufzeichnungsdaten
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
Studienabschluss (Geschätzt)
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
Zuletzt verifiziert
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 20180008
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Beschreibung des IPD-Plans
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
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