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Evaluation of Von Willebrand Factor as a Marker For Early Diagnosis of Acute Respiratory Distress Syndrome (A.R.D.S) in Comparison to Interleukin 6 [IL-6]

19. März 2020 aktualisiert von: Dalia Elfawy, Ain Shams University

In this prospective study of 60patients, we tested the hypothesis That markedly elevated levels of plasma von Willebrand factor (VWF) a marker of endothelial cell injury might predict the development of acute respiratory distress syndrome (A.R.D.S) in risky patients. We compared our result to IL.6 as control biomarker for A.R.D.S development.

Acute lung injury was quantified on two -point scoring system (Berlin definition of ARDS and Murray score of acute lung injury).

Plasma levels of both vWF and IL.6 were be measured on T=0 i.e. (at start of the study once the patient considered to be risky for A.R.D.S development to obtain their baseline levels), T=48 (after 48 hours), and T=72 (after 72 hours).

Studienübersicht

Status

Unbekannt

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

60 patients, admitted to the ICUs, staying >24 hrs will be randomly assigned to enter this study.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients between 18 and 80 years old of both sexes.
  • risk factor for development of acute respiratory distress syndrome or acute lung injury either by:
  • Direct lung injury includes: Severe pneumonia (infection), Breathing a vomited stomach contents (aspiration), Breathing harmful fumes or smoke, severe trauma to the chest or other accident that bruises the lungs.
  • Indirect lung injury includes: sepsis, Severe injury or trauma with shock, blood transfusions , drug overdose acute pancreatitis, fracture of the long bones, near drowning ,anaphylaxis, uremia, fat embolus , and intracranial insult.

Exclusion Criteria:

  • (1) pregnancy;
  • (2) a preexisting medical condition with a life expectancy less than 3 months
  • (3) evidence of cardiogenic pulmonary edema
  • (4) age under 18 years old or above 80 years old
  • (5) late stages of liver cell failure, renal failure
  • (6) severe myocardial infarction
  • (7) deep coma.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
ARDS group ,
Plasma levels of both vWF and IL.6 were be measured on T=0 i.e. (at start of the study once the patient considered to be risky for A.R.D.S development to obtain their baseline levels), T=48 (after 48 hours), and T=72 (after 72 hours).
Andere Namen:
  • IL6 measurement
non ARDS group
Plasma levels of both vWF and IL.6 were be measured on T=0 i.e. (at start of the study once the patient considered to be risky for A.R.D.S development to obtain their baseline levels), T=48 (after 48 hours), and T=72 (after 72 hours).
Andere Namen:
  • IL6 measurement

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
level of vwf at 72 hours
Zeitfenster: 72 hours
Plasma levels of both vWF and IL.6 were be measured on T=0 i.e. (at start of the study once the patient considered to be risky for A.R.D.S development to obtain their baseline levels), T=48 (after 48 hours), and T=72 (after 72 hours).
72 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Voraussichtlich)

21. März 2020

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

20. März 2021

Studienabschluss (Voraussichtlich)

20. September 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. März 2020

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. März 2020

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

23. März 2020

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. März 2020

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

19. März 2020

Zuletzt verifiziert

1. März 2020

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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Klinische Studien zur ARDS, Mensch

Klinische Studien zur VWF measurement

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