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Intratumoural Injection of a Novel NanoZolid®-Docetaxel Depot Formulation in Patients With Advanced Solid Tumours

22. Dezember 2021 aktualisiert von: Lidds AB

A Phase Ia/Ib, First-in-human, Open Label, Multicentre, Dose-escalation and Dose-expansion Study of a Novel NanoZolid®-Docetaxel Depot Formulation (NZ-DTX Depot) Given as an Intra-tumoural Injection in Patients With Advanced Solid Tumours

This is a multicentre, open-label, first in man, study of a novel NanoZolid®-docetaxel depot formulation (NZ-DTX Depot) given as an intra-tumoural injection in patients with advanced solid tumours. The study includes a dose escalation part and a dose expansion part.

Studienübersicht

Status

Beendet

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

6

Phase

  • Phase 1

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Copenhagen, Dänemark
        • Herlev Hospital
      • Kaunas, Litauen
        • Lithuanian University of Health Sciences
      • Vilnius, Litauen
        • National Cancer Institute
      • Stockholm, Schweden
        • Karolinska University Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  1. Signed written informed consent granted before undertaking any study-specific procedures;
  2. Male or female patient ≥18 years of age on the day of consenting to the study;
  3. Histologically or cytologically confirmed diagnosis of solid cancer;
  4. At least 1 advanced solid, palpable, cutaneous or subcutaneous tumour lesion with following characteristics:

    • a cutaneous lesion with of thickness ≥4 mm and diameter ≥25 mm at the longest axis, or
    • a subcutaneous lesion of diameter ≥20 mm at the longest and the shortest axis;
  5. Eastern Co-operative Oncology Group (ECOG) performance status (PS) 0-2;
  6. Patient from one the following categories:

    • Patient for whom no standard therapy exists, or standard therapy is contraindicated, or
    • Patient who is scheduled for other anti-cancer treatment (e.g. radiotherapy, immunological treatment, surgery) which will start after completion of at least one treatment cycle of NZ-DTX, i.e after the end-of-study (EOS) visit.

Exclusion Criteria:

  1. Known hypersensitivity to any of the excipients in the NZ-DTX Depot formulation (docetaxel, calcium sulphate, sodium carboxymethylcellulose);
  2. Life expectancy <3 months;
  3. Bleeding deficiencies or ongoing anticoagulant therapy that would put the patient at increased risk of clinically significant bleeding, in the judgement of the Investigator. If the patient has an international normalised ratio (INR) below 1.2 the Investigator may judge if interruption of anticoagulant therapy is warranted;
  4. Any of the following abnormal laboratory values at screening;

    • Bone marrow function:

      • Absolute neutrophil count (ANC) <1.5 x 109/l;
      • Platelet count <100 x 109/l;
      • Haemoglobin <9.0 mg/dl.
    • Coagulation:

      - International Normalized Ratio (INR) >1.2.

    • Hepatic, renal, and biochemistry parameters:

      • Aspartate transaminase (AST) or alanine transaminase (ALT) >2.5 x upper limit of normal (ULN) (>5 x ULN if liver metastases present)*;
      • Alkaline phosphatase (ALP) >2.5 x ULN;
      • Total bilirubin >1.5 x ULN;
      • Estimated glomerular filtration rate (eGFR) <40 ml/min/1.73 m² using the Modified Cockcroft & Gault formula.

        • For patients with liver impairment who have serum transaminase levels (ALT and/or AST) greater than 1.5 times x ULN - the doses will be restricted to max. 75mg/m2. In the event this is not possible the patient will not be included.
  5. Severe fluid retention, e.g. pulmonary oedema, pleural effusion, pericardial effusion or ascites;
  6. Clinically significant heart disease (i.e. heart failure or myocardial infarction within 6 months of screening, instable angina pectoris);
  7. History of thromboembolic or cerebrovascular events within 6 months of screening;
  8. Major surgery within 2 weeks of screening, or patient not recovered from major surgery;
  9. Known untreated or uncontrolled acute infection, including urinary tract infection, within 7 days of screening;
  10. Not recovered from Grade 2 or higher adverse events (AEs) due to previous treatments, excepting alopecia;
  11. Concurrent participation in another investigational study;
  12. Last investigational drug administration in a prior investigational study within 14 days of study treatment initiation or <5 times the half-life of the investigational drug, whichever is longer;
  13. Last administration of other anti-neoplastic drug within 14 days of study treatment initiation;
  14. Radiotherapy of lesion to be injected within 4 weeks of first treatment with NZ-DTX Depot, or irradiated lesion to be injected without signs of disease progression since irradiation;
  15. For men and women of childbearing potential: Unwillingness to follow contraception requirements;
  16. Female patients with planned or current pregnancy and/or currently breastfeeding;
  17. Any other severe, acute or chronical medical or psychiatric condition or laboratory abnormality that, in the judgement of the Investigator, would make the patient inappropriate for study participation.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: NZ-DTX Depot
Docetaxel in NanoZolid formulation, for intratumoural injection

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Maximum tolerated dose (MTD) of NZ-DTX Depot given as an intra-tumoural injection in solid, palpable, cutaneous or subcutaneous tumour lesions.
Zeitfenster: 5 weeks
The MTD will be determined by incidence of DLTs
5 weeks
The recommended Phase 2 dose (RP2D) of NZ-DTX Depot given as an intra-tumoural injection in a solid, palpable cutaneous or subcutaneous tumour lesion.
Zeitfenster: 5 weeks
The RP2D will be determined by frequency and severity of adverse events
5 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Frequency and severity of treatment-emergent adverse events [safety and tolerability] following an intratumoural injection of NZ-DTX Depot
Zeitfenster: 5 weeks
Frequency and severity of treatment-emergent adverse events
5 weeks
Plasma concentration of docetaxel, following an intratumoural injection of NZ-DTX Depot
Zeitfenster: 5 weeks
Plasma concentration of docetaxel
5 weeks
Anti-tumour effect following an intratumoural injection of NZ-DTX Depot
Zeitfenster: 5 weeks
Tumour response by RECIST
5 weeks

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Presence of immune biomarkers in plasma, following an intratumoural injection of NZ-DTX Depot
Zeitfenster: 9 weeks
Analysis of cytokines in plasma
9 weeks
Presence of immune biomarkers in tissue, following an intratumoural injection of NZ-DTX Depot
Zeitfenster: 9 weeks
Immunohistochemistry analysis [PD-L1] in tissue
9 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Ermittler

  • Studienleiter: Charlotta Gauffin, PhD, Lidds AB

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

28. Februar 2019

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

7. Oktober 2021

Studienabschluss (Tatsächlich)

7. Oktober 2021

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. März 2021

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. März 2021

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

22. März 2021

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

30. Dezember 2021

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. Dezember 2021

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2021

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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