Ezt az oldalt automatikusan lefordították, és a fordítás pontossága nem garantált. Kérjük, olvassa el a angol verzió forrásszöveghez.

A napi mangóbevitel hatása a szív- és érrendszeri egészségre

2022. szeptember 1. frissítette: University of California, Davis

A napi mangóbevitel (Mangifera Indica L.) hatása a szív- és érrendszeri egészségre

A jelen javaslatban a kutatók arra törekednek, hogy értékeljék a mangóbevitel akut és rövid távú hatásait az 50 és 70 év közötti posztmenopauzás nők érrendszeri és vérlemezke funkcióira.

Célunk 1) annak meghatározása, hogy a napi kéthetes mangóbevitel kedvező változásokat eredményez-e a perifériás artériás tonometriával (PAT) és a thrombocyta-reaktivitással mért érfunkciókban túlsúlyos és elhízott posztmenopauzás nőknél. 2) annak megállapítására, hogy a napi kéthetes mangóbevitel megváltoztatja-e a bélmikrobióta fermentációs kapacitását.

A kutatók azt feltételezik, hogy napi 330 gramm mangó (2 csésze) bevitele jelentősen növeli a PAT-t, miközben csökkenti a vérlemezke-aggregációt 2 óra és két hét napi bevitel után.

A tanulmány áttekintése

Állapot

Befejezve

Tanulmány típusa

Beavatkozó

Beiratkozás (Tényleges)

21

Fázis

  • Nem alkalmazható

Kapcsolatok és helyek

Ez a rész a vizsgálatot végzők elérhetőségeit, valamint a vizsgálat lefolytatásának helyére vonatkozó információkat tartalmazza.

Tanulmányi helyek

    • California
      • Davis, California, Egyesült Államok, 95616
        • Regal Human Nutrition Research Center

Részvételi kritériumok

A kutatók olyan embereket keresnek, akik megfelelnek egy bizonyos leírásnak, az úgynevezett jogosultsági kritériumoknak. Néhány példa ezekre a kritériumokra a személy általános egészségi állapota vagy a korábbi kezelések.

Jogosultsági kritériumok

Tanulmányozható életkorok

50 év (FELNŐTT, OLDER_ADULT)

Egészséges önkénteseket fogad

Igen

Tanulmányozható nemek

Női

Leírás

Bevételi kritériumok:

  • Posztmenopauzás nő: 50-70 év
  • Nők: legalább egy évig tartó menstruáció hiánya és FSH 23-116,3 mlU/ml
  • Az alany hajlandó és képes megfelelni a vizsgálati protokolloknak.
  • Az alany hajlandó részt venni minden tanulmányi eljárásban
  • BMI 25,0 - 40 kg/m2
  • Súly ≥ 110 font

Kizárási kritériumok:

  • BMI ≥ 40 kg/m2
  • A mangó iránti ellenszenv vagy allergia
  • Napi véralvadásgátló szerek, köztük aszpirin, NSAID-ok önbevallása szerint történő használata
  • Vegánok, vegetáriánusok, élelmiszer-faddisták vagy nem hagyományos étrendet fogyasztók
  • Alkoholfogyasztás > 3 ital/hét (azaz 1 üveg sör, ½ pohár bor és 1 korty tömény ital)
  • Gyümölcsfogyasztás ≥ 2 csésze/nap
  • Zöldségfogyasztás ≥ 3 csésze/nap nőstényeknél
  • Zsíros hal ≥ 3 alkalommal/hét
  • Kávé/tea ≥ 3 csésze/nap
  • Étcsokoládé ≥ 3 uncia/nap
  • A fizikai aktivitás saját bevallása szerinti korlátozása krónikus egészségi állapot miatt
  • Ön által bejelentett krónikus/rutin nagy intenzitású gyakorlat
  • Ön által bejelentett cukorbetegség
  • Vérnyomás ≥ 140/90 Hgmm
  • Ön által bejelentett vese- vagy májbetegség
  • Ön által bejelentett szívbetegség, amely magában foglalja a szív- és érrendszeri eseményeket és a stroke-ot
  • Képtelenség megfelelően elhelyezni vagy viselni a PAT szondákat, vagy abnormális mérési eredmények a PAT előszűrése során
  • Rendellenes máj-, CBC- vagy kémiai panelek (laboratóriumi értékek a referencia-tartományon kívül), ha a vizsgálatot végző orvos klinikailag jelentősnek ítélte meg.
  • Ön által bejelentett rák az elmúlt 5 évben
  • Ön által bejelentett felszívódási zavar
  • Jelenleg vényköteles gyógyszereket vagy kiegészítőket szed, kivéve a pajzsmirigy-gyógyszert.
  • Multivitamin és ásványi anyag használata, kivéve a vitaminok és ásványi anyagok általános formuláját, amely megfelel az RDA-nak
  • Nem hajlandó abbahagyni a kiegészítők használatát, beleértve a gyógynövény-, növényi vagy botanikai, halolaj- vagy olaj-kiegészítőket egy hónappal a tanulmányi beiratkozás előtt.
  • Kábítószerrel vagy alkohollal való visszaélés jelei az elmúlt 3 évben
  • LDL ≥ 190 mg/dl szűrése azoknak, akiknek az LDL-koleszterin kívül 0-1 fő kockázati tényezőjük van (pl. a családban előfordult korai koszorúér-betegség (férfi első fokú rokon < 55 év; CHD női elsőfokú rokonnál < 65 év), cigarettázó, HDL-C ≤ 40 mg/dl].
  • LDL ≥ 160 mg/dl szűrése azoknak, akiknek az LDL-koleszterin kívül 2 fő kockázati tényezőjük van [pl. a családban előfordult korai koszorúér-betegség (férfi első fokú rokon < 55 év; CHD női elsőfokú rokonnál < 65 év), cigarettázó, HDL-C ≤ 40 mg/dl].

(az NCEP számológép segítségével: http://cvdrisk.nhlbi.nih.gov/calculator.asp);

  • LDL ≥ 130 mg/dl szűrése azoknak, akiknek az LDL-koleszterin kívül 2 fő kockázati tényezőjük van [pl. a családban előfordult korai koszorúér-betegség (férfi elsőfokú rokon < 55 év; CHD női elsőfokú rokonnál < 65 év), cigarettázó, HDL-C ≤ 40 mg/dl], és Framingham 10 éves kockázati pontszáma 10- 20% (az NCEP számológép segítségével: http://cvdrisk.nhlbi.nih.gov/calculator.asp).
  • Jelenleg beiratkozott egy klinikai kutatási tanulmányba.

Tanulási terv

Ez a rész a vizsgálati terv részleteit tartalmazza, beleértve a vizsgálat megtervezését és a vizsgálat mérését.

Hogyan készül a tanulmány?

Tervezési részletek

  • Elsődleges cél: MEGELŐZÉS
  • Kiosztás: NON_RANDOMIZÁLT
  • Beavatkozó modell: PÁRHUZAMOS
  • Maszkolás: EGYIK SEM

Fegyverek és beavatkozások

Résztvevő csoport / kar
Beavatkozás / kezelés
PLACEBO_COMPARATOR: Nincs mangó bevitel
Két hétig nem eszik mangót
Két hétig nem eszik mangót.
KÍSÉRLETI: Napi 330 gramm mangó bevitel
330 gramm (2 csésze) napi mangóbevitel két hétig
330 gramm (2 csésze) napi mangóbevitel két hétig, az egyik csésze reggel, a másik este

Mit mér a tanulmány?

Elsődleges eredményintézkedések

Eredménymérő
Intézkedés leírása
Időkeret
Akut vaszkuláris funkció
Időkeret: változás a kiindulási értékről 2 órára a 0 14. és 28. naphoz képest
A mangó akut vaszkuláris funkcióra gyakorolt ​​hatásának összehasonlítása a kiindulási és a 2 órás étkezés utáni válasz között PAT segítségével.
változás a kiindulási értékről 2 órára a 0 14. és 28. naphoz képest
Hosszú távú érrendszeri működés
Időkeret: A 0., 14. és 28. nap összehasonlítása
A mangó hatása a hosszú távú érműködésre a kiindulási, kéthetes és négyhetes időpontok között a PAT segítségével
A 0., 14. és 28. nap összehasonlítása

Másodlagos eredményintézkedések

Eredménymérő
Intézkedés leírása
Időkeret
Akut vérlemezke-aggregáció
Időkeret: változás a kiindulási értékről 2 órára a 0 14. és 28. naphoz képest
A mangó akut vérlemezke-aggregációra gyakorolt ​​hatásának összehasonlítása az alapvonal és az étkezés utáni 2 órával.
változás a kiindulási értékről 2 órára a 0 14. és 28. naphoz képest
Hosszú távú vérlemezke-aggregáció
Időkeret: A 0., 14. és 28. nap összehasonlítása
A mangó hatásának összehasonlítása a hosszú távú thrombocyta-aggregáció alapvonalára, kéthetes és négyhetes időpontokban.
A 0., 14. és 28. nap összehasonlítása

Együttműködők és nyomozók

Itt találhatja meg a tanulmányban érintett személyeket és szervezeteket.

Tanulmányi rekorddátumok

Ezek a dátumok nyomon követik a ClinicalTrials.gov webhelyre benyújtott vizsgálati rekordok és összefoglaló eredmények benyújtásának folyamatát. A vizsgálati feljegyzéseket és a jelentett eredményeket a Nemzeti Orvostudományi Könyvtár (NLM) felülvizsgálja, hogy megbizonyosodjon arról, hogy megfelelnek-e az adott minőség-ellenőrzési szabványoknak, mielőtt közzéteszik őket a nyilvános weboldalon.

Tanulmány főbb dátumok

Tanulmány kezdete (TÉNYLEGES)

2016. október 2.

Elsődleges befejezés (TÉNYLEGES)

2020. szeptember 14.

A tanulmány befejezése (TÉNYLEGES)

2020. szeptember 14.

Tanulmányi regisztráció dátumai

Először benyújtva

2017. február 27.

Először nyújtották be, amely megfelel a minőségbiztosítási kritériumoknak

2017. június 27.

Első közzététel (TÉNYLEGES)

2017. június 29.

Tanulmányi rekordok frissítései

Utolsó frissítés közzétéve (TÉNYLEGES)

2022. szeptember 2.

Az utolsó frissítés elküldve, amely megfelel a minőségbiztosítási kritériumoknak

2022. szeptember 1.

Utolsó ellenőrzés

2022. szeptember 1.

Több információ

A tanulmányhoz kapcsolódó kifejezések

Egyéb vizsgálati azonosító számok

  • 894860

Gyógyszer- és eszközinformációk, tanulmányi dokumentumok

Egy amerikai FDA által szabályozott gyógyszerkészítményt tanulmányoz

Nem

Egy amerikai FDA által szabályozott eszközterméket tanulmányoz

Nem

Ezt az információt közvetlenül a clinicaltrials.gov webhelyről szereztük be, változtatás nélkül. Ha bármilyen kérése van vizsgálati adatainak módosítására, eltávolítására vagy frissítésére, kérjük, írjon a következő címre: register@clinicaltrials.gov. Amint a változás bevezetésre kerül a clinicaltrials.gov oldalon, ez a webhelyünkön is automatikusan frissül. .

Klinikai vizsgálatok a Kardiovaszkuláris kockázati tényező

Klinikai vizsgálatok a Nincs beavatkozás

Iratkozz fel