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Efficacy Study of Substitution of Darunavir/Ritonavir (DRV/r) for Dual-boosted Protease Inhibitors (DVD)

18. Juli 2017 aktualisiert von: Community Research Initiative of New England

A Randomized, Controlled Trial to Evaluate the Efficacy of Substituting Darunavir/Ritonavir (DRV/r) for Dual-boosted Protease Inhibitors in Individuals With Virologic Suppression for at Least 12 Weeks

This study will evaluate patients who have achieved virologic suppression (< 400 copies/mL) on any dual protease inhibitor (PI) combination, to determine whether patients can substitute both PIs with the single boosted PI darunavir given 600/100 ritonavir (RTV) twice daily (BID) and maintain comparable virologic suppression (% < 50 c/mL) for 24 weeks.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The purpose of this study is to determine if patients who have achieved virologic suppression (< 400 copies/mL) on any dual PI combination, can substitute both PIs with the single boosted PI darunavir given 600/100 rtv bid and maintain comparable virologic suppression (% < 50 c/mL) for 24 weeks. Randomized, non-blinded, multicenter, 48 week, controlled trial to assess the non-inferiority of substituting DRV/r for a dual boosted PI combination in patients with stable virologic suppression on a regimen containing a dual boosted PI combination plus at least one additional FDA-licensed antiretroviral agent from another class. Participants will be randomized (1:1) to one of the included treatment arms.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

24

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Arizona
      • Phoenix, Arizona, Vereinigte Staaten, 85012
        • Spectrum Medical Group
    • California
      • Los Angeles, California, Vereinigte Staaten, 02319
        • AIDS Healthcare Foundation
    • Florida
      • Orlando, Florida, Vereinigte Staaten
        • Orlando Immunology Center
    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten, 02215
        • Community Research Initiative of New England
    • New York
      • Albany, New York, Vereinigte Staaten, 12208
        • Albany Medical Center

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Age 18 years or older
  • Treatment with a stable antiretroviral regimen containing two protease inhibitors, one additional FDA-licensed agent from another class (except NNRTIs) and a boosting dosage of ritonavir (100 BID or QD) for at least 12 weeks prior to screening
  • No plans to make any changes in HIV treatment regimen (other than those required by study) in the next 48 weeks.
  • HIV-1 RNA < 400 copies/ml based on the most recent value done as part of routine care at least 12 weeks prior to screening; and < 400 at screening
  • Any CD4 count is allowed
  • Written informed consent to participate

Exclusion Criteria:

  • Current regimen includes an NNRTI
  • CDC Class C Illness diagnosed within 30 days of screening
  • Lab abnormalities as defined by a standardized grading scheme based on the DAIDS table
  • Any grade 3 or 4 toxicity with the following exceptions:

    • Pre-existing diabetes with glucose elevations ≥ grade 3
    • triglyceride or total cholesterol elevations ≥ grade 3
  • Clinical or laboratory evidence of clinically significant liver impairment/dysfunction, disease or cirrhosis Note: Individuals co-infected with chronic hepatitis B or C will be allowed to enter the trial if their condition is clinically stable. Individuals diagnosed with acute viral hepatitis at screening will not be allowed to enroll during acute phase.
  • Active substance abuse or significant psychiatric illness that in the opinion of the investigator might interfere with study compliance.
  • Use of any investigational agents 30 days prior to screening
  • Life expectancy < 6 months in the opinion of the investigator
  • Prior use of darunavir or known allergy to any of the components of darunavir
  • Breast feeding
  • Female subject of childbearing potential not using effective non-hormonal birth control methods or not willing to continue practicing these birth control methods from screening until the last trial related activity.

Note: Hormonal based contraception may not be reliable when taking darunavir, therefore to be eligible for this study, women of childbearing potential who may have vaginal intercourse should either:

  1. Use a double barrier method to prevent pregnancy (i.e., using a condom with either a diaphragm or cervical cap) Or
  2. Use hormonal based contraceptives in combination with a barrier contraceptive (i.e., male condom, diaphragm, cervical cap or female condom) Or
  3. Use an intra uterine device (IUD) in combination with a barrier contraceptive (i.e., male condom, diaphragm, cervical cap or female condom) Or
  4. Be non-heterosexually active, practice sexual abstinence or have a vasectomized partner (confirmed sterile).

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Switch to DRV/r
Switch to DRV/r at a dose of 600/100 BID for 48 weeks
Switch to DRV/r at a dose of 600/100 BID for 48 weeks
Aktiver Komparator: Continue on Current Dual Boosted PI
Continue on current dual boosted PI until week 24. At week 24, participants will be allowed to cross over to the DRV/r arm provided that they have maintained virologic suppression (< 400 copies/ml) for the first 24-weeks of the study and are followed for an additional 24 weeks
Continue on current dual boosted PI until week 24. At week 24, participants will be allowed to cross over to the DRV/r arm provided that they have maintained virologic suppression (< 400 copies/ml) for the first 24-weeks of the study and be followed for an additional 24 weeks

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
The Percentage of Participants With Successful Virologic Suppression
Zeitfenster: 24 weeks
Amount of HIV RNA copies per ml blood collected from subjects as measured by the Ultra-sensitive HIV-1 PCR (Roche Cobas). Successful virologic suppression is defined as < 50 copies/ml blood. The result is the percentage of participants with successful virologic suppression.
24 weeks

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Economic Impact of a Substitution of Dual Boosted PIs With DRV/r
Zeitfenster: 48 weeks
To assess the economic impact of DRV/r substitution for dual boosted PIs, we compared the average wholesale acquisition costs for the drugs in US Dollars ($) per month. The wholesale acquisition cost in US dollars ($) for each ART regimen was determined and the difference between the cost for the experimental and control groups was calculated and reported as US dollar savings per month.
48 weeks
Lipid Fraction Results, Mean of the Change From Baseline to Week 24.
Zeitfenster: baseline and 24 weeks
We collected fasting total cholesterol, LDL-cholesterol, HDL-cholesterol and triglycerides from all participants in both arms of the study. We calculated the differences between the values at week 24 and baseline for the participants in both arms. We reported the mean of the change from baseline to week 24.
baseline and 24 weeks
Treatment Satisfaction (+3, Much More Satisfied Now to -3, Much Less Satisfied Now)
Zeitfenster: 24 weeks
Participants in the experimental arm completed treatment satisfaction questionnaires at 24 weeks, and the control arm at 48 weeks (24 weeks after mid-study crossover to boosted darunavir). The questionnaires used numeric satisfaction scales (+3 much more satisfied now to -3 much less satisfied now). We reported the median and ranges for each question for each study arm.
24 weeks

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Calvin J Cohen, MD, MSc, CRI

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Oktober 2007

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2010

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. Februar 2010

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

11. Oktober 2007

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

11. Oktober 2007

Zuerst gepostet (Schätzen)

12. Oktober 2007

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. Juli 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

18. Juli 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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