- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT00675363
Daily Sedative Interruption in Critically Ill Patients Being Managed With a Sedation Protocol (SLEAP)
22. März 2018 aktualisiert von: Sangeeta Mehta, Mount Sinai Hospital, Canada
A Randomized Trial of Daily Sedative Interruption in Critically Ill, Mechanically Ventilated Patients Being Managed With a Sedation Protocol
The purpose of this study is to determine whether the use of both a nurse-driven sedation protocol and daily sedative interruption, compared with a sedation protocol alone, result in better outcomes for mechanically ventilated adults.
Studienübersicht
Status
Abgeschlossen
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
All critically ill, mechanically ventilated patients in the Intensive Care Unit receive medications to relieve pain and anxiety.
However, accumulation of these medications can be associated with serious complications, most notably longer time on the breathing machine and in the ICU.
Two strategies have been shown to dramatically improve patient outcomes: nurse-directed protocols for giving sedation, and daily interruption of sedation.
However, these strategies have not been widely adopted, because of physicians' concerns, and because it is unclear which strategy is better.
Given that patient outcome is improved with either of these strategies, the fundamental question that arises is whether patients managed with a combination of two strategies which both reduce drug accumulation (protocolized sedation and daily interruption) have an even better outcome than patients managed with only one of them (protocolized sedation).We are conducting a multicenter randomized trial in which 400 critically ill, mechanically ventilated patients will have their sedation managed with protocolized sedation alone, or both strategies.
Primary outcomes are duration of mechanical ventilation and ICU and hospital lengths of stay.
Secondary outcomes are the incidence of delirium, the use of neurologic tests, nurse and respiratory therapist effort associated with the sedation management, the incidence of patient self-removal of lines and tubes, and patient recall of the ICU stay.
The results of this large multi-center trial will help to inform best practice with regard to sedation management of critically ill patients in Canada and elsewhere.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
410
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Alberta
-
Edmonton, Alberta, Kanada, T5H 3V9
- Royal Alexandra Hospital
-
Edmonton, Alberta, Kanada, T6G 2B7
- Walter C. Mackenzie Health Sciences Centre
-
-
British Columbia
-
New Westminster, British Columbia, Kanada, V3L 3W7
- Royal Columbian Hospital
-
Vancouver, British Columbia, Kanada, V3W 1Z2
- Surrey Memorial Hospital
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Vancouver, British Columbia, Kanada, V6Z 1Y6
- Providence Health Care-St. Paul's Hospital
-
-
Manitoba
-
Winnipeg, Manitoba, Kanada, R3A 1R9
- Winnipeg Health Sciences Centre
-
-
Ontario
-
Hamilton, Ontario, Kanada, L8L 2X2
- Hamilton Health Sciences
-
Hamilton, Ontario, Kanada, L8N 4A6
- St. Joesph's Healthcare
-
Toronto, Ontario, Kanada, M5B 1W8
- St. Michael's Hospital
-
Toronto, Ontario, Kanada, M5T 2S8
- Toronto Western Hospital
-
Toronto, Ontario, Kanada, M5G 2N2
- Toronto General Hospital
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Toronto, Ontario, Kanada, M5G 1X5
- Mount Sinai Hospital
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Toronto, Ontario, Kanada, M4N 3M5
- Sunnybrook HSC
-
-
Quebec
-
Montreal, Quebec, Kanada, H1T 2M4
- Maisonneuve Rosemount
-
-
-
-
California
-
Long Beach, California, Vereinigte Staaten
- Long Beach Memorial Medical Center
-
-
Massachusetts
-
Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten
- Tuft's Medical Centre
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- 18 years of age or over
- Mechanically ventilated, with anticipated need for MV ≥48 hrs
- ICU team has decided to initiate continuous sedative/analgesic infusion(s)
- informed consent from patient and/or SDM
Exclusion Criteria
- Admission after resuscitation from cardiac arrest
- Traumatic brain injury
- Currently receiving neuromuscular blocking agents
- Allergy to midazolam and lorazepam
- Lack of commitment to aggressive treatment
- Previous enrolment in SLEAP, or current enrolment in related trial
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Unterstützende Pflege
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Keine (Offenes Etikett)
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: PS
Nurse-directed protocols for administering sedation and/or analgesia by continuous infusion.
|
Nurse-directed protocol for administering sedation and/or analgesia.
|
Aktiver Komparator: PS + DI
Nurse-directed protocols for administering sedation and/or analgesia, with daily interruption of sedation/analgesia
|
Nurse-directed protocols for administering sedation and/or analgesia, with daily interruption of sedation/analgesia
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
time to successful extubation
Zeitfenster: This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.
|
This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
---|---|
ICU and hospital lengths of stay, ICU and hospital mortality, Adverse events (e.g., self -removal of endotracheal tube)
Zeitfenster: This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.
|
This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Ermittler
- Hauptermittler: Sangeeta Mehta, M.D., Mount Sinai Hospital
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Allgemeine Veröffentlichungen
- Mehta S, Meade M, Burry L, Mallick R, Katsios C, Fergusson D, Dodek P, Burns K, Herridge M, Devlin JW, Tanios M, Fowler R, Jacka M, Skrobik Y, Olafson K, Cook D; SLEAP Investigators and the Canadian Critical Care Trials Group. Variation in diurnal sedation in mechanically ventilated patients who are managed with a sedation protocol alone or a sedation protocol and daily interruption. Crit Care. 2016 Aug 1;20(1):233. doi: 10.1186/s13054-016-1405-3.
- Rose L, Burry L, Mallick R, Luk E, Cook D, Fergusson D, Dodek P, Burns K, Granton J, Ferguson N, Devlin JW, Steinberg M, Keenan S, Reynolds S, Tanios M, Fowler RA, Jacka M, Olafson K, Skrobik Y, Mehta S. Prevalence, risk factors, and outcomes associated with physical restraint use in mechanically ventilated adults. J Crit Care. 2016 Feb;31(1):31-5. doi: 10.1016/j.jcrc.2015.09.011. Epub 2015 Sep 25.
- Burry L, Cook D, Herridge M, Devlin JW, Fergusson D, Meade M, Steinberg M, Skrobik Y, Olafson K, Burns K, Dodek P, Granton J, Ferguson N, Jacka M, Tanios M, Fowler R, Reynolds S, Keenan S, Mallick R, Mehta S; SLEAP Investigators; Canadian Critical Care Trials Group. Recall of ICU Stay in Patients Managed With a Sedation Protocol or a Sedation Protocol With Daily Interruption. Crit Care Med. 2015 Oct;43(10):2180-90. doi: 10.1097/CCM.0000000000001196.
- Rose L, Fitzgerald E, Cook D, Kim S, Steinberg M, Devlin JW, Ashley BJ, Dodek P, Smith O, Poretta K, Lee Y, Burns K, Harvey J, Skrobik Y, Fergusson D, Meade M, Kraguljac A, Burry L, Mehta S; SLEAP Investigators; Canadian Critical Care Trials Group. Clinician perspectives on protocols designed to minimize sedation. J Crit Care. 2015 Apr;30(2):348-52. doi: 10.1016/j.jcrc.2014.10.021. Epub 2014 Oct 30.
- Mehta S, Burry L, Cook D, Fergusson D, Steinberg M, Granton J, Herridge M, Ferguson N, Devlin J, Tanios M, Dodek P, Fowler R, Burns K, Jacka M, Olafson K, Skrobik Y, Hebert P, Sabri E, Meade M; SLEAP Investigators; Canadian Critical Care Trials Group. Daily sedation interruption in mechanically ventilated critically ill patients cared for with a sedation protocol: a randomized controlled trial. JAMA. 2012 Nov 21;308(19):1985-92. doi: 10.1001/jama.2012.13872. Erratum In: JAMA. 2013 Jan 16;309(3):237.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn
1. Januar 2008
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
1. August 2011
Studienabschluss (Tatsächlich)
17. Oktober 2012
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
7. Mai 2008
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
8. Mai 2008
Zuerst gepostet (Schätzen)
9. Mai 2008
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
23. März 2018
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
22. März 2018
Zuletzt verifiziert
1. März 2018
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
Andere Studien-ID-Nummern
- 85487
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
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