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Daily Sedative Interruption in Critically Ill Patients Being Managed With a Sedation Protocol (SLEAP)

22. März 2018 aktualisiert von: Sangeeta Mehta, Mount Sinai Hospital, Canada

A Randomized Trial of Daily Sedative Interruption in Critically Ill, Mechanically Ventilated Patients Being Managed With a Sedation Protocol

The purpose of this study is to determine whether the use of both a nurse-driven sedation protocol and daily sedative interruption, compared with a sedation protocol alone, result in better outcomes for mechanically ventilated adults.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

All critically ill, mechanically ventilated patients in the Intensive Care Unit receive medications to relieve pain and anxiety. However, accumulation of these medications can be associated with serious complications, most notably longer time on the breathing machine and in the ICU. Two strategies have been shown to dramatically improve patient outcomes: nurse-directed protocols for giving sedation, and daily interruption of sedation. However, these strategies have not been widely adopted, because of physicians' concerns, and because it is unclear which strategy is better. Given that patient outcome is improved with either of these strategies, the fundamental question that arises is whether patients managed with a combination of two strategies which both reduce drug accumulation (protocolized sedation and daily interruption) have an even better outcome than patients managed with only one of them (protocolized sedation).We are conducting a multicenter randomized trial in which 400 critically ill, mechanically ventilated patients will have their sedation managed with protocolized sedation alone, or both strategies. Primary outcomes are duration of mechanical ventilation and ICU and hospital lengths of stay. Secondary outcomes are the incidence of delirium, the use of neurologic tests, nurse and respiratory therapist effort associated with the sedation management, the incidence of patient self-removal of lines and tubes, and patient recall of the ICU stay. The results of this large multi-center trial will help to inform best practice with regard to sedation management of critically ill patients in Canada and elsewhere.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

410

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Alberta
      • Edmonton, Alberta, Kanada, T5H 3V9
        • Royal Alexandra Hospital
      • Edmonton, Alberta, Kanada, T6G 2B7
        • Walter C. Mackenzie Health Sciences Centre
    • British Columbia
      • New Westminster, British Columbia, Kanada, V3L 3W7
        • Royal Columbian Hospital
      • Vancouver, British Columbia, Kanada, V3W 1Z2
        • Surrey Memorial Hospital
      • Vancouver, British Columbia, Kanada, V6Z 1Y6
        • Providence Health Care-St. Paul's Hospital
    • Manitoba
      • Winnipeg, Manitoba, Kanada, R3A 1R9
        • Winnipeg Health Sciences Centre
    • Ontario
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8L 2X2
        • Hamilton Health Sciences
      • Hamilton, Ontario, Kanada, L8N 4A6
        • St. Joesph's Healthcare
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5B 1W8
        • St. Michael's Hospital
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5T 2S8
        • Toronto Western Hospital
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G 2N2
        • Toronto General Hospital
      • Toronto, Ontario, Kanada, M5G 1X5
        • Mount Sinai Hospital
      • Toronto, Ontario, Kanada, M4N 3M5
        • Sunnybrook HSC
    • Quebec
      • Montreal, Quebec, Kanada, H1T 2M4
        • Maisonneuve Rosemount
    • California
      • Long Beach, California, Vereinigte Staaten
        • Long Beach Memorial Medical Center
    • Massachusetts
      • Boston, Massachusetts, Vereinigte Staaten
        • Tuft's Medical Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 years of age or over
  • Mechanically ventilated, with anticipated need for MV ≥48 hrs
  • ICU team has decided to initiate continuous sedative/analgesic infusion(s)
  • informed consent from patient and/or SDM

Exclusion Criteria

  • Admission after resuscitation from cardiac arrest
  • Traumatic brain injury
  • Currently receiving neuromuscular blocking agents
  • Allergy to midazolam and lorazepam
  • Lack of commitment to aggressive treatment
  • Previous enrolment in SLEAP, or current enrolment in related trial

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: PS
Nurse-directed protocols for administering sedation and/or analgesia by continuous infusion.
Nurse-directed protocol for administering sedation and/or analgesia.
Aktiver Komparator: PS + DI
Nurse-directed protocols for administering sedation and/or analgesia, with daily interruption of sedation/analgesia
Nurse-directed protocols for administering sedation and/or analgesia, with daily interruption of sedation/analgesia

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
time to successful extubation
Zeitfenster: This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.
This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
ICU and hospital lengths of stay, ICU and hospital mortality, Adverse events (e.g., self -removal of endotracheal tube)
Zeitfenster: This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.
This will be the length of time that the patient remains on continuous infusions of sedation and/or analgesia in the ICU. At 60 days, all study interventions will terminate, but patients will be followed for outcomes.

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Sangeeta Mehta, M.D., Mount Sinai Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Januar 2008

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2011

Studienabschluss (Tatsächlich)

17. Oktober 2012

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

7. Mai 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Mai 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

9. Mai 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. März 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

22. März 2018

Zuletzt verifiziert

1. März 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

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