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Multiprofessional Advance Care Planning and Shared Decision Making for End of Life Care (MAPS)

3. Juni 2016 aktualisiert von: University of Zurich

Multiprofessional Advance Care Planning and Shared Decision-making for End of Life Care MAPS Trial

Multiprofessional Advance Care Planning and shared decision making for end of live care for terminal patients and their relatives.

The aim of this study is to develop, implement and test a complex intervention for improving patients' preparation for and participation in end of life decisions. In cooperation with local, national and international partners, the investigators will focus on strategies to enhance advance care planning and shared decision making on end of life issues, and documentation and transferability of end of life decisions across health care settings in coordinated approach involving patients, their families and care givers (in and out of hospital).

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

115

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • ZH
      • Zurich, ZH, Schweiz, 8091
        • University Hospital Zurich, Clinical Ethics

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria: -patients in which the treating physician on the ward would not be surprised if the patient died during the next year (surprise question of Weissman et al 2011)

  • male and female patients above 18 years of age
  • signed informed consent after being informed
  • patients able to appoint a surrogate decision maker (SM) and/or responsible physician to be contacted after discharge

Exclusion criteria: -patients not capable of speaking german

  • patients having no responsible physician to be contacted after discharge and no relative/future surrogate decision maker (SM)
  • inhouse patients being discharged within the next 2 days or ambulatory patients not regularly coming to the wards (at least every two month)
  • patients assessed by their physician to be in obvious denial of their situation (illness/prognosis)

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Unterstützende Pflege
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Verdreifachen

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Control Group
A routine care discharge planning with the social service
A routine care discharge planning with the social service
Experimental: Advance Care Planning ACP

Patient get a decision aid video and library and up to 3 consultations with qualified Advance Care Planning Facilitators.

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Patient of the intervention group get a decision aid video and library and up to 3 consultations with qualified Advance Care Planning Facilitators.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
end of life wish on resuscitation known (if alive) or fulfilled(if dead) after 6 month by responsible physician and/or surrogate decision maker (SM)
Zeitfenster: during 2 weeks six months after discharge
during 2 weeks six months after discharge

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Zeitfenster
end of live decisions on last place of care, antibiotics for pneumonia, feeding tube, intravenous fluids, dialysis, intubation and sedation,
Zeitfenster: during 2 weeks six months after discharge
during 2 weeks six months after discharge
decisional conflict scale ("DCS"), O Connor et al 1995
Zeitfenster: at discharge and during 2 Weeks six months after discharge
at discharge and during 2 Weeks six months after discharge
Satisfaction with information and care, (see Detering et al 2010)
Zeitfenster: at discharge
at discharge
Hospital Anxiety and Depression scale ("HADS")
Zeitfenster: discharge and during 2 weeks six months after discharge
discharge and during 2 weeks six months after discharge
Having an Advance directive
Zeitfenster: at discharge, during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge
at discharge, during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge
Having an appointed surrogate decision maker
Zeitfenster: at discharge, during 2 weeks three month after discharge and during 2 weeks six month after discharge
at discharge, during 2 weeks three month after discharge and during 2 weeks six month after discharge
Any hospital stay
Zeitfenster: during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge
during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge
Decisions regarding end of life issues already having been made/taken place
Zeitfenster: during 2 weeks six months after discharge
during 2 weeks six months after discharge
open question on important medical decisions being made
Zeitfenster: during 2 weeks three months after discharge
during 2 weeks three months after discharge
Treatment against patients wishes
Zeitfenster: during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge, or 3 month after death
during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge, or 3 month after death
Distress of Patients or relatives because of content of the consultation
Zeitfenster: at discharge, during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge
at discharge, during 2 weeks three months after discharge and during 2 weeks six months after discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Tanja Krones, MD, University Hospital Zurich, Clinical Ethics

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Juli 2013

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. April 2015

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

26. November 2012

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

30. Juli 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

2. August 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

6. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

3. Juni 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • MAPS Trial

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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