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Adjusted Individual Oral Feeding for Improving Short and Long Term Outcomes of Preterm Infants

14. November 2013 aktualisiert von: Sheba Medical Center

Adjusted Individual Oral Feeding for Improving Short and Long Term Outcomes of Preterm

The authors hypothesize that adjusted individual feeding (AIF) for preterm infant starting from transition to oral feeding (33 weeks corrected age) will result in less episodes of apnea/bradycardia, early achievement of full oral feeding, improved weight gain and shorten hospitalization duration in the short term.

In the long term AIF will result in higher scores on the Griffith's developmental scales, decreasing parental anxiety and feeding disorders .

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

Preterm infants born at <32 weeks of gestation at our institute will qualify for this study. Recruitment will occur between day 7-14 of life after sever brain malformations or intraventricular bleeding will be ruled out. Randomization to control or intervention will be via sealed envelopes. In the control group - infants will be treated according to the common practice in the neonatal intensive care unit. Transition to oral feeding will occur at 33 wkks (breast feeding) and 34 wks (bottle feeding). Meals will be given every 3 hours, the amount will be written by the care giving physician and will be written as a strict number (i.e 30 ml every 3 hours) Parents in the intervention group will be taught be the nurses (NIDCAP trainees) to identify their infants' ques (self regulation or withdrawn as well as signs of hunger), This parents will be taught the physiology of maturation of feeding, as well as various techniques of infants feeding amongst them pace feeding. During the study parents in both groups will be interviewed every 14 days as for their satisfactions, anxieties, infants ability to cope. video typing during Kangaroo care at 32 and 35 wks as well as during feeding at 35 weeks will be done and evaluated. General movements assessment (neurodevelopment) will be done at 33 -35 weeks gestational age, as well as at 52 weeks. Alberta infant motor scales will be evaluated at 4 and 8 month corrected age,Automated Brain stem evoked Response (ABR) will be done at 33 wks for assessment of brain stem maturity, duration of hospitalization, weight gain per week at 33, 34 and 35 weeks will be calculated, age at full oral feeding will be noted. At the age of 6 month Griffith's developmental scales will be performed

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Voraussichtlich)

60

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienkontakt

Studieren Sie die Kontaktsicherung

Studienorte

      • Ramat Gan, Israel, 52621
        • Sheba Medical Center
        • Kontakt:
        • Kontakt:
          • Tzipi Strauss, MD
          • Telefonnummer: +526664446

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

5 Monate bis 7 Monate (Kind)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

- birth at less than 32 weeks of gestation

Exclusion Criteria:

  • High grade intraventricular hemorrhage (grade 3 or4)
  • genetic syndrome

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Verhütung
  • Zuteilung: Nicht randomisiert
  • Interventionsmodell: Fakultätszuweisung
  • Maskierung: Single

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Kein Eingriff: protocol feeding
Feeding of preterm infants according to current unit protocol: every 3 hours a prescribed amount
Experimental: Adjusted individual feeding
Feeding every 2-4 hours, starting with que of hunger and finished upon infant signs.
Feeding every 2-4 hours, starting with ques of hunger and finished upon infant signs.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
length of hospitalization
Zeitfenster: between 36-40 weeks gestational age
length of hospitalization from admission to discharge, and length of stay beyond reaching 36 weeks corrected age , the time point at wich health infants are usually being discharged
between 36-40 weeks gestational age

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
age at reaching full oral feedings
Zeitfenster: between 34-38 gestational age
the age at which no nasogastric tube was used
between 34-38 gestational age

Andere Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Griffith's developmental scales
Zeitfenster: 6 month corrected age
Griffith's developmental scales (Gross and fine motor, speech and language, performance and social skills)
6 month corrected age
weekly weight gain
Zeitfenster: 33- 36 weeks gestational age
weekly weight gain gr/kg will be calculated at 33 weeks gestational age, at 34, 35, and 36 weeks
33- 36 weeks gestational age
parental anxiety
Zeitfenster: 6 month corrected age
parents anxiety will be assessed by a questioner
6 month corrected age

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Iris Morag, MD, Sheba Medical Center

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2013

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2014

Studienabschluss (Voraussichtlich)

1. Dezember 2015

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

6. November 2013

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

14. November 2013

Zuerst gepostet (Schätzen)

21. November 2013

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

21. November 2013

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

14. November 2013

Zuletzt verifiziert

1. November 2013

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • SHEBA-12-9574-IM-CTIL

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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