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Effect of Single Dose of 2L PEG on Bowel Preparation in Average-risk Patients Undergoing Colonoscopy

12. September 2017 aktualisiert von: Yanglin Pan, Air Force Military Medical University, China

Effect of Single Dose of 2L PEG on Bowel Preparation in Average-risk Patients

Adequate quality of bowel preparation(BP) is important for colonoscopy. Several guidelines recommend that split-dose of 4L PEG should be used as a standard regime for BP. However, the high-volume PEG still results in lower compliance to the regime and increased cost.

Some high risk factors for inadequate BP have been identified, including old age, constipation, diabetes, the use of narcotics and prior history of inadequate BP. For average-risk patients without the high risk factors, the procedure of BP could be easier. In the previous study, with the use of single dose of 2L PEG, more than 90% of average-risk patients achieved adequate BP. Here investigators hypothesized that compared with the standard split dose of 4L PEG, single dose of 2L PEG may be not inferior in BP quality while may be accompanied with better tolerability.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

940

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

    • Qinghai
      • Xining, Qinghai, China, 810000
        • Department of gastroenterology, Qinghai Provincial People's Hospital
    • Shaanxi
      • Xi'an, Shaanxi, China, 710032
        • Department of gastroenterology, Shaanxi Second People's Hospital
    • Shanxi
      • Xi'an, Shanxi, China, 710032
        • Endoscopic center, Xijing Hospital of Digestive Diseases

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients undergoing colonoscopy;
  • Patients with average risks for inadequate BP (Patients were identified average-risk if they did not meet any factor of the following risk factors):

    • Constipation
    • Diabetes
    • Parkinson's disease
    • History of stroke or spine cord injure
    • Prior history of inadequate bowel preparation
    • BMI>25
    • Use of tricyclic antidepressant or narcotics

Exclusion Criteria:

  • History of colorectal resection;
  • Suspected colonic stricture or perforation;
  • Incomplete or complete bowel obstruction;
  • Use of prokinetic agents or purgatives within 7 days;
  • Toxic colitis or megacolon;
  • Pregnancy or lactation;
  • Unable to give informed consent;
  • Haemodynamically unstable.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Doppelt

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Single dose of 2L PEG
2 L of PEG solution was used on the day of colonoscopy.
Patients at average risk for inadequate BP were given instructions for bowel preparation through phone call a day before scheduled colonoscopy. Patients began to drink 2 L of PEG 4-6 hours before colonoscopy at a rate of 250 mL every 15 minutes.
Aktiver Komparator: Split-dose of 4L PEG
Split-dose of 4l PEG was used before and on the day of colonoscopy
All patients at average risk for inadequate BP were given instructions for bowel preparation through phone call a day before scheduled colonoscopy. the participants began to drink the first 2 L of PEG at 7:00-9:00 PM on the day before colonoscopy at a rate of 250 mL every 15 minutes. On the day of the procedure, patients took the remaining 2 L 4-6 hours before colonoscopy.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Rate of adequate bowel preparation(defined as a total BostonBowel Preparation Score ≥6 with each segmental BBPS≥2)
Zeitfenster: 1 year
The adequacy of bowel preparation is defined as Boston Bowel Preparation Scale (BBPS), a 4-point scoring system applied to each of 3 broad regions of the colon: the right side, the transverse section, and the left side. They were summed to give the total BBPS score, which ranged from 0 to 9.The withdrawal procedure was recorded by vedios. The BBPS and segmental scores in each segment were judged by one endoscopist who was familiar with the criteria of BBPS and blinded to group allocation.
1 year

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Auszahlungszeit
Zeitfenster: 1 Jahr
1 Jahr
Polyp detection rate
Zeitfenster: 1 year
1 year
Rate of adverse events
Zeitfenster: 1 year
adverse events, such as vomiting, nausea, headache, abdominal pain
1 year
Cecal intubation rate
Zeitfenster: 1 year
1 year
Cecal intubation time
Zeitfenster: 1 year
1 year
Willingness to repeat bowel preparation
Zeitfenster: 1 year
The number of patients have a willingness to undergo a repeated bowel preparation if needed
1 year

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. Dezember 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. August 2017

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. August 2017

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

30. November 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Dezember 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Dezember 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. September 2017

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

12. September 2017

Zuletzt verifiziert

1. Juli 2017

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • KY20162097-5

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

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