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Incidence of Major Cardiovascular Events in Diabetic Patients With ACS Undergoing Coronary Angioplasty and Treated With Clopidogrel 150 mg Versus 75 mg (IDASCOP 1)

20. Dezember 2019 aktualisiert von: Laboratoires Teriak

Incidence Des évènements cArdiovasculaires majeurS Chez Les Patients COronariens diabétiques Subissant Une angioPlastie Coronaire et traités Par Clopidogrel à la Dose 150 mg Versus 75 mg

Acute Coronary Syndrome (ACS) is triggered by the rupture of an atherosclerotic plaque that results in a platelet aggregation reaction in the coronary artery. The administration of antiplatelet agents starting from the acute phase of the disease has helped reduce the risk of ischemic relapse both during initial and long-term hospitalization.

Management of clopidogrel following an ischemic event has been the subject of several treatment regimens ranging from a single continuous dose to a sequential double dose of between 7 and 30 days. The CURRENT-OASIS 7 therapeutic trial showed a benefit of clopidogrel double dose in reducing the risk of myocardial intervention (MI) and the composite outcome: cardiovascular mortality, MI, or stroke (CVA/TIA) at 30 days. However, the study protocol was interested in all ACSs, regardless of the Type 2 Diabetes Mellitus (T2DM) status in selected patients. Also, doubling of clopidogrel dose was maintained over 7 days after angioplasty. The literature describes an increased cardiovascular risk in type II diabetics in secondary prevention. No previous study has evaluated the effect of clopidogrel double dose given for 1 month on the reduction of this risk in the long-term in diabetic patients.

Thus, the objective of this study is to evaluate the efficacy and safety of clopidogrel double dose, given for 1 month in ACS in the diabetic patient.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

The study is an open label, multicentric clinical trial. Collected data are managed by the DACIMA Clinical Suite®, the electronic data capture platform which complies with the FDA 21 CFR part 11 requirements (Food and Drug Administration 21 Code of Federal Regulations part 11), the HIPAA specifications (Health Insurance Portability and Accountability Act), and the ICH standards (International Conference on Harmonisation).

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

167

Phase

  • Phase 4

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 75 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion criteria:

  • Male or female aged between 18 to 75 years old.
  • Proven ACS requiring PTCA within 1 week of inclusion. The ACS should be without ST-segment elevation (presence of chest pain with ST-segment or T-wave changes without sustained ST segment elevation) with elevation of cardiac biomarkers of MI (positive troponins).
  • Coronary angiography showing at least one coronary lesion, whether mono, bi or multi-truncate
  • Type 2 diabetes confirmed for at least one year
  • Patient candidate for treatment with Clopidogrel
  • Informed consent of patients

Non-Inclusion Criteria:

  • Non-consenting patient and/or participating in another clinical study
  • ACS with ST segment elevation (STEMI)
  • History of digestive or cerebral bleeding with antiplatelet agents or anticoagulants
  • Insulin-dependent diabetes mellitus (IDDM)
  • Diabetic requiring insulin
  • Patient in cardiogenic shock
  • Patient under treatment with anti-glycoprotein IIb/IIIa or stopped less than 72 hours prior to inclusion
  • Previously treated with clopidogrel or thrombolytics
  • Patients programmed for surgery in less than 6 months
  • Ischemic stroke less than 6 weeks old
  • History of haemorrhagic stroke (regardless of time)
  • Patients under or candidates for Vitamin K antagonist (VKA)
  • Patients under another antiplatelet agent (Ticlopidine, Prasugrel)
  • Patients with a contraindication to clopidogrel (hypersensitivity to the active substance or to any of the excipients, severe hepatic impairment, progressive hemorrhagic lesion such as peptic ulcer or intracranial hemorrhage)
  • Under omeprazole treatment, or considered during the study
  • Anemia (Hb <12g/dl)
  • Thrombocytopenia with less than 100000 cells/mm3
  • Serum creatinine greater than 200 μmol/l
  • Pregnancy and/or breast-feeding
  • Severe renal impairment

Exclusion criteria:

  • Non-compliance with treatment (treatment compliance <80%)
  • AE/SAE requiring cessation of treatment
  • Planning a CABG
  • Occurrence of pregnancy during the study

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: Arm 1 (single dose)
Will receive a clopidogrel loading dose of 600 mg PO, then a daily dose of clopidogrel 75 mg PO until the angioplasty is performed. After coronary intervention, a daily dose of clopidogrel 150 mg PO for 7 days will be given, followed by a daily single dose of clopidogrel (75 mg PO) for 21 days. Maintenance therapy will be clopidogrel daily dose of 75 mg PO thereafter, until the end of the study.
COPIGREL® - clopidogrel dosed at 75 mg per tablet
Andere Namen:
  • COPIGREL®
Aktiver Komparator: Arm 2 (double dose)
Will receive a clopidogrel loading dose of 600 mg PO, then a daily dose of clopidogrel 75 mg PO until the angioplasty is performed. After coronary intervention, a daily dose of clopidogrel 150 mg PO for 7 days will be given, followed by a daily double dose of clopidogrel (150 mg PO) for 21 days. Maintenance therapy will be clopidogrel daily dose of 75 mg PO thereafter, until the end of the study.
COPIGREL® - clopidogrel dosed at 75 mg per tablet
Andere Namen:
  • COPIGREL®

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Major Cardiovascular Events (MACE)
Zeitfenster: 1 year after coronary intervention
Incidence of major cardiovascular events including cardiac death, MI, cerebrovascular accident (CVA), revascularization (PTCA, GABG), stent thrombosis.
1 year after coronary intervention

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Bleeding Events
Zeitfenster: At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment
All bleeding events (digestive, cerebral, other locations)
At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment
Heart Failure Readmission
Zeitfenster: At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment
Incidence of heart failure hospital readmissions
At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment
Global Death
Zeitfenster: At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment
Incidence of death of all causes (death of cardiovascular origin and death of non-cardiovascular origin)
At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment
Incidence of Adverse Events
Zeitfenster: At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment
Incidence of Adverse Events (AE) including Serious Adverse Events (SAE)
At 1, 3, 6, 9 and 12 months from patient enrollment

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

7. Dezember 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

24. März 2019

Studienabschluss (Tatsächlich)

20. Dezember 2019

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

14. Oktober 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

27. Oktober 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

1. November 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

23. Dezember 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

20. Dezember 2019

Zuletzt verifiziert

1. Dezember 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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