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Study of HIV, HCV, APS and Phylogenetics for PWID (SHARP)

17. November 2022 aktualisiert von: Carey Farquhar, University of Washington

Integrating Assisted Partner Services and Phylogenetics for HIV and HCV Prevention

This study will determine whether assisted partner notification services (APS) can identify and link to care, the sexual and needle-sharing partners of HIV-infected and HIV/hepatitis C (HCV) co-infected persons who inject drugs (PWID). It will also define the risk factors for onward HIV and HCV transmission among PWID using viral phylogenetics.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

Overview: This NIH-funded study uses assisted partner services (APS) to identify HIV-infected and HCV-infected persons who inject drugs (PWID) in Kenya and link them to care. In addition to determining the role of APS in HIV and HCV case-finding for this hard-to-reach key population, we leverage our experience with HIV and HCV phylogenetics in the US and South Africa to define modes and risk factors for onward viral transmission. The specific aims of the proposal are as follows:

AIM 1. To determine whether contact tracing and partner notification practices, known in Kenya as assisted partner services (APS), can identify and link to care, the sexual and injection partners of HIV-infected and HIV/ hepatitis C (HCV) co-infected persons who inject drugs (PWID).

AIM 2. To define the risk factors for HIV transmission among PWID, and to elucidate the role of PWID in the overall Kenyan HIV epidemic, using viral genetic sequencing techniques.

AIM 3. To characterize the modes and risk factors for onward HCV transmission among PWID using viral genetic sequencing.

Design: We will enroll 1000 HIV-infected PWID through a needle and syringe exchange program (NSP) in Nairobi, Kenya. Each index participant will undergo a structured questionnaire, a rapid HCV test, a blood draw, and will provide locator information regarding their sexual and injection partners from the past 3 years. Study staff will then attempt to locate all partners. Once located, partner participants will undergo rapid HIV and HCV testing, a structured questionnaire, and a blood draw. All blood samples will be sent to a central laboratory in Nairobi for processing. Dried blood spot samples will be created in Nairobi and will later be sent to the University of KwaZulu-Natal for quantitative viral loads for both HIV and hepatitis C, and follow-up phylogenetic testing. All participants who test positive for HIV or hepatitis C will be referred for counseling and treatment. HIV care and treatment will take place at multiple local centers offering these services.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

4301

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Nairobi, Kenia
        • Githurai Drop-in Centre
      • Nairobi, Kenia
        • Ngara Health Centre
      • Nairobi, Kenia
        • Pangani Drop-in Centre

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • > or = 18 years of age
  • Active intravenous drug use (IDU) as defined by injecting at least twice in the past month
  • Willing and able to provide informed consent
  • HIV infected (either new diagnosis or known diagnosis)
  • Willing and able to provide locator information for sexual and/or injecting partners

Exclusion Criteria:

• Classified as at high risk for IPV*

*Participants will be classified as at moderate risk for IPV if they report 1) history of IPV during their lifetime either from a current or past partner; and/or 2) fear of IPV if they participate in the study.

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Diagnose
  • Zuteilung: N / A
  • Interventionsmodell: Einzelgruppenzuweisung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Experimental: Assisted Partner Services
All participants in this arm will be offered assisted partner services (APS) which involves outreach to sexual partners and to individuals with whom they use injection drugs. When partners are contacted they are offered HIV and HCV testing. There is no comparison arm.
Contact tracing for sexual and drug-sharing partners to notify about exposure to HIV and offer HIV and hepatitis C testing with linkage to care and partner services for those who test positive.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Sexual partners tested
Zeitfenster: 4 years
Numbers of sexual partners tested for HIV and HCV per index participant
4 years
Injecting partners tested
Zeitfenster: 4 years
Numbers of injecting partners tested for HIV and HCV per index participant
4 years
Partners diagnosed with HIV and HCV
Zeitfenster: 4 years
Number of partners newly diagnosed with HIV and HCV infection per index case
4 years
HIV-infected partners linked to HIV care
Zeitfenster: 4 years
Percentage of HIV-infected partners linked to HIV care
4 years
HCV-infected partners linked to HCV care
Zeitfenster: 4 years
Percentage of HCV-infected partners linked to HCV care
4 years
Index participants linked to HIV and HCV care
Zeitfenster: 4 years
Percentage of index participants linked to HIV and HCV care
4 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Carey Farquhar, MD, MPH, University of Washington
  • Hauptermittler: Joshua Herbeck, PhD, University of Washington

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

26. Februar 2018

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

28. Februar 2022

Studienabschluss (Tatsächlich)

28. Februar 2022

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Februar 2018

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

21. Februar 2018

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

27. Februar 2018

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

21. November 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

17. November 2022

Zuletzt verifiziert

1. November 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

JA

Beschreibung des IPD-Plans

The proposed studies will include the following data: self-reported demographic and behavioral data, medical/sexual histories, HIV/HCV test results, and HIV/HCV genetic sequences. To facilitate the data sharing process, we will consider the need for data sharing in the study design, creation of informed consent documents, and the structure of data collection. Release of completed viral gene sequences (on NCBI Genbank) shall occur during the project, if appropriate, or at the end of the project, consistent with normal scientific practices.

IPD-Sharing-Zeitrahmen

5-10 years

Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen

  • STUDIENPROTOKOLL
  • SAFT
  • ICF
  • ANALYTIC_CODE
  • CSR

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

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