Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

A Fast-track Versus Conventional Recovery Protocol in Laparoscopic Hysterctomy

1. Februar 2019 aktualisiert von: Päivi Päkarinen, Helsinki University Central Hospital

A Fast-track Versus Conventional Recovery Protocol in Laparoscopic Hysterctomy.

Factors affecting to length of hospital stay after fast-track recovery program in laparoscopic hysterectomy compared to conventional recovery program

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Detaillierte Beschreibung

Factors affecting to length of hospital stay after laparoscopic hysterectomy in fast-track recovery program group compared to conventional recovery group.

The pimary outcome is time to discharge from the end of operation to discharge.

The second outcomes are amount of opioid used and NSAID, postoperative paine, nousea and vomiting, patients satisfaction, anxiety and stress-coping test, operative bleeding, operative time, postoperative complications, the cost of the laparoscopic hysterectomy.

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

120

Phase

  • Unzutreffend

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Helsinki, Finnland, 00140
        • Päivi Pakarinen

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

20 Jahre bis 70 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • uterine size less than uterine size at 14 weeks of pregnancy
  • at list one friend or family available to care to care after discharge.

Exclusion criteria:

  • endometriosis
  • contraindications to any of medications used in the study (oxycodone, ketoprofen, or paracetamol)
  • language difficulties (inability to understand and speak Finnish or Swedish)
  • age older that 70 years
  • mental health disability that limit autonomy

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Hauptzweck: Behandlung
  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Aktiver Komparator: fast-track recovery program

Pre-operative Verbal and video information Tobacco cessation Daily physical activity Light meal 6 hours and clear liquids up to 2 hours before surgery No bowel preparation A warm blanket Premedication paracetamol 1g and tematsepam 20mg

Intraoperatively For nausea and voimiting dexamethasone 10mg, dehydrobensperidol 1mg and ondancetron 4mg before emergence Analgesia: ropivacain at port sites before incision and at vaginal vault Opioids intravenously at discretion of anesthesiologist supplemented with Dexketoprofen 50mg Urinary catheter early removal Postoperative Pain: tramadol 50mg and ketoprofen100mg i.v., oral opioid if needed; patients with normal pain control receive oral pregabalin 25mg every 8 hours, paracetamol 1000mg every 8 hours, ibuprofen 600mg every 8 hours until discharge Out of bed after 2 hours from the end of surgery A liquid diet, if tolerated regular normal diet. For emesis ondansetron 4mg

Pre-operative: fast-track management counseling, fast-track educational video,tobacco cessation, daily physical activity, light meal 6 hours and clear liquids up to 2 hours before surgery, no bowel preparation, a warm blanket, medication.

Intra-operative: vaginal wound infiltrative anesthesia, early remove of urine catheter.

Post-operative: early oral intake liquids and food, early mobilization, avoiding opioids by use of pregabaline for postoperative pain.

Kein Eingriff: conventional recovery program

Preoperative preparation Verbal and written information Cessation of oral intake after previous midnight. Premedication paracetamol 1g+ diatsepam 5mg.

Intraoperative A warm blanket at the start of procedure. Prophylaxis for nausea and vomiting: Dexamethasone 5mg at induction, and Dehydrobenzperidol 1mg, ondancetron 4mg before emergence. Analgesia: injection of ropivacain 5% 20ml at port sites at the end of surgery, Opioids i.v. (oxycodone)

Postoperative Pain medication:Opioids i.v. (oxycodone), paracetamol 1000mg every 8 hours, ibuprofen 600mg every 8 hours Urinary catheter removal on next morning. Prolonged bowel and bed rest and gradual reintroduction of feeding.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
length of hospitalisation
Zeitfenster: up to one week
time from end of operation until discharge
up to one week

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
postoperative pain score
Zeitfenster: change in 24 hours after surgery
Visual analog score (VAS) for pain. The scale is from 0 to 10. 0 is no pain and 10 is worst imaginable pain.
change in 24 hours after surgery
nausea
Zeitfenster: change in 24 hours after surgery
Visual analog score (VAS) for nausea. the scale is from 0 to 10. 0 is no nausea and 10 is worst imaginable nausea.
change in 24 hours after surgery
vomiting
Zeitfenster: change in 24 hours after surgery
Visual analog score (VAS) for vomiting. The scale is from 0 to 10. 0 is no vomiting and 10 is worst imaginable vomiting´.
change in 24 hours after surgery
complications
Zeitfenster: Up to one week.
Frequency of complications.Values are given as n (%) and eventual complications are spesified.
Up to one week.
The use of anelgesics for posoperative pain.
Zeitfenster: change in 24 hours after surgery
Postoperative pain defined as total amount (mg) of analgesics used. Amount of use oxycodone (mg).
change in 24 hours after surgery
Patient quality of life
Zeitfenster: 1 month before the surgery, in the morning of surgery day and one month after surgery
Measurement quality of life by questionnaire 15D
1 month before the surgery, in the morning of surgery day and one month after surgery
Patient subjective psychological stress level by general health questionnaire(GHQ12)
Zeitfenster: 1 month before the surgery, in the morning of surgery day and one month after surgery
Measurement of psychological stress
1 month before the surgery, in the morning of surgery day and one month after surgery
patient quality of life
Zeitfenster: 1 month before the surgery, in the morning of surgery day and one month after surgery
Measurement quality of life by questionnaires WHOQO-BREF
1 month before the surgery, in the morning of surgery day and one month after surgery

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Studienleiter: Olga Kilpiö, MD, Helsinki University Central Hospital

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Allgemeine Veröffentlichungen

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

31. Mai 2016

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

30. Mai 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

30. Mai 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

21. Januar 2019

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

1. Februar 2019

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

4. Februar 2019

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

4. Februar 2019

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Februar 2019

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2019

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • Unique Protocol ID: 98/13/03/0

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

NEIN

Beschreibung des IPD-Plans

no plan to share a data

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Gynäkologische Chirurgie

Klinische Studien zur fast-track recovery program

3
Abonnieren