- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT07601256
Inhalational Versus Intravenous Anesthesia on Postoperative Lung Injury in Septic Patients Undergoing Surgery
15. Mai 2026 aktualisiert von: Yang Zhao, Sixth Affiliated Hospital, Sun Yat-sen University
Inhalational Versus Intravenous Anesthesia on Lung Injury After Major Surgery in Patients With Sepsis
This randomized controlled trial will compare the effects of intraoperative inhalational anesthesia versus intravenous anesthesia on postoperative lung injury in septic patients undergoing surgery.
The primary goal is to determine if the choice of anesthetic technique influences the incidence or severity of this complication.
Participants will be randomly assigned to one of the two anesthetic regimens during surgery.
They will receive daily in-hospital assessments for lung injury and other outcomes and will be followed for clinical outcomes until 90 days after the procedure.
Studienübersicht
Status
Noch keine Rekrutierung
Bedingungen
Intervention / Behandlung
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Geschätzt)
480
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienkontakt
- Name: Yang Zhao
- Telefonnummer: 0086-13802435520
- E-Mail: zhaoy47@mail.sysu.edu.cn
Studienorte
-
-
Guangdong
-
Guangzhou, Guangdong, China, 510655
- The Sixth Affiliated Hospital of Sun Yat-sen University
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
- Erwachsene
- Älterer Erwachsener
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- Age ≥ 18 years.
- Diagnosis of sepsis according to Sepsis-3.0 (highly suspected or confirmed infection with acute increase in SOFA score ≥ 2).
- Scheduled to undergo surgery under general aaesthesia for source control or sepsis-related operative management.
Exclusion Criteria:
- Already intubated prior to entering the operating room.
- Chronic home ventilator dependence (e.g., severe chronic obstructive pulmonary disease) before surgery.
- Personal or family history of malignant hyperthermia.
- Known allergy to ciprofol or sevoflurane.
- Known allergy to egg or soy products.
- Any contraindication to the planned anaesthetic agents.
- Pregnant women.
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Verhütung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
|---|---|
|
Experimental: inhalation group
|
The inhalation group will be maintained with inhaled sevoflurane and a continuous intravenous infusion of remifentanil.
|
|
Experimental: intravenous group
|
The intravenous group will be maintained with continuous intravenous infusions of both ciprofol and remifentanil.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
Ventilator-free days at 7 days after surgery
Zeitfenster: From the surgery to the 7th day
|
From the surgery to the 7th day
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Zeitfenster |
|---|---|
|
90-day overall survival
Zeitfenster: 90-day after surgery
|
90-day after surgery
|
|
Incidence of Sepsis-Associated Lung Injury at 7 days
Zeitfenster: 7-day after surgery
|
7-day after surgery
|
|
All-cause mortality at 7, 14 and 28 days after surgery
Zeitfenster: 7-day, 14-day and 28-day after surgery
|
7-day, 14-day and 28-day after surgery
|
|
Ventilator-free days at days 14 and 28 after surgery
Zeitfenster: 14-day, 28-day after surgery
|
14-day, 28-day after surgery
|
|
Organ-failure-free at days 7, 14 and 28
Zeitfenster: 7-day, 14-day, 28-day after surgery
|
7-day, 14-day, 28-day after surgery
|
|
Days alive out of hospital at day 28
Zeitfenster: 28-day after surgery
|
28-day after surgery
|
|
Days out of the intensive care unit at day 28
Zeitfenster: 28-day after surgery
|
28-day after surgery
|
|
Incidence of postoperative acute kidney injury
Zeitfenster: 7-day after surgery
|
7-day after surgery
|
|
Major adverse renal events at day 28
Zeitfenster: 28-day after surgery
|
28-day after surgery
|
|
Oxygenation index (PaO₂/FiO₂ ratio)
Zeitfenster: Baseline before surgery, immediately after surgery, and once daily thereafter until tracheal extubation
|
Baseline before surgery, immediately after surgery, and once daily thereafter until tracheal extubation
|
|
Postoperative pulmonary complications
Zeitfenster: 7-day, 28-day after surgery
|
7-day, 28-day after surgery
|
|
Quality of life (EQ-5D-5L) and functional status (ADL)
Zeitfenster: preoperatively, and on postoperative days 7, 28, 90
|
preoperatively, and on postoperative days 7, 28, 90
|
|
Adverse event
Zeitfenster: 28 days after surgery
|
28 days after surgery
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Geschätzt)
15. August 2026
Primärer Abschluss (Geschätzt)
30. Dezember 2030
Studienabschluss (Geschätzt)
30. Dezember 2030
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
30. Januar 2026
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
15. Mai 2026
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
22. Mai 2026
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. Mai 2026
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
15. Mai 2026
Zuletzt verifiziert
1. Dezember 2025
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Wunden und Verletzungen
- Pathologische Prozesse
- Infektionen
- Erkrankungen der Atemwege
- Systemisches Entzündungsreaktionssyndrom
- Entzündung
- Lungenkrankheit
- Thoraxverletzungen
- Pathologische Zustände, Anzeichen und Symptome
- Sepsis
- Lungenverletzung
- Anästhesie und Analgesie
- Anästhesie
- Anästhesie, Allgemein
- Anesthesia, Inhalation
- Anesthesia, Intravenous
Andere Studien-ID-Nummern
- E2025347
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
JA
Art der unterstützenden IPD-Freigabeinformationen
- STUDIENPROTOKOLL
- SAFT
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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