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- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT05110963
Intervention to Improve HIV Care Retention by Addressing Stigma Stigmatized Environments (Yomelela)
28. Oktober 2021 aktualisiert von: Seth Kalichman, University of Connecticut
Intervention to Improve HIV Care Retention and Antiretroviral Adherence in Stigmatized Environments
Retention in care and persistent adherence to antiretroviral therapy are necessary for the successful treatment of HIV infection.
HIV-related stigma is a known impediment to the care and health outcomes of people living with HIV.
The proposed study will test theory-based interventions designed to manage HIV stigma in order to improve care retention and medication adherence in communities with high-levels of HIV-related stigma.
Studienübersicht
Status
Rekrutierung
Bedingungen
Detaillierte Beschreibung
This trial is conducting a randomized test of a behavioral self-management intervention designed to improve HIV treatment outcomes in people living with HIV in stigmatized contexts.
The trial includes a control arm and a non-stigma enhanced treatment adherence intervention arm.
Participants living in an economically under-resourced area of South Africa are recruited through clinical care settings.
The goal of the research is to examine whether directly addressing HIV stigma and medication adherence management improves treatment outcomes beyond those observed from a standard behavioral intervention without added stigma-addressing components.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
1200
Phase
- Unzutreffend
Kontakte und Standorte
Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.
Studienorte
-
-
Connecticut
-
Storrs, Connecticut, Vereinigte Staaten, 06269
- Rekrutierung
- University of Connecticut
-
Kontakt:
- Seth Kalichman, PhD
- Telefonnummer: 860-208-3706
- E-Mail: seth.k@uconn.edu
-
Hauptermittler:
- Seth Kalichman, PhD
-
-
Georgia
-
Atlanta, Georgia, Vereinigte Staaten, 30308
- Rekrutierung
- University of Connecticut Field Site
-
Kontakt:
- Seth Kalichman, PhD
- Telefonnummer: 860-208-3706
- E-Mail: seth.k@uconn.edu
-
-
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- 18 years of age or older
- current clinic visit to receive cART in differentiated care outside of an adherence club
- unsuppressed HIV at the most recent clinical testing confirmed in run-in
- access to a phone
Exclusion Criteria:
Not meeting inclusion
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Placebo-Komparator: Uniform Standard of Care Counseling
Routine HIV counseling services available to patients with protocol delivered services.
Three sessions of patient education monitored for protocol adherence.
|
Routine HIV counseling services available to patients with protocol delivered services.
Three sessions of patient education monitored for protocol adherence
|
Aktiver Komparator: Behavioral Self-Regulation Skills Counseling
Mobile phone-delivered counseling grounded in Behavioral Self- Regulation Theory to improve retention in HIV care and HIV viral suppression.
Counseling is delivered by lay counselors in differentiated health care context.
This is a culturally tailored adaptation of CDC disseminated Phone-Delivered Support Counseling for HIV treatment Adherence.
|
Mobile phone-delivered counseling grounded in Behavioral Self- Regulation Theory to improve retention in HIV care and HIV viral suppression.
Counseling is delivered by lay counselors in differentiated health care context.
This is a culturally tailored adaptation of CDC disseminated Phone-Delivered Support Counseling for HIV treatment Adherence.
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Experimental: Behavioral Self-Regulation Skills Counseling + Stigma Management
Mobile phone-delivered counseling grounded in Behavioral Self- Regulation Theory with stigma management to improve retention in HIV care and HIV viral suppression.
Counseling is delivered by lay counselors in differentiated health care context with added components directly targeting stigma-related experiences and concerns.
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Mobile phone-delivered counseling grounded in Behavioral Self- Regulation Theory with stigma management to improve retention in HIV care and HIV viral suppression.
Counseling is delivered by lay counselors in differentiated health care context with added components directly targeting stigma-related experiences and concerns.
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Medical Records of Care Appointments
Zeitfenster: 12-months
|
Medical records are retrospectively collected for all scheduled care visits and coded for whether the visits were attended.The records are exclusively from the clinic where patients are initially recruited and with patient permission.
The data obtained are expressed as the ratio of the number of care appointments attended relative to the number scheduled.
|
12-months
|
Blood Plasma RNA
Zeitfenster: 12-months
|
Collection of dried blood spots are tested for HIV RNA (viral load) using PCR tests with results expressed as the number of RNA copies per mL of blood plasma.
|
12-months
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Antiretroviral Medication Adherence
Zeitfenster: 12-months
|
Monthly unannounced phone assessments are used to conduct pill counts of antiretroviral medications.
The pill counts are used to calculate the proportion of pills taken relative to the number of pills prescribed over a 30 day period.
|
12-months
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Sponsor
Mitarbeiter
Publikationen und hilfreiche Links
Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
1. Februar 2021
Primärer Abschluss (Voraussichtlich)
1. Juni 2024
Studienabschluss (Voraussichtlich)
1. November 2024
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
15. Oktober 2021
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
28. Oktober 2021
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
8. November 2021
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
8. November 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
28. Oktober 2021
Zuletzt verifiziert
1. Oktober 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Schlüsselwörter
Andere Studien-ID-Nummern
- H19-157
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
Nein
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
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