- ICH GCP
- US-Register für klinische Studien
- Klinische Studie NCT03389022
Ketamine for Postoperative Pain in Bariatric Surgery (KEPOBA)
13. November 2021 aktualisiert von: Greta Kasputytė, Lithuanian University of Health Sciences
The Effects of Ketamine on Postoperative Pain After Intraoperative Remifentanil Infusions in Bariatric Surgery
The aim of this study was to evaluate an effect of pre - incisional single injection of low-dose ketamine on postoperative pain after remifentanil infusion in patients undergoing laparoscopic gastric bypass and gastric plication surgery.
Ketamine is an old general anaesthetic.
Low doses of it might be used as a adjunct in postoperative analgesia.The investigators expect that the low-dose ketamine reduces postoperative pain after bariatric surgeries.
Studienübersicht
Status
Anmeldung auf Einladung
Intervention / Behandlung
Detaillierte Beschreibung
Effective postoperative pain management enhances early postoperative rehabilitation and may improve outcomes of surgical treatment.
New analgetic medications and combinations of these are sought for optimal analgesia with lowest possible incidence of side effects.
One of the method of multimodal analgesia is a combination of opioids and adjuvant agents, such as ketamine.
To our knowledge, the role of ketamine in the treatment of postoperative pain after bariatric surgeries is poorly researched.
The investigators hypothesize that ketamine, acting through the N-methyl-D-aspartate receptor (NMDA) and opioid receptors, provides favourable conditions for adequate post-operative pain management.
Studientyp
Interventionell
Einschreibung (Voraussichtlich)
64
Phase
- Phase 4
Teilnahmekriterien
Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.
Zulassungskriterien
Studienberechtigtes Alter
18 Jahre und älter (Erwachsene, Älterer Erwachsener)
Akzeptiert gesunde Freiwillige
Nein
Studienberechtigte Geschlechter
Alle
Beschreibung
Inclusion Criteria:
- II or III The American Society of Anesthesiologists (ASA) physical status
- age > 18 years
- bariatric surgery with general remifentanil anesthesia
Exclusion Criteria:
- anamnesis of using opioids for the treatment of chronic pain
- opioid dependence
- younger than 18 years
Studienplan
Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.
Wie ist die Studie aufgebaut?
Designdetails
- Hauptzweck: Behandlung
- Zuteilung: Zufällig
- Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
- Maskierung: Vervierfachen
Waffen und Interventionen
Teilnehmergruppe / Arm |
Intervention / Behandlung |
---|---|
Aktiver Komparator: Treatment1
0,15 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection of ketamine given for bariatric patients in the operating room.
|
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine, followed by continuous infusion of 1 mg/kg in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection, followed by continuous infusion of 1mg/kg ketamine given for bariatric patients in the operating room.
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: Treatment2
0,3 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection of ketamine given for bariatric patients in the operating room.
|
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine, followed by continuous infusion of 1 mg/kg in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection, followed by continuous infusion of 1mg/kg ketamine given for bariatric patients in the operating room.
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: Treatment3
0,15 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection, followed by continuous infusion of 1mg/kg ketamine given for bariatric patients in the operating room.
|
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine, followed by continuous infusion of 1 mg/kg in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection, followed by continuous infusion of 1mg/kg ketamine given for bariatric patients in the operating room.
Andere Namen:
|
Placebo-Komparator: Control
The same amount of intravenous single pre-incisional injection of saline for bariatric patients in the operating room.
|
Intravenous injection given pre-incisional in the operating room.
Andere Namen:
|
Aktiver Komparator: Treatment4
0,3 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection, followed by continuous infusion of 1mg/kg ketamine given for bariatric patients in the operating room.
|
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine in the operating room.
Andere Namen:
0,15 mg/kg pre-incisional single bolus dose of ketamine, followed by continuous infusion of 1 mg/kg in the operating room.
Andere Namen:
0,3 mg/kg (LBM) of intravenous pre-incisional single bolus injection, followed by continuous infusion of 1mg/kg ketamine given for bariatric patients in the operating room.
Andere Namen:
|
Was misst die Studie?
Primäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Postoperative pain intensity
Zeitfenster: On the first postoperative day
|
Comparison of pain intensity will be recorded in both groups every 15 min in Post Anesthesia Care Unit (PACU) for 2.5 hours.
Postoperative pain was treated with boluses of i.v.
morphine (3 mg) at 3 min.
intervals on request, if pain intensity exceeded the score of 5 according to the Numeric Pain Rating Scale (NPRS) (0-10).
After the transfer of patient's to a regular unit, pain intensity was recorded every 6 hours.
|
On the first postoperative day
|
Postoperative morphine requirements
Zeitfenster: On the first postoperative day
|
Postoperative morphine requirements will be recorded in both groups in the PACU for 2.5 hours.
|
On the first postoperative day
|
Sekundäre Ergebnismessungen
Ergebnis Maßnahme |
Maßnahmenbeschreibung |
Zeitfenster |
---|---|---|
Incidence of side effects
Zeitfenster: On the first postoperative day
|
Incidence of side effects will be recorded in both groups on the first postoperative day.
|
On the first postoperative day
|
Patients' satisfaction with postoperative analgesia
Zeitfenster: On the second postoperative day
|
Patients' satisfaction with postoperative analgesia will be recorded in both groups on the second postoperative day.The subject could express their level of satisfaction in five possible levels, from "very satisfied" to "very dissatisfied".
|
On the second postoperative day
|
Mitarbeiter und Ermittler
Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.
Ermittler
- Studienstuhl: Aurika Karbonskienė, MDPhDAssProf, Lithuanian University of Health Sciences
Studienaufzeichnungsdaten
Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.
Haupttermine studieren
Studienbeginn (Tatsächlich)
22. Juli 2015
Primärer Abschluss (Tatsächlich)
30. März 2017
Studienabschluss (Voraussichtlich)
6. Juni 2023
Studienanmeldedaten
Zuerst eingereicht
14. Dezember 2017
Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat
1. Januar 2018
Zuerst gepostet (Tatsächlich)
3. Januar 2018
Studienaufzeichnungsaktualisierungen
Letztes Update gepostet (Tatsächlich)
22. November 2021
Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt
13. November 2021
Zuletzt verifiziert
1. November 2021
Mehr Informationen
Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie
Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen
- Pathologische Prozesse
- Postoperative Komplikationen
- Schmerzen
- Neurologische Manifestationen
- Schmerzen, postoperativ
- Physiologische Wirkungen von Arzneimitteln
- Neurotransmitter-Agenten
- Molekulare Mechanismen der pharmakologischen Wirkung
- Depressiva des zentralen Nervensystems
- Agenten des peripheren Nervensystems
- Analgetika
- Agenten des sensorischen Systems
- Anästhesie, dissoziativ
- Anästhetika, intravenös
- Anästhesie, Allgemein
- Anästhetika
- Exzitatorische Aminosäureantagonisten
- Exzitatorische Aminosäure-Agenten
- Ketamin
Andere Studien-ID-Nummern
- BEC-MF-713
Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)
Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?
NEIN
Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt
Nein
Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt
Nein
Produkt, das in den USA hergestellt und aus den USA exportiert wird
Nein
Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .
Klinische Studien zur Schmerzen, postoperativ
-
Foundation IRCCS San Matteo HospitalAktiv, nicht rekrutierendGreater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren ExtremitätenItalien
-
Gazi UniversityAbgeschlossenGesäß-Tendinitis | Greater Trochanteric Pain Syndrome beider unteren ExtremitätenTruthahn
-
Aalborg UniversityRekrutierungGreater Trochanteric Pain SyndromeDänemark
-
Lawson Health Research InstituteNoch keine RekrutierungSchmerzen im unteren Rücken | Greater Trochanteric Pain Syndrome
-
C.R.Darnall Army Medical CenterUnbekanntGreater Trochanteric Pain SyndromeVereinigte Staaten
-
Guna S.p.aBeendetGreater Trochanteric Pain Syndrome | Pertrochantäre Fraktur | Gesäß-Tendinitis | GTPS - Greater Trochanteric Pain Syndrome | Sehnenerkrankung | GesäßmuskulaturItalien
-
Smith & Nephew, Inc.AbgeschlossenHüftschmerzen chronisch | Greater Trochanteric Pain SyndromeAustralien
-
NHS Greater Glasgow and ClydeNHS Research ScotlandRekrutierungGreater Trochanteric Pain SyndromeVereinigtes Königreich
-
Massachusetts General HospitalAbgeschlossenGreater Trochanteric Pain SyndromeVereinigte Staaten
-
Montefiore Medical CenterNoch keine RekrutierungGreater Trochanteric Pain SyndromeVereinigte Staaten
Klinische Studien zur Ketamine
-
Grace Lim, MD, MSNational Institute of Mental Health (NIMH)RekrutierungSchmerzen, postoperativ | Depressionen, nach der GeburtVereinigte Staaten
-
University of Southern CaliforniaNoch keine RekrutierungKomplexe regionale SchmerzsyndromeVereinigte Staaten
-
Ullevaal University HospitalUniversity of OsloAbgeschlossenZahn, betroffen | Mund- und ZahnkrankheitenNorwegen
-
Assiut UniversityAbgeschlossenKetamin verursacht bei therapeutischer Anwendung NebenwirkungenÄgypten
-
Antonios LikourezosAbgeschlossenSchmerzenVereinigte Staaten
-
Assistance Publique - Hôpitaux de ParisAbgeschlossenArthroplastik, Ersatz, HüfteFrankreich
-
Erasmus Medical CenterNoch keine RekrutierungPharmakokinetik | Vancomycin
-
Fraser HealthAbgeschlossenHaut- und WeichteilinfektionenKanada
-
Children's Hospital of MichiganAbgeschlossenMäßige, tiefe Sedierung
-
Assistance Publique - Hôpitaux de ParisAbgeschlossenMethicillin-resistant Staphylococcal InfectionsFrankreich