Diese Seite wurde automatisch übersetzt und die Genauigkeit der Übersetzung wird nicht garantiert. Bitte wende dich an die englische Version für einen Quelltext.

Follow-up Study of Frozen-thawed Embryo Transfer (FTET) Cycles After Cryopreservation of Embryos in Clinical Trial P05787 (P05716)

1. Februar 2022 aktualisiert von: Organon and Co

Follow-up Protocol to Collect the Outcome of Frozen-thawed Embryo Transfer Cycles After Cryopreservation of Embryos in Clinical Trial 38819

To collect the outcome of frozen-thawed embryo transfer cycles after the embryos are cryopreserved up to at least 1 year in Trial P05787 (NCT00696800), in order to estimate the cumulative pregnancy rate for each treatment group.

Studienübersicht

Detaillierte Beschreibung

This is a follow-up protocol to collect the outcome of frozen-thawed embryo transfer cycles, performed after the embryos are cryopreserved up to at least 1 year in Trial P05787 (NCT00696800), to enable estimation of the cumulative pregnancy rate for each treatment group.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

344

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 36 Jahre (Erwachsene)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Weiblich

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

Women from whom embryos have been cryopreserved in Base Trial P05787 (NCT00696800).

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Participants from whom embryos have been cryopreserved in Base Trial P05787 (NCT00696800), of which at least one embryo is thawed for use in a subsequent FTET cycle;
  • Able and willing to give informed consent.

Exclusion Criteria:

  • None

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
150 µg Corifollitropin Alfa
Participants from the base study P05787 (NCT00696800), received a single subcutaneous (SC) injection of 150 µg Corifollitropin Alfa (Org 36286) on menstrual cycle Day 2/3 (Day 1); 7 daily SC injections from Days 1 to 7 with placebo-recombinant Follicle Stimulating Hormone (recFSH); followed by daily SC injections with 200 IU recFSH up to the day of human chorionogonadotropin (hCG). Daily SC injections of Ganirelix were given from Day 5 to the day of hCG; at which time a single dose of hCG was given when 3 follicles >= 17 mm. On the day of oocyte pick up (OPU) daily doses of progesterone were started, for up to 6 weeks or menses. Eligible participants from the base study were enrolled in follow up study P05716, where no study treatments were given, and embryos obtained in the base study underwent FTET cycles.
Am Stimulationstag 5 wurde mit einer täglichen SC-Injektion von 0,25 mg begonnen, die bis einschließlich des hCG-Tages andauerte
Wenn 3 Follikel >= 17 mm durch USS beobachtet wurden, wurde eine Einzeldosis von 10.000 IE/USP hCG verabreicht; oder für Personen mit einem Risiko für ein ovarielles Überstimulationssyndrom (OHSS) eine niedrigere Dosis von 5.000 IE/USP
Am Tag der OPU wurde die Unterstützung der Lutealphase begonnen, indem mikronisiertes Progesteron von mindestens 600 mg/Tag vaginal oder mindestens 50 mg/Tag intramuskulär (IM) verabreicht wurde, was für mindestens 6 Wochen oder bis zur Menstruation fortgesetzt wurde.
On the morning of day 2 or 3 of the menstrual cycle (Stimulation Day 1), a single SC injection of 150 μg (0.5 mL) Corifollitropin Alfa was administered in the abdominal wall.
Identical ready-for-use solution, but without the active ingredient, supplied in cartridges for SC injection with the Follistim Pen. Daily SC injections were started on Stimulation Day 1 and continued up to and including Stimulation Day 7.
From Stimulation Day 8 onwards a daily SC dose of 200 IU recFSH was administered up to and including the Day of hCG.
200 IU RecFSH
Participants from the base study P05787 (NCT00696800), received a single SC injection of placebo Corifollitropin Alfa on menstrual cycle day 2/3 (Day 1); 7 daily SC injections with 200 IU recFSH from Days 1 to 7; followed by daily SC injections with 200 IU recFSH up to the day of hCG. Multiple daily SC injections of Ganirelix were given from Day 5 to the day of hCG; at which time a single dose of hCG was given when 3 follicles >= 17 mm. On the day of OPU daily doses of progesterone were started and continued for up to 6 weeks or menses. Eligible participants from the base study were enrolled in follow up study P05716, where no study treatments were given, and embryos obtained in the base study underwent FTET cycles.
Am Stimulationstag 5 wurde mit einer täglichen SC-Injektion von 0,25 mg begonnen, die bis einschließlich des hCG-Tages andauerte
Wenn 3 Follikel >= 17 mm durch USS beobachtet wurden, wurde eine Einzeldosis von 10.000 IE/USP hCG verabreicht; oder für Personen mit einem Risiko für ein ovarielles Überstimulationssyndrom (OHSS) eine niedrigere Dosis von 5.000 IE/USP
Am Tag der OPU wurde die Unterstützung der Lutealphase begonnen, indem mikronisiertes Progesteron von mindestens 600 mg/Tag vaginal oder mindestens 50 mg/Tag intramuskulär (IM) verabreicht wurde, was für mindestens 6 Wochen oder bis zur Menstruation fortgesetzt wurde.
From Stimulation Day 8 onwards a daily SC dose of 200 IU recFSH was administered up to and including the Day of hCG.
Daily SC injections with 200 IU fixed dose recFSH were started on Stimulation Day 1 and continued up to and including Stimulation Day 7.
Pre-filled syringe containing an identical solution when compared to Corifollitropin Alfa. On the morning of day 2 or 3 of the menstrual cycle (Stimulation Day 1), a single SC injection was administered in the abdominal wall.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants With an Ongoing Pregnancy (Cumulative Ongoing Pregnancy Rate)
Zeitfenster: Up to 1 year after embryo transfer in base trial P05787 (NCT00696800), and FTET cycles in follow up trial
An ongoing pregnancy is the presence of at least one fetus with heart activity at least 10 weeks after embryo transfer or confirmed by live birth.The cumulative ongoing pregnancy rate is 100 times the number of participants with an ongoing pregnancy either immediately after embryo transfer in base Trial P05787 (NCT00696800), or after one or more FTET cycles in follow-up Trial P05716 following cryopreservation, divided by the total number of participants that started treatment in base Trial P05787 (NCT00696800). Participants who did not have cryopreserved embryos, or embryo transfers in the FTET cycle(s), were considered 'not pregnant'.
Up to 1 year after embryo transfer in base trial P05787 (NCT00696800), and FTET cycles in follow up trial

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Percentage of Participants in Follow up Trial With a Miscarriage Per Clinical Pregnancy
Zeitfenster: After one or more FTET cycles, up to day of miscarriage (up to 1 year)
Miscarriages were calculated per clinical pregnancy, meaning the presence of at least one gestational sac or confirmed by live birth.
After one or more FTET cycles, up to day of miscarriage (up to 1 year)
Percentage of Participants in Follow up Trial With a Miscarriage Per Vital Pregnancy
Zeitfenster: After one or more FTET cycles, up to day of miscarriage (up to 1 year)
Miscarriages were calculated per vital pregnancy, meaning the presence of at least one fetus with heart activity.
After one or more FTET cycles, up to day of miscarriage (up to 1 year)
Percentage of Participants in Follow up Trial With an Ectopic Pregnancy
Zeitfenster: After one or more FTET cycles, assessed at least 10 weeks after embryo transfer (up to 1 year)
An ectopic pregnancy is where the embryo implants outside the uterus. Ectopic pregnancies were calculated per total number of participants started in FTET.
After one or more FTET cycles, assessed at least 10 weeks after embryo transfer (up to 1 year)
Percentage of Participants in Follow up Trial With a Clinical Pregnancy
Zeitfenster: After one or more FTET cycles, assessed at least 10 weeks after embryo transfer (up to 1 year)
A clinical pregnancy is the presence of at least gestational sac or confirmed by live birth. Clinical pregnancies were calculated per attempt, meaning if any stage of in vitro fertilization (IVF) treatment was not achieved, zero values were imputed.
After one or more FTET cycles, assessed at least 10 weeks after embryo transfer (up to 1 year)
Percentage of Participants in Follow up Trial With a Vital Pregnancy
Zeitfenster: After one or more FTET cycles, assessed at least 10 weeks after embryo transfer (up to 1 year)
A vital pregnancy is the presence of at least one fetus with heart activity. Vital pregnancies were calculated per attempt, meaning if any stage of IVF treatment was not achieved, zero values were imputed.
After one or more FTET cycles, assessed at least 10 weeks after embryo transfer (up to 1 year)
Percentage of Participants in Follow up Trial With an Ongoing Pregnancy
Zeitfenster: After one or more FTET, assessed at least 10 weeks after embryo transfer or at live birth (up to 1 year)
An ongoing pregnancy is the presence of at least one fetus with heart activity at least 10 weeks after embryo transfer or confirmed at live birth. Ongoing pregnancies were calculated per attempt, meaning if any stage of IVF treatment was not achieved, zero values were imputed.
After one or more FTET, assessed at least 10 weeks after embryo transfer or at live birth (up to 1 year)

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Sponsor

Publikationen und hilfreiche Links

Die Bereitstellung dieser Publikationen erfolgt freiwillig durch die für die Eingabe von Informationen über die Studie verantwortliche Person. Diese können sich auf alles beziehen, was mit dem Studium zu tun hat.

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

19. April 2006

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

19. Mai 2009

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Mai 2009

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

18. Juni 2008

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

19. Juni 2008

Zuerst gepostet (Schätzen)

20. Juni 2008

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

3. Februar 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

1. Februar 2022

Zuletzt verifiziert

1. Februar 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • P05716
  • 38831 (Andere Kennung: Organon)
  • 2004-004773-28 (EudraCT-Nummer)
  • MK-8962-009 (Andere Kennung: Merck)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Studiendaten/Dokumente

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur In-vitro-Fertilisation

Klinische Studien zur Ganirelix

3
Abonnieren