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Evaluation of Glycemic Variability (GLAIVE) (GLAIVE)

27. Juni 2016 aktualisiert von: University Hospital, Lille

Study of Glycemic Variability in Post-operative Intensive Care Unit Patients According to Two Insulin Infusion Techniques

This study compared two methods of insulin infusion by syringe pumps to assess the impact of medical devices on the glycaemic variability in patients under IIT in ICU. The main objective of the study was to show the superiority of the infusion system which permitted to dedicate a line for the insulin administration on the "standard" installation in terms of control of glycaemic variability.

Studienübersicht

Studientyp

Interventionell

Einschreibung (Tatsächlich)

172

Phase

  • Unzutreffend

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 80 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • Patients under postoperative intensive care
  • Treatment with insulin on bi-lumen central venous catheter over than 48 hours
  • Eligibility for interstitial glucose monitoring
  • Blood glucose control every 3 hours

Exclusion Criteria:

  • Pregnant or breastfeeding women
  • Patient unwilling to participate in the study
  • Patients participating in another study biomedical over the same period
  • Patient can not understand the study and its objectives
  • Patient under guardianship, curatorship
  • Patient malnourished (BMI <18 kg / m²)
  • Patient with morbid obesity (BMI> 40 kg / m²)
  • Patient in shock (septic or hemodynamic)
  • Patients refusing to sign the Medtronic consent on the storage of personal data

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Zuteilung: Zufällig
  • Interventionsmodell: Parallele Zuordnung
  • Maskierung: Keine (Offenes Etikett)

Waffen und Interventionen

Teilnehmergruppe / Arm
Intervention / Behandlung
Sonstiges: Standard infusion line
The standard insulin infusion system consisted in regular human insulin administration through a six-stopcock manifold connected to the distal line of a multilumen central venous catheter by 150 cm tubing. Insulin was systematically infused by syringe pump on the patient proximal port of the manifold. Carrier was infused via pump through the manifold. All others medicines were infused through the other five stopcocks.
Experimental: Optimised infusion line
The optimised insulin infusion system consisted in regular human insulin administration through a multilumen device (Edelvaiss Multiline-8, Doran International, Toussieu, France). This device had ports for eight infusions which run through separate channels within a 150 cm flexible plastic tube. Since fluids from the individual channels do not meet until they exit the distal tip. Carrier was infused through the high flow (HF) line and insulin was infused by syringe pump systematically next to the HF line port. All others medicines were administered via adjacent ports on the Multiline-8.
Optimised infusion line

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
index GLI (Glycemic Lability Index)
Zeitfenster: up to 48 hours
This index is calculated from capillary blood glucose.
up to 48 hours

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Number of hypoglycaemic events
Zeitfenster: 48 hours
Prevalence and incidence of hypoglycemia
48 hours
Number of hyperglycaemic events
Zeitfenster: 48 hours
Prevalence and incidence of hyperglycemia
48 hours
Sequential Organ Failure Assessment score (SOFA)
Zeitfenster: during the 4 days of hospitalization period
for measure morbidity and mortality
during the 4 days of hospitalization period
length of stay in Intensive Care Unit (ICU) or in hospital
Zeitfenster: during the 4 days of hospitalization period
for measure morbidity and mortality
during the 4 days of hospitalization period
Death rate
Zeitfenster: during the 4 days of hospitalization period
for measure morbidity and mortality
during the 4 days of hospitalization period
Mean Amplitude Glycemic Excusions score (MAGE)
Zeitfenster: every 3 hours during 48 hours
Glycaemic variability
every 3 hours during 48 hours
standard deviation of blood glucose
Zeitfenster: every 3 hours during 48 hours
Glycaemic variability
every 3 hours during 48 hours
average blood glucose
Zeitfenster: every 3 hours during 48 hours
Glycaemic variability
every 3 hours during 48 hours

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Gilles Lebuffe, MD, PhD, University Hospital of Lille

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn

1. September 2012

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

1. Juli 2014

Studienabschluss (Tatsächlich)

1. September 2014

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Juni 2016

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

23. Juni 2016

Zuerst gepostet (Schätzen)

24. Juni 2016

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Schätzen)

28. Juni 2016

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

27. Juni 2016

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2016

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Zusätzliche relevante MeSH-Bedingungen

Andere Studien-ID-Nummern

  • 2011_17
  • 2012-A00188-35 (Andere Kennung: ID-RCB number, ANSM)

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

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Klinische Studien zur Kritische Krankheit

Klinische Studien zur Standard infusion line

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