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Hantavirus Nephropathy in North-Eastern France : Severity Risk Factors and Prognostic Tools (HANTA-NE)

8. Juni 2022 aktualisiert von: CORBEL Alice, Central Hospital, Nancy, France

Hantaviruses are emerging pathogens responsible for hemorrhagic fever with renal syndrome. Severity risks factors aren't consensual in litterature, mostly related to scandinavian cohorts. A prognostic score was created to help patient's orientation in healthcare system but wasn't independantly validated (Hentzien, Emerging infectious diseases 2018).

This retrospective cohort of hantavirus infected hospitalized adults patients in the north-eastern quarter of France between 2013 and 2022 will specify the kidney damage during infection and risk factors for a severe form (defined par acute kidney injury KDIGO 3). The previous prognostic score performance will be evaluated in this cohort.

Studienübersicht

Status

Aktiv, nicht rekrutierend

Intervention / Behandlung

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Voraussichtlich)

170

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Nancy, Frankreich, 54000
        • Central Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 125 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Nein

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Nicht-Wahrscheinlichkeitsprobe

Studienpopulation

All adults patient hospitalized for hantavirus infection during study time frame.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • hantavirus proven by serology infection
  • age above 18 years
  • Hospitalisation

Exclusion Criteria:

  • age under 18 years
  • fulfill opposition form

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

  • Beobachtungsmodelle: Kohorte
  • Zeitperspektiven: Retrospektive

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
HANTA-NE
All adult patient hospitalized for hantavirus infection between 01/01/2013 and 31/12/2022 in North Eastern France
Observational cohort study

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Creatinin level
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Acute Kidney injury KDIGO 3
Through study completion, an average of 2 years
Hemorrhagic syndrome
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Major bleeding requiring blood transfusion
Through study completion, an average of 2 years
Death
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Death
Through study completion, an average of 2 years
Hospitalisation in intensive care unit
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Hospitalisation in intensive care unit
Through study completion, an average of 2 years

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Score performance to predict severity
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years

Correlation between severity predicted by the score and bio-clinical severity during hospitalization.

Score composition :

Hematuria = 7 Visual disorders = 8 Leucocyte count > 10 x 10^9 cells/L = 9 Nephrotoxic drug exposure (NSAID, iodinated contrast media, diuretics, renin angiotensin aldosterone system inhibitors, aminoglycosides, glycopeptides) = 10 Thrombocytopenia < or = 90 000/mm3 = 11

Risk group according score scale 0-10 Low risk 11-19 intermediate risk 20-45 high risk

Through study completion, an average of 2 years
Hypotension
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Lowest systolic blood presure during hospitalisation < 90mmHg
Through study completion, an average of 2 years
Proteinuria
Zeitfenster: Through study completion,an average of 2 years
Proteinuria during hospitalisation defined by proteinuria/creatininuria above 500 mg/g or equivalent
Through study completion,an average of 2 years
Urinary dipstick
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Leucocyturia or hematuria
Through study completion, an average of 2 years
ALAT, ASAT
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Liver cytolysis
Through study completion, an average of 2 years
calcium
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
hypocalcemia, hypercalcemia
Through study completion, an average of 2 years
phosphorus
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
hypophaspahtaemia, hyperphasphatemia
Through study completion, an average of 2 years
potassium
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
hypokaliemia, hyperkaliemia
Through study completion, an average of 2 years
sodium
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
blood sodium level disorders
Through study completion, an average of 2 years
bicarbonate blood level
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
metabolic acidosis, metabolic alcalosis
Through study completion, an average of 2 years
Heamoglobin
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Anemia
Through study completion, an average of 2 years
platelets level
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
thrombocytemia
Through study completion, an average of 2 years
Urine output
Zeitfenster: Through study completion, an average of 2 years
Polyruria above 3 L/day
Through study completion, an average of 2 years

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Alice CORBEL, M.D., Central Hospital, Nancy, France

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

20. Mai 2022

Primärer Abschluss (Voraussichtlich)

30. Oktober 2023

Studienabschluss (Voraussichtlich)

31. Juli 2024

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

22. Mai 2022

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

8. Juni 2022

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

13. Juni 2022

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

13. Juni 2022

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. Juni 2022

Zuletzt verifiziert

1. Juni 2022

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

Planen Sie, individuelle Teilnehmerdaten (IPD) zu teilen?

Unentschieden

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

Diese Informationen wurden ohne Änderungen direkt von der Website clinicaltrials.gov abgerufen. Wenn Sie Ihre Studiendaten ändern, entfernen oder aktualisieren möchten, wenden Sie sich bitte an register@clinicaltrials.gov. Sobald eine Änderung auf clinicaltrials.gov implementiert wird, wird diese automatisch auch auf unserer Website aktualisiert .

Klinische Studien zur Hantavirus Nephropathy

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