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HIV Care Cascade and Linkage to Antiretroviral Therapy Among Hospitalized Adults in Lusaka, Zambia (COLAH)

8. August 2018 aktualisiert von: Michael Vinikoor, University of Alabama at Birmingham
The population of inpatients is large in Zambia; however, because of poor linkages between hospitals and community HIV care, there are few data to analyze their engagement in HIV care before and after hospitalization. The goal of the study is to learn more about Zambian adults who are HIV-infected and get hospitalized. The purpose of this study is to gather formative, preliminary data, to be used in future grant applications to improve linkage and engagement in HIV care in Zambia.

Studienübersicht

Status

Abgeschlossen

Bedingungen

Intervention / Behandlung

Detaillierte Beschreibung

The main objective of this study is to generate preliminary data on the outcomes of Zambian HIV-infected individuals after discharge from University Teaching Hospital (UTH) Internal Medicine wards which can inform development of a linkage intervention. Our central hypothesis is that in Sub-Saharan African settings like Zambia hospitalizations among HIV-infected individuals are driven by suboptimal linkage and initiation of ART following HIV diagnosis. Specific Aims: (a) Characterize the distribution of hospitalized 300 HIV-infected adults across the HIV care continuum. (b) Identify structural, psychosocial, clinic, and medical factors that predict suboptimal linkage to care and ART initiation after 90 days of hospital discharge among HIV-infected Zambians.

Studientyp

Beobachtungs

Einschreibung (Tatsächlich)

250

Kontakte und Standorte

Dieser Abschnitt enthält die Kontaktdaten derjenigen, die die Studie durchführen, und Informationen darüber, wo diese Studie durchgeführt wird.

Studienorte

      • Lusaka, Sambia
        • University Teaching Hospital

Teilnahmekriterien

Forscher suchen nach Personen, die einer bestimmten Beschreibung entsprechen, die als Auswahlkriterien bezeichnet werden. Einige Beispiele für diese Kriterien sind der allgemeine Gesundheitszustand einer Person oder frühere Behandlungen.

Zulassungskriterien

Studienberechtigtes Alter

18 Jahre bis 99 Jahre (Erwachsene, Älterer Erwachsener)

Akzeptiert gesunde Freiwillige

Ja

Studienberechtigte Geschlechter

Alle

Probenahmeverfahren

Wahrscheinlichkeitsstichprobe

Studienpopulation

In part 1, people will be recruited in a random fashion from HIV-infected patients hospitalized at the University Teaching Hospital (UTH) as documented in their UTH medical file regardless of their HIV treatment status. The bed spaces in the wards will be enumerated and using a random number generator the team will select patients for screening for study inclusion.

Beschreibung

Inclusion Criteria:

  • 18 years or older
  • HIV-infected as documented in the UTH file
  • Admitted to Internal Medicine Ward at UTH

Exclusion Criteria:

  • Unable to provide informed consent
  • Not planning to remain in Lusaka province for 3 months after discharge

Studienplan

Dieser Abschnitt enthält Einzelheiten zum Studienplan, einschließlich des Studiendesigns und der Messung der Studieninhalte.

Wie ist die Studie aufgebaut?

Designdetails

Kohorten und Interventionen

Gruppe / Kohorte
Intervention / Behandlung
HIV+ patients (Standard of care)
300 HIV-infected and hospitalized adult patients at the University Teaching Hospital (UTH) will be recruited.
Routinemäßige Standardversorgung gemäß dem Protokoll des Gesundheitsministeriums, einschließlich Blutabnahmen und Untersuchungen.
Health systems informants
15 key Zambian health systems informants and leaders who can discuss inpatient care and the process of linking hospitalized patients to HIV care.

Was misst die Studie?

Primäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Undetectable HIV viral load at 90 days post-discharge
Zeitfenster: 90 days after hospital discharge
Numerator is number with HIV RNA <1000 c/mL tested at 90 days after hospital discharge; denominator is the # enrolled
90 days after hospital discharge

Sekundäre Ergebnismessungen

Ergebnis Maßnahme
Maßnahmenbeschreibung
Zeitfenster
Proportion of HIV-infected inpatients who are on ART upon admission
Zeitfenster: Baseline
Numerator is number who report taking ART up to the time of admission; denominator is the # enrolled
Baseline
Mortality rate
Zeitfenster: 90 days after hospital discharge
Mortality from time of enrollment to 90 days after discharge
90 days after hospital discharge
ART initiation
Zeitfenster: Baseline and 90 days after hospital discharge
Proportion not on ART upon admission to hospital who are on ART at 90 days after hospital discharge
Baseline and 90 days after hospital discharge

Mitarbeiter und Ermittler

Hier finden Sie Personen und Organisationen, die an dieser Studie beteiligt sind.

Ermittler

  • Hauptermittler: Michael J Vinikoor, MD, University of Alabama at Birmingham

Studienaufzeichnungsdaten

Diese Daten verfolgen den Fortschritt der Übermittlung von Studienaufzeichnungen und zusammenfassenden Ergebnissen an ClinicalTrials.gov. Studienaufzeichnungen und gemeldete Ergebnisse werden von der National Library of Medicine (NLM) überprüft, um sicherzustellen, dass sie bestimmten Qualitätskontrollstandards entsprechen, bevor sie auf der öffentlichen Website veröffentlicht werden.

Haupttermine studieren

Studienbeginn (Tatsächlich)

16. Mai 2017

Primärer Abschluss (Tatsächlich)

28. Februar 2018

Studienabschluss (Tatsächlich)

31. Mai 2018

Studienanmeldedaten

Zuerst eingereicht

8. Mai 2017

Zuerst eingereicht, das die QC-Kriterien erfüllt hat

16. Mai 2017

Zuerst gepostet (Tatsächlich)

18. Mai 2017

Studienaufzeichnungsaktualisierungen

Letztes Update gepostet (Tatsächlich)

10. August 2018

Letztes eingereichtes Update, das die QC-Kriterien erfüllt

8. August 2018

Zuletzt verifiziert

1. August 2018

Mehr Informationen

Begriffe im Zusammenhang mit dieser Studie

Andere Studien-ID-Nummern

  • F160812007

Plan für individuelle Teilnehmerdaten (IPD)

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UNENTSCHIEDEN

Arzneimittel- und Geräteinformationen, Studienunterlagen

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Arzneimittelprodukt

Nein

Studiert ein von der US-amerikanischen FDA reguliertes Geräteprodukt

Nein

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